Gå til innhold

Jeg har ikke sendt inn leseliste og bestilling av vitnemål - krise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har helt glemt å sende inn leseliste til skolen, skal ha privatisteksamen i norsk. Er dette krise? Jeg har prøvd å kontakte skolen jeg skal ta eksamen ved, men de har selvfølgelig påskeferie, så jeg får ikke kontaktet dem før tirsdag neste uke. Vil de ta i mot leseliste da, eller er de veldig strenge på dette? Jeg har skrevet et særemne som jeg skal snakke om, men når de ikke vet hvilke bøker jeg har lest, kan jeg vel bare glemme norsk muntlig da de må vite dette på forhånd?

I tillegg var jeg en dag for sent ute med bestilling av vitnemål til sommeren.. Regner med at de får mailen jeg sendte til eksamenskontoret på tirsdag, betyr dette at jeg ikke får søkt på de skolene jeg vil, eller ser de gjennom fingrene når det kommer til dette?

På forhånd takk.



Anonymous poster hash: 59634...d2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har helt glemt å sende inn leseliste til skolen, skal ha privatisteksamen i norsk. Er dette krise? Jeg har prøvd å kontakte skolen jeg skal ta eksamen ved, men de har selvfølgelig påskeferie, så jeg får ikke kontaktet dem før tirsdag neste uke. Vil de ta i mot leseliste da, eller er de veldig strenge på dette? Jeg har skrevet et særemne som jeg skal snakke om, men når de ikke vet hvilke bøker jeg har lest, kan jeg vel bare glemme norsk muntlig da de må vite dette på forhånd?

I tillegg var jeg en dag for sent ute med bestilling av vitnemål til sommeren.. Regner med at de får mailen jeg sendte til eksamenskontoret på tirsdag, betyr dette at jeg ikke får søkt på de skolene jeg vil, eller ser de gjennom fingrene når det kommer til dette?

På forhånd takk.

Anonymous poster hash: 59634...d2b

Jeg husker fra i fjor at de sa at om du bestiller etter 15 april KAN de hende at du ikke får vitnemålet innen slutten av juni. Jeg ville droppet å sende mail og heller ringt til privatistkontoret. Sikkert flere enn deg som har havnet i samme situasjon. Når det gjelder leseliste er jeg usikker på hvor viktig dette er.

Anonymous poster hash: d0651...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det folk ikke husker slike viktige frister? Jeg klarer bare ikke å se det. Du har jo fått mail om å bestille kompetansebevis før 15. april dersom du vil ha det innen slutten av juni. Hvorfor gjorde du det ikke umiddelbart etter du fikk mailen?

Jeg mener ikke å være frekk eller å ta deg på noen måte. Jeg er bare nysgjerrig.

Jeg tror det skal ordne seg dersom du ringer privatistkontoret slik som AB over meg nevner. Når det gjelder leseliste vet jeg dessverre ikke.



Anonymous poster hash: 0bfdb...96b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at de skal være så strenge på det. Ta noen telefoner så ordner det seg sikkert.

Her jeg bor (middels stor by) var det nesten umulig å få tak i læreplan for fagene, skolene visste ikke hva jeg snakket om, og jeg fikk ikke tak i det før etter 1,5 mnd. Når jeg ringte og møtte opp for å spørre når jeg skulle levere leseliste ble de sure og sa at det trengte jeg ikke.

Har heller aldri mottatt post, epost eller sms om eksamensdatoer og annen viktig informasjon. Har måttet ringe og møte opp for å finne ut av det selv.

Vet ikke om det er slik andre steder, men har lest om mange som har den erfaringen at de er svært gniene på informasjon. Og da burde de jo kunne være litt fleksible andre veien også.



Anonymous poster hash: 5d756...ff6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at de skal være så strenge på det. Ta noen telefoner så ordner det seg sikkert.

Her jeg bor (middels stor by) var det nesten umulig å få tak i læreplan for fagene, skolene visste ikke hva jeg snakket om, og jeg fikk ikke tak i det før etter 1,5 mnd. Når jeg ringte og møtte opp for å spørre når jeg skulle levere leseliste ble de sure og sa at det trengte jeg ikke.

Har heller aldri mottatt post, epost eller sms om eksamensdatoer og annen viktig informasjon. Har måttet ringe og møte opp for å finne ut av det selv.

Vet ikke om det er slik andre steder, men har lest om mange som har den erfaringen at de er svært gniene på informasjon. Og da burde de jo kunne være litt fleksible andre veien også.

Anonymous poster hash: 5d756...ff6

Har samme erfaring. Jeg ringer bare rett til eksamenskontoret, jeg. Jeg har funnet ut at skolen ikke er så behjelpelige når man ikke er elev der. Leseliste trenger man ikke lengre, etter hva jeg har forstått. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare ringt til eksamenskontoret på tirsdag så svarer de deg helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt at man må bestille vitnemål før heller, det skal da vel automatisk komme i postkassen innen rimelig tid?

Anonymous poster hash: a818f...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt at man må bestille vitnemål før heller, det skal da vel automatisk komme i postkassen innen rimelig tid?

Anonymous poster hash: a818f...286

Ikke om man tar opp fag og melder seg opp til eksamen på egenhånd, da må man bestille.

Anonymous poster hash: d08a1...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du trenger å sende inn leseliste, det varierer i fylkeskommunene. Sjekk ut "VIKTIG INFO" på privatistweb. Jeg trenger ikke å sende inn leseliste, skal ta eksamen i Rogaland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om man tar opp fag og melder seg opp til eksamen på egenhånd, da må man bestille. Anonymous poster hash: d08a1...07c

ahh ok, ikke hørt om det før og da er vel jeg for sent ute også. Får ta en tlf til privatistkontoret mitt førstkommende tirsdag jeg også.

Anonymous poster hash: a818f...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh ok, ikke hørt om det før og da er vel jeg for sent ute også. Får ta en tlf til privatistkontoret mitt førstkommende tirsdag jeg også.

Anonymous poster hash: a818f...286

Hvis du ikke har hørt om det eller det ikke står oppført på privatistweb trenger du følgelig ikke å tenke på noe slikt som leselister.

Anonymous poster hash: 0bfdb...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går siste året på vgs nå, og det står at skolene i fylket mitt har adgang til privatistkarakterene jeg tar ved privatistskolene, og derfor sendte jeg ikke mail om å bestille ''kompetansebevis''. Ble skikkelig nervøs nå :(



Anonymous poster hash: af1ed...169
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...