Gå til innhold

Permanente bølger og volum i håret


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Permanent er sterke saker. Det er jo en ulempe også når håret vokser ut, at noe av håret er krøllet, mens den nyvokste er glatt.

Har selv sluttet å ta permanent. Nå ruller jeg det heller opp på hårruller, når jeg vil ha krøll. Sliter ikke særlig på håret heller.

sterke saker ja.. enig der. i mitt tilfelle når håret vokste ut så ble det ikke noe stor og synlig overgang. det var volum/slappe krøller. Mine krøller holdt i over ett år, da gadd jeg ikke å klemme de opp lenger, men hvis jeg ville kunne jeg bare klemme det opp, og så hadde jeg krøller. kunne fortsatt to år etter klemme opp krøller, rart men helt greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan noen forklare hvordan dette med hårruller egentlig fungerer? Ruller man bare håret opp i ruller og lar det tørke? Må man føne? Må man bruke leggevann eller andre produkter? Hvor lenge holder krøllene seg? Tar det lang tid å krølle håret på denne måten?

Det er egentlig enkelt, med litt trening tar det ikke lang tid å rulle opp håret. Du kan bare la det lufttørke, men hvis du vil ha fortgang så kan du jo hjelpe til med føneren, men den sliter jo noe mer på håret, da. Dersom du bruker leggevann eller våtspray, før du ruller, vil krøllen/bølgene sitte lenger, men uansett vil de jo gå bort ved neste hårvask. Størrelsen på krøll/volum avgøres med størrelsen på rullene du velger. Det er viktig at rullene sitter i, til håret er helt tørt. I blant ruller jeg opp håret på kvelden og lar rullene sitte i gjennon natten. Da bør du legge over et hårnett, slik at rullene sitter på plass. Da våkner jeg til nesten ferdig frisyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...