Gå til innhold

når er man kjørbar?


Leanne

Anbefalte innlegg

Hvis man drikker 3 glass vin i fra kl. 18-21, er man da kjørbar igjen dagen etter ved 9 tiden??

Kjører egentlig aldri "dagen derpå" men nå har jeg jo ikke drukket noen voldsomme mengder...

Finnes det noen huskeregler på sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det vil jeg absolutt tro.

Jeg kan forresten fortelle om en fyr jeg kjenner. Han satt hjemme hos noen en fredagskveld og tok seg et par glass vin og drakk litt øl. En time eller noe sånt etterpå setter han seg i bilen for å kjøre nedover mot sentrum. Der blir han stoppet i promillekontroll, og er selvsagt nervøs. Han er tilfeldigvis yrkessjåfør, så lappen er litt vesentlig. Han blåser, og får utrolig nok grønt lys. Grunnen er at fyren er enorm. Han er den typiske trailersjåføren, og veier nok over 150 kg, uten å overdrive, og på grunn av dette hadde han nok forbrent nok alkohol til at han blåste grønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Trenger ikke være stor for å oppleve slikt ;)

Har ei venninne som kan styrte en liter rein sprit uten å bli særlig full :fnise:

Det skal også mye til for at hun slår ut på en promillekontroll.. denne jenta er ca 160 cm over bakken og veien vel rundt 50kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i rødvin og drikker ofte noen glass. Nå er det forskjell på størrelsen på glassene, men for meg er det slik at jeg trenger ca 12 timer for å få null utslag på promilletesten etter en hel flaske vin (vi har promilletester i huset og jeg sjekker de gangene jeg er i tvil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser mat etter at du har drukket alkohol vil du mest sannsynlig blåse grønt allerede senere samme kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser mat etter at du har drukket alkohol vil du mest sannsynlig blåse grønt allerede senere samme kvelden.

Jeg skal ikke påstå at du prater totalt bullshit, men for min del har matinntaket etter alkoholinntaket ingen verdens ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå husker jeg ikke hvor jeg fant det, men det fins en utregningsgreie på nett hvor man kan legge inn vekt og høyde (eller no) og regne ut hvor lang tid man trenger på å forbrenne en enhet med alkohol. Jeg fikk ca 2,5 timer pr. enhet som svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler som en regel ikke på utåndningsmålere som koster mindre enn 45k.

Vi er 3 venninner som har spleiset på en måler til 4500.-.

Etter en fuktig aften blåste alle grønt, men etter å ha blåst i 2 av politiet sine målere noen minutter senere (faren til ene venninnen min jobber i UP) ble det klart at samtlige av oss hadde blitt nødt til å donere blod hvis vi hadde blitt stoppet på vei. :P

Better safe than sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...