Gå til innhold

Luksusfellen i kveld (28. januar 2015)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.seher.no/se-og-h-r-tv/vi-pleier-ikke-hjelpe-folk-i-din-situasjon-77117

"vi pleier ikke hjelpe folk i din situasjon, for du er så vanskelig å hjelpe"

Luksusfellen vil tydeligvis bare ha suksess-historiene for å vise hvor fantastisk flinke dem er til å hjelpe folk.

I tillegg legger de såkalte "ekspertene" ut om hvor enkelt det angivelig skal være å skaffe seg en fulltidsjobb (100 % stilling) med høy inntekt slik at denne damen skal ha mulighet til å betale ned på lån og gjeld.

"Det er jo bare å skaffe seg en jobb" eller "Det er bare å skaffe seg annet (og billigere) sted å bo" akkurat som dette er noe som kan gjøres i en håndvending på ett par timer eller ett døgn..



Anonymous poster hash: dedd0...a62
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns også de var tidvis små frekke. Dama sa til hun som var med: ja, du har vel ikke oversikt over det så det er vel ikke vits å spørre om, eller noe i den duren helt i starten av programmet. Det er jo utrolig viktig at hun kommer seg i jobb, men det å få en fast stilling når man er 50% sykmeldt må vel være tilnærmet umulig i dagens arbeidsmarked, så forstår godt st det ikke er bare, bare. Samtidig må de nok være litt strenge for at folk skal forstå alvoret, også lager det selvsagt "bra" tv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun som var med var relativt tafatt da.

Og de sa jo at de vanligvis ikke hjelper de som ikke har mulighet til å øke inntekten. Hva skal de liksom hjelpe til med da?



Anonymous poster hash: a957a...563
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakker hele tiden om at hun har svært dårlig inntekt. Dama har 23 000 i Mnd og 360 tusen i gjeld er da ikke all verden. Lever selv på 23 000 er student og deltidsansatt, altså ganske lik økonomisk situasjon. Har dog bare en voksen datter som bor hjemme, men føler ikke at jeg lever spesielt dårlig...

Anonymous poster hash: 36255...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun ikke 13 Tusen utbetalt da? Ikke 23 Tusen. ..

Anonymous poster hash: badf0...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det går kaldt nedover ryggen når jeg ser hvor ille det står til med flere av disse som er med. Økonomien er ikke på topp her om dagen heller, men jeg betaler regninger og huslån som man skal, og holder budsjettet. Er heldigvis bare en overgangs periode, men jeg får jo omtrent hjerteinfarkt når jeg hører om hvordan disse har rota det til.. Huff :P



Anonymous poster hash: 9f147...e2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerte mest på at det var jo bare å jobbe 100 prosent igjen selv om hun var led av depresjon. For all del det hjelper for mange å jobbe under depresjon men det å presse seg selv ut i 100 prosent jobb har stikk motsatt effekt om man sliter med det psykiske. Da er det heller bedre at man kun jobber litt. Ekspertene på luksusfellen fikk alt til å høres så enkelt ut. Når man har depresjon sliter man blandt annet med interesse for ting. Jeg har Vært der selv og vet om mange som har vært der. Om dama er deprimert er ikke løsningen å presse henne ut i mer jobb selv om hun har gjeld. Det blir bare verre. Og ingen vil jo ansette henne når hun er sykemeldt. Fikk ikke med meg om hun leide eller eide bolig eller angående flytting. Men om hun leide så hadde hun jo ikke fått noe nytt sted å leie antagelig uansett da hun ikke hadde ei krone på konto feks til depositum. Ting virker så firkanta og enkelt. Jeg kjente jeg ble irritert over frekkheten til spes hun blondina.

En annen ting som en del vet er at det å ha mange ting hengende over seg som feks mye gjeld kan forsterke problemene. Inntekt netto på 24000 som de mente var logisk er heller ikke det enkleste å få. Vet om butikk ansatte som tjener det men de har da jobbet i samme jobb 10 år. De gjør jo ting enklere enn dem er. Hvorfor ikke bare Være logisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun som var med var relativt tafatt da.

Og de sa jo at de vanligvis ikke hjelper de som ikke har mulighet til å øke inntekten. Hva skal de liksom hjelpe til med da?

Anonymous poster hash: a957a...563

Det er ikke alle som har muligheten til å økende inntekten heller. Det er veldig lett å si "det er jo bare å få deg en jobb med bedre inntekt"

Anonymous poster hash: 6ee59...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det går kaldt nedover ryggen når jeg ser hvor ille det står til med flere av disse som er med. Økonomien er ikke på topp her om dagen heller, men jeg betaler regninger og huslån som man skal, og holder budsjettet. Er heldigvis bare en overgangs periode, men jeg får jo omtrent hjerteinfarkt når jeg hører om hvordan disse har rota det til.. Huff :P

Anonymous poster hash: 9f147...e2f

Enig, hvordan kan folk røre det sånn til med utallige billån, forbrukslån, hifi-dilla, interiørdilla? Når de virkelig ikke har penger til det!? Ofte har de jo normale intekter og skulle greidd seg helt fint. Verst når det er barn inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, hvordan kan folk røre det sånn til med utallige billån, forbrukslån, hifi-dilla, interiørdilla? Når de virkelig ikke har penger til det!? Ofte har de jo normale intekter og skulle greidd seg helt fint. Verst når det er barn inne i bildet.

Det blir en slags avhengighet. Søsteren min var shoppaholic (vet ikke om det er slik det staves men) før og kunne ikke gå i en eneste butikk uten å handle noe. Hadde grei inntekt og kjøpte mye på kreditt. Ble en del inkasso på henne ja.

Men noen ganger MÅ man bare ta seg sammen og virkelig skjerpe seg. Jeg tror Luksusfellen er en stor wake up call for de fleste, men tror også det er noen som faller tilbake til gamle vaner dessverre.

Silje liker jeg ikke i der hele tatt. Synes hun kan være frekk og litt bitchy til tider. Hun er sikkert ikke slik til vanlig, men hun fremstår slik på tv i alle fall.

Anonymous poster hash: 6ee59...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor sendte de ikke med en av psykologene i denne episoden siden hun var så deprimert og sånn?

Anonymous poster hash: 6ee59...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...