Gå til innhold

Bokormer, burde jeg lese disse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen bøker liggende, må nevne at jeg kjøpte de fordi de ser fine ut :fnise:

Og etter anbefalinger på youtube.

Jeg har lest den første i uglies serien, har de andre også. Syntes den første var kjedelig og du vet hva som skjer videre etter et par kapittel. Er de andre bedre?

Har også the maze runner serien. Så den første filmen, var som så, ikke noe å juble over. Er bøkene bedre?

Har også hele Crossed trilogien av Condie. Har lest en side, og den falt ikke helt i smak. Er de bra? Burde jeg presse meg igjennom de?



Anonymous poster hash: 8a70a...230
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke press deg gjennom bøker du ikke liker dersom det ikke er pensumbøker på skolen. Det er nok av bøker her i verden til at alle kan finne noe de liker. :)

Jeg er bibliotekar, og har en annen litterær smak enn deg, men Maze runner-serien har vært populær i det siste. Hvilke bøker man liker kommer an på hva man selv foretrekker av type handling. Skal handlingen gå fort, eller kan det gå litt saktere? Romantiske bøker? Vampyrbøker? Kortere bøker med lite tekst? Eventuelt kun bøker som har blitt filmatisert?

Hvilke bøker har du lest før som du har likt? En del ganger her i livet lønner det seg å gå direkte på personlig smak i stedet for hva de fleste andre på din alder liker.



Anonymous poster hash: 7b037...714
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig likte jeg ikke de bøkene der noe særlig, men så er jeg litt eldre enn målgruppen også.

Mazerunner-serien begynner bra, den første boka var faktisk interessant og spennende, men de to neste bøkene var bare helt på trynet. Ingen sammenheng i hva som skjedde, plottet ga ikke mening, og man sitter igjen med mange spørsmål på slutten som ikke blir besvart. Jeg ser hva forfatteren prøver å gjøre, men det funker bare ikke. Dessuten slutter alle kapitlene med at hovedpersonen sovner, så det er lite cliffhangers, for å si det sånn.

Uglies-serien er hakket bedre, men bøkene er veldig like synes jeg. Og Crossed-serien er helt grei, men har ikke noe banebrytende nytt å tilføre dystopisk-young-adult-sjangeren. Blir litt forutsigbart.

Vil anbefale at du leser mer enn en side før du gir opp, men fenger den ikke etter 40-50 sider så kan du godt legge den vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...