Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I min tid lærte vi faktisk at det var den prisen som stod på lappen som gjaldt.

Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee

Så kjekt, da er det jo fritt frem for kundene å prise varene selv.

Endret av Meaty
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt butikkansatte i å gjøre det der før. Hvor vanlig er det?

Tro meg, jeg gjør det kun mot dem som fortjener det. Er ellers veldig nøye med at vekta står på null før jeg legger på posen. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, da er det jo fritt frem for kundene å prise varene selv.

Det er jo i utgangspunktet prisen som står på varen som gjelder. Hadde det stått 450,- på lappen på den jakken mener jeg kunden måtte fått den for den prisen. Problemet med at det står 10,- er jo at det er en åpenbar feilprising. Da kan ikke kunden kreve å få varen til den prisen.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

I min tid lærte vi faktisk at det var den prisen som stod på lappen som gjaldt.

Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee

Så lenge du kan sannsyneliggjør at prisen ikke tilhører produktet så er det ikke slik at "prislappen" stemmer. Og som butikk har du alltid lov å nekte å selge varen.

Så til alle andre idioter som river av lapper på lavprisprodukter og klistrer på fullpris, nye produkter - we see you.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min tid lærte vi faktisk at det var den prisen som stod på lappen som gjaldt.

Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee

Jeg har lært å ikke være helt naiv og idiot på jobb.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært å ikke være helt naiv og idiot på jobb.

Enig! Butikkansatte har lov til å bruke sunn fornuft og er det åpenbar feilprising er det faktisk på sin plass å si fra. Jeg har jobbet i butikk i over 10 år og har opplevd mer enn en gang at folk har klort av prislappen på en salgsvare og klistret den på en fullprisvare - og jeg har fått utrolig mye kjeft når jeg har nektet kunden å kjøpe en vare som (f.eks.) kostet 900 kr for 50 kr. Jeg er butikkansatt. Ikke idiot. Som constance90 sier; we see you!!

Anonymous poster hash: 98d92...7d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Butikkansatte har lov til å bruke sunn fornuft og er det åpenbar feilprising er det faktisk på sin plass å si fra. Jeg har jobbet i butikk i over 10 år og har opplevd mer enn en gang at folk har klort av prislappen på en salgsvare og klistret den på en fullprisvare - og jeg har fått utrolig mye kjeft når jeg har nektet kunden å kjøpe en vare som (f.eks.) kostet 900 kr for 50 kr. Jeg er butikkansatt. Ikke idiot. Som constance90 sier; we see you!!

Anonymous poster hash: 98d92...7d8

Akkuratt. I tillegg var dette også åpenbart gjort av en kunde. Lappen var fysisk flyttet fra 10-kroners beltet til 500-kroners jakken. Selvfølgelig kan jeg ikke stå og påstå at det var denne kunden som gjorde det, men jeg like fullt nekte å selge varen for 10 kr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*telefonen ringer*

*jeg tar telefonen, sier firmaets navn*

Kunde: Hei, skulle bestilt noe mat.

Meg: Er du firma eller privatkunde?

Kunde: En stor nummer tre

Meg: Er du firma eller privatkunde?

Kunde: Ja.

:daane:

Hahaha! Kanskje personen hadde øvd veldig lenge på hva han eller hun skulle si. Du må jo forstå at du ikke må stille så vanskelige spørsmål. Firma eller privatkunde? Vedkommende hadde mer enn nok med å huske at han/hun skulle ha en stor nummer 3.

Føler med deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt. I tillegg var dette også åpenbart gjort av en kunde. Lappen var fysisk flyttet fra 10-kroners beltet til 500-kroners jakken. Selvfølgelig kan jeg ikke stå og påstå at det var denne kunden som gjorde det, men jeg like fullt nekte å selge varen for 10 kr.

Husker spesielt godt et tilfelle:

Noen dager tidligere hadde vi fått påpakk fra kjedeledelsen etter at en kjele som kostet 1.199 kr var blitt solgt for 99 kr. Det var en julehjelp som hadde sin andre kassevakt som hadde slått salget i kassa og vi sjekket overvåkingskameraet i kassa rundt tidspunktet for salget for å se om kunden var en kjenning. Det var det ikke, men vi printet et bilde av vedkommende og hang det opp på pauserommet og ba de ansatte å være obs. Et par dager senere kom samme kunde til kassa med et sett med Riedel vinglass som gikk inn til 1.499,- men prislappen sa 199 kr. Heldigvis satt det en erfaren og observant ekstrahjelp i kassa og han nektet å selge glassene til 199 kr. Kunden ble fly forbanna og gikk i sinne. Når vi gikk gjennom overvåkingsopptak fra den ettermiddagen viste det seg at vi hadde opptak av prislappbyttet. Hadde vedkommende dukket opp igjen hadde vi brukt det for alt det var verdt.

