Gå til innhold

Venninne med ny alkiskjæreste - hun sier jeg er misunnelig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne har vært singel i 3 år. Gått på date med den ene etter den andre (via sukker, tinder, match osv) og hun har konsekvent blitt avvist etter første møte av de aller fleste.. Nå har hun møtt en kar, og etter litt under 2 uker ble de kjærester.

Hun har uttrykt skepsis ovenfor denne mannen, med tanke på 4 ting, som for meg er komplette dealbreakers:

1. Han er arbeidsledig på tredje året og bruker dagene sine på å spille bort penger på poker og hest samt sitte hjemme og spille Guitar-Hero (!)

2. Han drikker hver dag

3. Han låner penger av henne og alle andre hele tiden, plutselig må han låne 6000 uten å kunne svare for hva pengene skal brukes til...

4. Han skriver rasende facebookstatuser i hytt og pine om hvor jævlig NAV, familien, eksen, vennene, samfunnet, verden og vepsen behandler han... Det er banning, uthenging, og flaue tirader uten like

Dette har hun valgt å overse, og nå skal de kjøpe seg en hytte sammen... Etter 2 uker.

Når jeg prøver å hinte til at hun kanskje må tenke seg litt om, så er jeg misunnelig og bitter... Hva er nå denne karen å være misunnelig på... :vetikke:

Så, hvordan hjelper man en venninne til å åpne øynene i en slik situasjon?

Har dere erfaringer?

Jeg vil ikke se på at hun blir ulykkelig, noe jeg tror hun blir med denne typen :frown:



Anonymous poster hash: fa210...214
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke gjøre noe for å få henne til å forandre mening, så bare la henne gjøre sine egne feil og skygg unna. Dersom du fortsetter å gnage om det her, risikerer du bare at det kommer til å sitte enda dypere for henne å dumpa ham ved en seinere anledning, fordi hun da kanskje ønsker å unngå en "I told you so" - situasjon i forhold til deg.

Forøvrig en skam at langtidsledige skal ha råd til å kjøpe seg hytte, enten det er på deling eller ei. De skulle ikke hatt ett øre mer enn til livets opphold.

Endret av Iben
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _LilleMy

Det er ikke mye du kan gjøre når du allerede har prøvd. Jeg har selv advart venninner, men de har ikke hørt på meg fordi de har vært blindt forelsket. Det blir etter hvert slutt, og da skjønner hun at hun skulle hørt på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at hun sier du er misunnelig er selvfølgelig for å forsvare sitt eget selvbilde.

Hun kan jo ikke si "ja, jeg veit du har rett i at han er en ubrukelig slask, men jeg får ikke noe annet...."

Anonymous poster hash: 6a939...c0b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne gjøre akkurat som hun vil, sannsynligvis vil det ikke gå lenge før hun skjønner det.



Anonymous poster hash: a992f...059
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så mye du kan gjøre, for bare krysse armer og ben for at hun våkner opp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du prøve å råde henne til å skrive en god kontrakt om hva som skjer ved eventuelt samlivsbrudd?

Anonymous poster hash: b8ecd...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse gjør blind. Hun tror neppe at du er interessert i ham, men tror nok at du er misunnelig fordi hun nå opplever lykke i et forhold (uansett hvor illusorisk denne lykken tydeligvis er...).

En forelske varer i snitt kun seks måneder. Vær der for henne når hun våkner opp og trenger en venn du.

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er arbeidsledig er ikke et problem her. Problemet er jo at han spiller vekk pengene sine og må låne ekstra av venner per mnd. Han er også en alkoholiker. Dessverre er det lite du får gjort mer enn det du har gjort. Får heller håpe hun våkner snart. .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo snakke med henne om noe så enkelt som økonomien hans.

Bare spør og grav, spør hvordan de skal bo etterhvert, om de noengang kan kjøpe noe sammen, om han har mye gjeld etc.

Når hun må snakke om disse tingene, så får hun et virkelighetsperspektiv. Hun kommer sikkert ikke til å dumpe han med en gang, men det kommer til å legge en demper på stemningen.



