Gå til innhold

EUROVISION 2016


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kan vi diskutere alt som har å gjøre med Eurovision 2016. Wikipedia-artikkelen er allerede klar, og der kan vi lese blant annet:

- ESC 2016 will be the 61st edition of the ESC.

- The contest will be hosted by Sweden for the 6th time

- The preliminary dates for the two semi-finals are 10 and 12 May, with the final on 14 May 2016.

Twelve countries have so far announced their provisional participation in the contest.

Vi kan også lese at Kina er interessert i å være med.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2016



Anonymous poster hash: beaa2...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se der ja, da er de i gang allerede. Det er nesten ett år til neste arrangement. Det er for øvrig et europeisk arrangement, og det sies at selv om Australia fikk være med i år er det ikke sikkert at de får lov å være med flere ganger. Dessuten har de ønska å få være med i mange år, men først i år fikk de ja. I fjor fikk de lov å ha "pause-underholdninga". Jeg må tilføye at jeg syntes de var veldig flinke, både i år og i fjor :) Og nå prøver Kina å få tillatelse. Sender de programmet i Kina også? De kan jo lage "Asian song Contest" istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sendte live i Kina i år, for første gang. Mange ESC-fans der.



Anonymous poster hash: beaa2...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noen flere ikke-Europeiske land burde få være med i Eurovision. Som nevnt før meg kunne jo Asia hadd sin egen Asiavision e.l. Samme med Amerika, som av og til blir brakt opp i debatten om Eurovision.

Ellers må jeg si at jeg gleder meg allerede. Eurovision er for meg ett av de tingene jeg gleder meg mest til i løpet av et år, litt som julaften. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg elsker ESC! :hoppe:Hørte på sangene til semifinale 1 i går, skal høre på resten i dag. Likte best Russland, Finland, Kypros, Azerbaijan, Malta, Bosnia og Island. Spent på resten! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig å se en Eurovision-tråd her. :) Er skikkelig ESC-fan og gleder meg vilt til mai. Liker Aserbajdsjan best i år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den ble opprettet i fjor, men siden det stod 2016 så gjelder den jo for i år. Jeg gleder meg og veldig til ESC, er i utlandet når finalen går. Håper jeg får den med meg på en eller annen tv kanal de har der! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en tråd!!!

Hva tenker vi om sjansene til Norges bidrag? På bettinglistene ligger hun på en 22. plass! Trodde hun skulle ligge mye høyere oppe. Kan det være hun ikke klarer å kvalifisere seg engang?!

Har hørt Azerbasjan, Russland, Frankrike etc...men syns ikke de er noe bedre. Sverige sin syns jeg er kjedelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Bulgaria best, tett fulgt av Aserbajdsjan. Eksepsjonelt bra i år, jeg blir rent lykkelig. Tror ikke Norge kommer til finale.

Må legge til en ting, det blir visst noe skikkelig omlegging av stemmesystemet i år, men jeg har ikke skjønt helt hva det er og ikke giddet å sjekke ordentlig. Noe med at rekkefølgen er så det blir så spennende som mulig, at alle jurystemmene kommer først el.l. og at det ikke skal deles ut 8, 10 og 12?? Skrekk og gru, rent for mange endringer på en gang!

Endret av caskerette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jens skrev:

Endelig en tråd!!!

Hva tenker vi om sjansene til Norges bidrag? På bettinglistene ligger hun på en 22. plass! Trodde hun skulle ligge mye høyere oppe. Kan det være hun ikke klarer å kvalifisere seg engang?!

Har hørt Azerbasjan, Russland, Frankrike etc...men syns ikke de er noe bedre. Sverige sin syns jeg er kjedelig.

Jeg synes Norge sin låt er bra, tror vi kommer med i finalen i alle fall :) Men vi var uheldig som ble med i 2.semifinale for der synes jeg de beste sangene var, da blir det hardere konkurranse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er usikker på om Norge kommer til finalen. Ser man på kommentarfeltet på Youtube så ser man at veldig mange liker ikke at sangen på en måte krasjer med seg selv, i tempo og takt.

Jeg vet at det var en bevisst ting som ble gjort for å få sangen til å bli litt spesiell, men det er kanskje en grunn til at det er vanlig for en sang å holde seg til ett tempo og ikke flere forskjellige.

Når det er sagt så gleder jeg meg kjempemasse til Eurovision, akkurat som jeg skrev ifjor. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig skuffet over norges bidrag i år, altså sangen ikke Agnete. Sangen er rett og slett litt tam og det blir dessuten det tredje hvite antrekket vi sender avgårde på få år, litt lite spennende rett og slett. 

Tror kanskje Spania vinner i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg bare hørt korte snutter av de fleste sangene, men er lite imponert over det jeg har hørt. Men jeg tenker alltid det hvert år etter at jeg har hørt snutter av alle sangene.

Jeg så på Melodifestivalen og Sverige hadde et par låter som var mye bedre enn den som vant. Den som vant er så kjedelig...

Norge sin låt er rar. Liker Agnete, men ikke sangen. Tror ikke at låta vil slå an heller. Ikke sikkert den kvalifiserer en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shinigami skrev:

Nå har jeg bare hørt korte snutter av de fleste sangene, men er lite imponert over det jeg har hørt. Men jeg tenker alltid det hvert år etter at jeg har hørt snutter av alle sangene.

Jeg så på Melodifestivalen og Sverige hadde et par låter som var mye bedre enn den som vant. Den som vant er så kjedelig...

Norge sin låt er rar. Liker Agnete, men ikke sangen. Tror ikke at låta vil slå an heller. Ikke sikkert den kvalifiserer en gang.

Hvilke sanger likte du i Melodifestivalen? Jeg likte Panetoz, Robin Bengtsson og Boris Rene :) Er enig i at den som vant var litt kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, visningsnamn skrev:

Nå vet vi jo ikke hvordan det går, men jeg tror faktisk Norge hadde gjort det bedre hvis vi hadde sendt Hungry Hearts i stedet. Uansett så er det gøy at det ikke er én klar favoritt allerede nå.

("Dona, dona, dona, dona, dona, dona gledaj me..." Jeg lurer på om jeg er den eneste som liker bidraget til Makedonia, hehe.)

:digge:

Makedonia er ikke min favoritt :fnise: Men det er ikke den verste heller da! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...