Anonymous poster hash: 98d92...7d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker spesielt godt et tilfelle:

Noen dager tidligere hadde vi fått påpakk fra kjedeledelsen etter at en kjele som kostet 1.199 kr var blitt solgt for 99 kr. Det var en julehjelp som hadde sin andre kassevakt som hadde slått salget i kassa og vi sjekket overvåkingskameraet i kassa rundt tidspunktet for salget for å se om kunden var en kjenning. Det var det ikke, men vi printet et bilde av vedkommende og hang det opp på pauserommet og ba de ansatte å være obs. Et par dager senere kom samme kunde til kassa med et sett med Riedel vinglass som gikk inn til 1.499,- men prislappen sa 199 kr. Heldigvis satt det en erfaren og observant ekstrahjelp i kassa og han nektet å selge glassene til 199 kr. Kunden ble fly forbanna og gikk i sinne. Når vi gikk gjennom overvåkingsopptak fra den ettermiddagen viste det seg at vi hadde opptak av prislappbyttet. Hadde vedkommende dukket opp igjen hadde vi brukt det for alt det var verdt.

Anonymous poster hash: 98d92...7d8

Det er jo forsøk på svindel og dere kan og burde politianmelde :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kreve penger for smågodt kundens barn allerede har gaflet i seg? Det skulle gjerne vært vanligere, spør du meg.

Tenkte på det å jukse med vekta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det å jukse med vekta.

Det er jo bare å se hva posen veier, tenke på hvor mange gram den lille ungen trolig fikk i seg, plusse de to summene sammen i hodet - og ta vekten på tast.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo forsøk på svindel og dere kan og burde politianmelde :)

Sjefen vurderte det, men ettersom vi selv med signerte tilståelser opplevde at politiet i Oslo henla saker droppet vi det. Hadde vedkommende dukket opp igjen hadde vi nok gjort noe, men etter at det siste forsøket ble avslørt så vi h*n ikke igjen.

Anonymous poster hash: 98d92...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i dagligvare en gang, skulle ta vekk en pakke med to sitroner i, den ene var grønn og muggen, den andre like fin. Jeg tar bort hele pakke fordi det er EN pakke. Så kommer dget ei eldre dame å spør om å få kjøpe den ene friske sitronen, hun kunne nemlig redde verden på den måten fikk jeg høre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i dagligvare en gang, skulle ta vekk en pakke med to sitroner i, den ene var grønn og muggen, den andre like fin. Jeg tar bort hele pakke fordi det er EN pakke. Så kommer dget ei eldre dame å spør om å få kjøpe den ene friske sitronen, hun kunne nemlig redde verden på den måten fikk jeg høre!

Tanken hennes var kanskje ikke så dum da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tanken hennes var kanskje ikke så dum da.

Nei, absolutt ikke. Var bare måten hun la det frem på. Som om den ene sitronen kunne redde en hel verden :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det å jukse med vekta.

Jeg har gjort det noen ganger, i situasjoner som beskrevet tidligere her. Og når kunden ber meg om det, som når kunden har fersket ungen i å spise fra smågodtet, eller at kunden har spist opp en banan/et eple på veien. Og det kommer jeg til å fortsette med.

Anonymous poster hash: 6aae8...ec9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen min står og hjelper en kunde. Plutselig roper en dame: "Unnskyld!! Er du ledig?!"

Folk får ikke til å vente på tur. Må de vente 10 sek før noen kommer til kassen gauler de: "JOBBER DET INGEN HER?!" eller så kommer de trampende inn på bakrommet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen min står og hjelper en kunde. Plutselig roper en dame: "Unnskyld!! Er du ledig?!"

Folk får ikke til å vente på tur. Må de vente 10 sek før noen kommer til kassen gauler de: "JOBBER DET INGEN HER?!" eller så kommer de trampende inn på bakrommet.

Hehe, ja. Tror jeg har nevnt det i tråden før, men jeg har opplevd kunder som blir sure for at de ikke får hjelp med en gang når jeg hjelper en annen kunde. Jeg sier ifra at jeg kommer straks, men at jeg må hjelpe kunden jeg er opptatt med først, men det er tydeligvis ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...