Gå til innhold

SMS til ukjent nummer


snupp

Anbefalte innlegg

Det står på fakturaen min at jeg har sendt SMS til et utenlandsk nummer. Det var ikke snakk om et stort beløp, men det er likevel irriterende å betale for noe jeg ikke har brukt. I alle fall så vidt jeg vet. Jeg har ikke registrert meg på noen sider, og jeg kan ikke finne noe i loggen min på telefonen som tilsier at jeg har sendt SMSer til dette nummeret. Jeg skal ha sendt 10 stk til nummeret 13106830959. Skjønner ingenting. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ms_kwang

best å få sperret nummeret, har du smart tlf? eller mobil som det er mulig å gå online med.

Om det ikke er DU som har sendt dette, kan godt hende "noe" i mobilen din har gjort det.. f.eks en orm/virus..

en melding sendes, 2 meldinger, bare små beløp. om det er det, og hvordan du har fått det, vet jeg ikke, men jeg hadde noe lignende på en eldre mobil, ikke kult!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke sendt sms til noen som har hemmelig nummer da? Da har man ikke lov til å liste opp dette nummeret, og den som har hemmelig nummer får et annet nummer som representerer sitt hemmelige nummer (det ligner ikke på ens vanlige mobilnummer). Nettopp for at man ikke skal kunne søke dette opp, ei heller skal det kunne spores opp via faktura.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også sendt en sms til dette nr, for 3 dage siden. jeg ved det ikke er mig for jeg sender ikke sms.

Men jeg snakket med en som så at Hay Day var et bra spill,jeg prøvet det med det virket ikke på min tlf. det var for 3 dage siden tro jeg.

Kan det være det som sender sms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis sendt 3 sms til det samme nummeret. Fant du ut hva det var eller hvem nummeret tilhørte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått svar fra teleselskapet og det er snapchat som har dette nummeret. Ifølge teleskapet er det noen blir fakturert for de bildene man sender, spesielt androidtelefoner. Dette er altså Snapchat sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå fått svar fra teleselskapet og det er snapchat som har dette nummeret. Ifølge teleskapet er det noen blir fakturert for de bildene man sender, spesielt androidtelefoner. Dette er altså Snapchat sin skyld.

ser at jeg sendte et bilde samme dag.

jeg har samsung s3,jeg kan ikke se at jeg har snapchat men jeg har et som hetter chaton er det det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også snakket med kundeservice på mobilabonnementet mitt og de sporet det tilbake til Snapchat for Android. Utrolig irriterende. Har sendt mail til dem og melding til facebooksiden deres, men får ingen svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det samme skjedde med meg, sjekka forbruket mitt og så at jeg tydeligvis hadde sendt meldinger til utlandet. Googla nummeret, og fant denne tråden ;)

Har sjekka vilkårene man godtar når man laster ned appen, og man godkjenner visst at appen får tilgang til å sende sms'er uten ditt samtykke...

  • Tjenester som koster penger
    Send tekstmeldinger
    Appen gis tillatelse til å sende tekstmeldinger, noe som kan medføre uventede kostnader. Skadelige apper kan føre til merkostnader for deg, da de kan sende meldinger uten godkjenning fra deg.

Bør visst bli flinkere til å lese hva jeg faktisk godkjenner! :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...