Gå til innhold

fra sykepleier til master i biomedicin.


Stancy

Anbefalte innlegg

hei,

lurte på om noen av dere som er sykepleiere vet om biomedicin studiet er aktuelt for sykepleiere?

ringte dit for å høre, hun virket litt usikker og sa at det er bare å søke, men jeg vil gjøre meg sikkert... har dere hørt eller vet om noen sykepleiere som har kommet in i master i biomedicine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elle82

Jeg sjekket opp i det selv noen år tilbake og mener jeg da fant ut at man som sykepleier må ta endel studie poeng innen kjemi og biokjemi (på universitetet) for å være kvalifisert til masteren. Men det burde jo ærlig talt studie veilederen på studiet kunne svare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg ta de fagene og studie poeng mens jeg er student? eller må jeg blir ferdig med studiet først.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Studiet er tilrettelagt spesielt for bioingeniører, farmasøyter og radiografer. I tillegg kan også andre søke opptak, eksempelvis ingeniører og cellebiologer."

Så, nei sykepleiere tas ikke opp i studiet



Anonymous poster hash: 9fed0...617
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe annet studei innom master som jeg kan ta?? utenom at den går innom sykepleie... jeg vil bli kvit den sykepleierollen. og satser på en master som er utenfor sykepleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Studiet er tilrettelagt spesielt for bioingeniører, farmasøyter og radiografer. I tillegg kan også andre søke opptak, eksempelvis ingeniører og cellebiologer."

Så, nei sykepleiere tas ikke opp i studiet

Anonymous poster hash: 9fed0...617

Dette er ikke en korrekt implikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta master i tverrfaglig samarbeid i helsesektoren (husker ikke korrekt ordlyd) Den er for alle helse og sosial bachelorer.



Anonymous poster hash: 5de7d...6d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elle82

kan jeg ta de fagene og studie poeng mens jeg er student? eller må jeg blir ferdig med studiet først.??

Nei tror du må ha tatt studiepoengene før du begynner på masteren.

Før var biomedicin delt inn i human cellebiologi, human fysiologi osv, da stod det at sykepleie kunne kvalifisere til disse masterene med de studiepoengene som jeg nevnte. Men ser nå at det står litt annerledes. Men det må da være noen på fakultetet som kan svare deg på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elle82

er det noe annet studei innom master som jeg kan ta?? utenom at den går innom sykepleie... jeg vil bli kvit den sykepleierollen. og satser på en master som er utenfor sykepleie.

Hva med logopedi, human ernæring?

Er i samme båt som deg. Blir enten ny bachelor el master mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som tar biomedisin, og de har jo gjerne jobbet på lab på forhånd.

"fagfordypning på minimum 80 studiepoeng i en emnegruppe som omfatter kjemisk, biologisk og laboratorieteknisk kunnskap."

Mulig du kan ta et år med relevante emner (60 poeng) og så søke? Ville tatt en telefon og hørt.



Anonymous poster hash: 930bf...c10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://uit.no/studietilbud/program?p_document_id=270789

På master i biomedisin ved UiT har de ganske strenge krav, det er ikke bare å vandre inn med en random bachelor, du må også ha tatt et visst antall studiepoeng innen biokjemi, immunologi, celle- og molekylærbiologi osv. Det er også spesifisert at -bachelor- i farmasi, medisin og tannlege ikke kvalifiserer, og da tviler jeg på at bachelor i sykepleie er godt nok



Anonymous poster hash: b5a2d...5e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Høgskolen i Oslo/Akershus har de litt snillere opptakskrav:

Det kreves bachelorgrad, cand.mag.-grad eller grad eller yrkesutdanning av minimum 3 års omfang.

I fagkretsen må det inngå biomedisinske eller naturvitenskapelige fagområder med fagfordypning på minimum 80 studiepoeng i en emnegruppe som omfatter kjemisk, biologisk og laboratorieteknisk kunnskap.

Sykepleierutdanningen inneholder ikke 80 sp eller mer av disse fagene, og de må da tas utenom før man søker seg inn.

http://www.hioa.no/Studier/HF/Master/Biomedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...