Gå til innhold

Backpacking alene? (kilroy)


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Jeg er ei jente på 22 år som har veldig lyst til å ta et par måneder i USA og Asia til våren. Problemet er at veninnene mine er opptatt med studier/har allerede vært på backpacking og har ikke råd til en tur til. Jeg skal studere til høsten, og er redd for å angre på at jeg ikke reiste når jeg hadde sjangsen.

Er det noen som har erfaring med å reise alene på backpacking?

Har dere erfaring med kilroy eller liknende?

Det er vel mulig å melde seg på en organisert tur med en liten gruppe nordmenn igjennom kilroy? :) Kanskje noen vil joine, hehe? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist flere ganger med G adventures som du kan bestille direkte på nett. De har mange turer over hele verden. Og man er da med gruppe av andre mennesker på rundt 8-16 personer. Jeg har vært i India, Kina, Afrika og Sør-Amerika "alene" på tur. Men sammen med mange andre. Fått nye venner fra hele verden, ingen problem å reise alene da. Noen reiser i slike grupper med kjærester, venner, men mange andre reiser også alene :D
Dra på tur du, nå mens du har sjansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Ååh så bra, fint at du har positive erfaringer :D

men vet ikke om jeg tørr, hahah, får høre med kilroy om jeg kan få en veiledningstime kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis alene, det vil du ikke angre på. Du møter og blir venn med andre backpackere underveis, så ensom blir du ikke. Bor du på hosteller er det alltid lett å bli kjent med andre, og det er faktisk enda enklere når du reiser alene enn når du reiser med en venninne. Det er lettere for de fleste å ta kontakt med/inkludere en som kommer alene enn to som snakker sitt eget språk og som ser ut til å klare seg med hverandres selskap.

Ikke bruk Kilroy. Book flybilletter selv og finn overnattingssteder underveis. Billigere og mer fleksibelt. Hvis du vil på gruppetur bør du heller vurdere G Adventures og Intrepid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist alene og organisert det selv. Tullete å kaste pengene dine bort på folk for å booke fly og sånt for deg når det er noe du enkelt kan gjøre selv :) Reis alene - du blir raskt kjent med andre backpackere og får en mye rikere opplevelse enn om du reiser med noen og holder dere mye for dere selv (som blir litt naturlig ettersom du er med noen). Reiser du alene blir du kjent med mange flere enn om du reiser med noen, det lover jeg! Du kommer til å vokse veldig som person av en sånn opplevelse :)

Book alt selv, og ha litt løs planlegging så du kan utforske ting på impuls og gjerne bestemme litt hva du skal etterhvert på turen. Kanskje du møter noen som du blir godt kjent med og du reiser videre med de til et sted du ikke visste fantes da turen begynte engang? ;)

Anbefaler Agoda for booking av hotell i Asia, veldig mange flere hotell som er registrert der enn f.eks hotels.com, og se denne siden for liste over lavprisselskapene i forskjellige deler av verden for å finne billige flybiletter :)

Ved å gjøre alt av booking og planlegging selv får du en skreddesydd tur til en lavere pris enn det Kilroy kan tilby som skal ha seg betalt for å gjøre dette. Dermed får du en billigere tur og større økonomisk frihet på reisen.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts får bare bli hjemme. Backpacke i regi av et reisebyrå? Har jeg hørt det også...



Anonymous poster hash: 884d2...1a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts får bare bli hjemme. Backpacke i regi av et reisebyrå? Har jeg hørt det også...

Anonymous poster hash: 884d2...1a2

Ærlig talt, det er ikke noe problem å bruke Kilroy eller andre reisebyrå/agenter om man vil på backpacking enten om de hjelper deg med info eller om de hjelper deg å booke ting.

TS, jeg gjorde litt av begge deler. Booket en 4 ukers tur (ca.) via Kilroy som var med G Adventures i Sør Amerika, og reiste litt på egenhånd etter det. Så det går helt fint an å kombinere begge deler. :)

Jeg må selv si at jeg er utrolig glad jeg fikk reise med G Advendtures! Møtte fantastiske mennesker, vi hadde en utrolig god turleder og ikke minst fikk gode venner på reisen som også hadde mange gode tips til steder man kan sjekke ut. Det kommer også an på guiden du har men du får sett og oppleve mange ting som du selv kanskje ikke ville ha tenkt på underveis. Vår guide var en lokal fyr som kjente mange gode steder og tok oss med på mindre kjente områder for turister, men som virkelig var perler :jepp:

Ellers var det tipp topp å reise alene også, reiste videre på egenhånd etterpå og møtte mange folk underveis i hostel. Backpackere er sosiale mennesker, så man blir kjent med andre om man henger litt i fellesrommene eller sover på sovesal. Bare husk å ha med deg hengelås slik at du kan låse inn tingene dine. :)

Om du er veldig usikker på om du vil booke selv og gjøre arbeidet selv, så snakk med Kilroy. De er veldig hjelpsomme og du er ikke forpliktet til å kjøpe noe av dem når du er inne for en samtale. Mange av dem har reist mye før og kan hjelpe med det meste. Jeg syntes at det fungerte fint å kombinere begge deler, booke via Kilroy og deretter gjøre ting på egenhånd. Men det finner du ut av selv når du ser litt nærmere på hva det er du ønsker. :)

Du kan også booke direkte hos G Adventures, regner med Kilroy tar gebyrer eller noe for å booke for deg.