Anonymous poster hash: 7f6e1...682
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han er arbeidsledig er ikke et problem her. Problemet er jo at han spiller vekk pengene sine og må låne ekstra av venner per mnd. Han er også en alkoholiker. Dessverre er det lite du får gjort mer enn det du har gjort. Får heller håpe hun våkner snart. .

Arbeidsledig på 3.året,i et land med under 5% arb.ledighet?? JO det er et problem- etter så lang tid tar du det du kan, være så kassa på Rema om du enn er utdannet ingeniør. Dette vitner om karakterbrist for meg jaffal....

Og så kommer de andre faktorene i tillegg da.

Hehe ja og du TS er sikkert sjalu.... For en catch ho har fått klørne i!!

Anonymous poster hash: 8902f...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledig på 3.året,i et land med under 5% arb.ledighet?? JO det er et problem- etter så lang tid tar du det du kan, være så kassa på Rema om du enn er utdannet ingeniør. Dette vitner om karakterbrist for meg jaffal....

Og så kommer de andre faktorene i tillegg da.

Hehe ja og du TS er sikkert sjalu.... For en catch ho har fått klørne i!!

Anonymous poster hash: 8902f...0d3

Kan Være mange grunner til at han ikke har fått jobb. Det kan verken du eller jeg vite grunnen til. Nå virker ikke fyren ut som en fyr som vil jobbe. Han virker heller til å ha masse problemer han må få orden på før han kan ha jobb. Hvem vil ansette en som drikker hver dag?

Samtidig kjenner jeg flere som har søkt haugevis av jobber i flere år enn 3 år uten å få napp selv om det kun er butikk jobber. Alt avhenger av erfaring, personlighet og motivasjon. At motivasjon delvis synker gradvis når man ikke hører noe på søknadene man sender ut eller får avslag gang på gang kan jeg godt forstå.

Så arbeidsledighet er ikke turn off hos meg. Jeg er mer intr i å vite om hva vedkommende gjør for å komme i arbeid og hva som er grunnen til at han ikke er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun er usikker? Lei av å være alene, og kanskje redd for å forbli det? Virker nesten som om er like opptatt av å overbevise seg selv om at han er noe å spare på, som å overbevise TS.



Anonymous poster hash: 5316d...6af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at hun sier du er misunnelig er selvfølgelig for å forsvare sitt eget selvbilde.

Hun kan jo ikke si "ja, jeg veit du har rett i at han er en ubrukelig slask, men jeg får ikke noe annet...."

Anonymous poster hash: 6a939...c0b

Godt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledig på 3.året,i et land med under 5% arb.ledighet?? JO det er et problem- etter så lang tid tar du det du kan, være så kassa på Rema om du enn er utdannet ingeniør. Dette vitner om karakterbrist for meg jaffal....

Og så kommer de andre faktorene i tillegg da.

Hehe ja og du TS er sikkert sjalu.... For en catch ho har fått klørne i!!

Anonymous poster hash: 8902f...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at hun sier du er misunnelig er selvfølgelig for å forsvare sitt eget selvbilde.

Hun kan jo ikke si "ja, jeg veit du har rett i at han er en ubrukelig slask, men jeg får ikke noe annet...."

Anonymous poster hash: 6a939...c0b

Endret av Ibsenfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe lignende med en venninne. Visste godt hvilke menn hun hadde preferanse til, men hun endte opp med en arbeidsledig bleikfeit slask som er så langt unna drømmemannen som det er mulig å komme. Da jeg påpekte en del av hans negative oppførsel og destruktive livsstil var jeg selvsagt bare misunnelig,fikk jeg høre.

Jeg valgte etter dette å bare jatte med. Tok ikke opp temaet igjen og lot henne gjøre som hun ville.

Et barn,et ødelagt forhold og flere krisesenteropphold senere kom hun selv og innrømmet at hun hadde begått en stor tabbe ved å innlede et forhold til denne mannen. Hvis venninnen din er en god venninne hadde jeg derfor ikke risikert selve vennskapet pga dette, men bare ventet til hun selv innser realiteten.



Anonymous poster hash: bcdee...e9d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...