Jeg skal ut på tur igjen i 2016, har allerede begynt å planlegge min neste tur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har ikke backpacket alene selv, men jeg har møtt mange som har gjort det. Det var ofte lett å komme i kontakt med dem, og de var frie til å reise akkurat dit de ville, mens jeg ofte har måttet finne frem til kompromisser. En kompis som backpacket alene i 9 måneder i Asia, møtte også folk underveis som han reiste med en liten stund før de skiltes og han reiste med andre. Virket som en fin måte å reise og bli kjent med andre på. Do it! :)

PS: om du er litt sjenert kan det være lurt å bli med på sånne fellesturer her og der så du møter folk, men dette pleier vanligvis ikke å være vanskelig om du bor på hostell og backpackersteder. Alle er veldig åpne og har lyst til å møte nye mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilroy har begynt med fellesreiser jorda rundt :) Tror det er slik at man flyr sammen og bor sammen med gruppa de første dagene på nye steder, og så kan man velge litt hva man gjør etter det. Jeg synes det høres ut som et bra alternativ for deg hvis du synes det er litt skummelt å reise alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Oi, tusen takk for svar alle sammen :D

Aviale; det er mer noe sånn jeg tenker på ja, og reise sammen med en gruppe hele veien :) blir bare mer og mer motivert jo mer jeg researcher :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg og en kompis (begge tjue år), reiser den 20 januar til Sør Amerika. Vi skal reise gjennom hele Sør Amerika ned til Argentina, og deretter ta fly over til Japan. Bare til å ta kontakt om du vil henge deg på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts får bare bli hjemme. Backpacke i regi av et reisebyrå? Har jeg hørt det også...

Anonymous poster hash: 884d2...1a2

Er da bare fordeler å booke gjennom reisebyrå. Kilroy har spesialisert seg på backpacking og "eventyrturer". og kan lage en flott rute som tilpasser turen du ønsker å ta samt budsjett.

De tjener ikke noe særlig ekstra på å booke for deg, litt ekstra er det, men det meste får de i rabatter fra leverandørene/operatørene som G-adventures. Det vil si at du som kunde betaler mer eller mindre samme beløp om du bestiller gjennom Kilroy eller direkte fra turoperatøren (G-adventures)

Og særlig hvis det er en person som er på sin første backpackertur, skjønner jeg godt at det kan være litt trygghet å betale de ekstra få kronene Kilroy tar for å lage et ordentlig opplegg og ordne med flybilletter. Det kan være litt "skummelt" når man ikke har gjort det noe særlig før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene til mellom amerika, og med den vennine i sør amerika. Møtte mange som reiste alene. Jeg anbefaler det veldig og du angrer ikke i etterkant! Det er opplevelser man vokser masse på som man husker gjennom livet. Underveis møter du andre som kanskje vil dra sammen med deg videre og som kan tipse om ting, steder man må se, og steder som kanskje ikke er så bra.

Reiser om noen dager til et nytt sted faktisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reist alene til mellom amerika, og med den vennine i sør amerika. Møtte mange som reiste alene. Jeg anbefaler det veldig og du angrer ikke i etterkant! Det er opplevelser man vokser masse på som man husker gjennom livet. Underveis møter du andre som kanskje vil dra sammen med deg videre og som kan tipse om ting, steder man må se, og steder som kanskje ikke er så bra.

Reiser om noen dager til et nytt sted faktisk!

Jeg vet jeg avsporer nå, men kan jeg spørre hvor du skal? :blomst: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man reiser alene så blir man automatisk nødt til å ha mer kontakt med andre, istedetfor å henge fast med sin egen reisevenn. Var ikke klar over at det fantes selskaper som ordnet slike gruppeturer, men det er jo en trygghet i å reise sammen med andre! Ta sjansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts får bare bli hjemme. Backpacke i regi av et reisebyrå? Har jeg hørt det også...

Anonymous poster hash: 884d2...1a2

Du virker veldig lite opplyst! Alle vet Kilroy organiserer slike ting blant annet. Velkommen etter!

Anonymous poster hash: 4c51d...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser at denne tråden er litt gammel, men drar den frem likevel!

Jeg skal til Mellom-Amerika i fem uker rett etter siste eksamen i juni. Booket et møte med Kilroy og vi kom frem til at en gruppetur arrangert av G Adventures passer meg utmerket. For meg som aldri har reist utenlands alene før eller vært utenfor Europa, virket dette som den beste løsningen. Kommer til å være et par dager på egenhånd i Mexico før jeg møter resten av gruppa som skal bli med på turen. Gleder meg! :hoppe:



Anonymous poster hash: a08b8...abe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig lite opplyst! Alle vet Kilroy organiserer slike ting blant annet. Velkommen etter!

Anonymous poster hash: 4c51d...50a

Ekte backpackere kontakter ikke kilroy. De ordner alt selv. Kan like godt bestille pakketur til Gran Kanaria da. Ferdig snakket..

Anonymous poster hash: 884d2...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte backpackere kontakter ikke kilroy. De ordner alt selv. Kan like godt bestille pakketur til Gran Kanaria da. Ferdig snakket..

Anonymous poster hash: 884d2...1a2

Det går fint an å kontakte Kilroy og G Adventures og andre reisebyråer som kan gi deg tips, billigere flybilletter (når de har tilbud) og ikke minst personlig erfaringer fra deres reiser. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kontaktet Kilroy, og neste gang gjør jeg nok det samme og kombinerer. Noe via G Aventures/ Kilroy og resten på egenhånd.

Definisjonen er ikke din alene på hva backpackere gjør og ikke gjør, du kan gjerne tro at "ekte" backpackere ikke kontakter lignende byråer, til syvende og sist er det det heller ikke det som teller. Det er opplevelsene man har på reisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...