Gå til innhold

Han elsker meg ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten min flere år. Vi er samboere. Det har vært slutt i omganger, kanskje tre ganger. Grunnene har vært sjalusi fra min side som har endt opp med at han har gått og etter et par måneder kommet tilbake. Han har alltid truffet noen andre da det vært slutt mellom oss. Som også har ført til mer usikkerhet fra min side i neste omgang. Nå har det vært mer "stabilt" en stund men merker meg usikkerhet fra hans side.. Lite følelser/interesse, lite lyst til sex, lite meldinger, lite kos.. Han er ærlig med meg og sier han blir usikker når jeg viser tegn til å ikke stole på ham. Noen ganger sier han at han ikke er så veldig lykkelig. Samtidig sier han at "du kjenner jo meg og vet at jeg ikke er en type som gir kjærlighetserklæringer". "Jeg er ikke en så begeistret type". Stemmer jo forsåvidt. Tenker selv at det er den siden ved ham som gjør at jeg aldri blir helt overbevist og trygg på at jeg er spesiell og elsket av ham. Så noe veldig spesielt igår da jeg av ulike grunner fått en rar følelse rundt en jente han har som venn på sosiale nettverk. Sjekket og så en chat mellom han og denne jenta som gikk mens det var over mellom meg og han for noen år tilbake. Det var vondt å se da kjæresten min virket som besatt av lengsel, kåthet og tiltrekning til denne jenta. Han skrev ting til henne som jeg aldri hørt fra han. Det virket som han kunne gjort hva som helst for å få treffe henne, og som at han egentlig kunne gått inn i et forhold med henne. Chatten jeg så utspilte seg bare noen uker etter det blitt slutt mellom meg og han. Det virket som at jenta følte det samme men at det ikke var mulig for dem å gå inn i noe mer, da hun var i ferd med å avslutte noe på sin side. Uansett, igår fikk jeg altså se en side av kjæresten min som han hevdet han ikke har.. Det var vondt og nå vet jeg ikke om jeg vil klare å glemme det. Det føles ut som at uansett hvor mye jeg prøver (jeg gir mye av meg selv i dette forholdet) så vil han aldri/har aldri følt noe lignende for meg. Nå vurderer jeg faktisk å ikke fortsette dette forholdet.. Men ønsker å be dere om noen innspill og betraktninger som kan hjelpe meg å se litt klarere..

Anonymous poster hash: f15f9...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var vondt å lese TS, for slik kan du ikke ha det for her var det mange vonde følelser.

Jeg tror du ikke er helt klar for et forhold enda. Kanskje du skal være litt for deg selv om jobbe litt med selvtilliten og få litt trygghet i livet, uten at det er en kjæreste tilstede?

Det er en floksel, men likevel: elsk deg selv først, så kan du elske andre.

Jeg trur det er her sjalusien din kommer i fra, og det er vanskelig både for han og deg.

Jeg trur du skal bare avslutte dette forholdet, vær sammen med deg selv til du er klar for ett nytt og tryggere forhold.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 0d181...f55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, er vi flere i slike forhold. Opprettet en tråd her igår med noe av den samme problemstillingen:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=865197#entry14986716

Mitt råd til deg er å gå. Med tiden vil du finne en som virkelig elsker deg, og da vil usikkerheten forsvinne. Er overbevist om at både din usikkerhet i forholdet, og din sjalusi bunner i at din partner ikke gjør deg trygg. Denne tryggheten får du ved å føle deg elsket. Følelsesløse forhold er ikke sunt. Og tro meg, det blir ikke bedre med tiden om det er slik nå.

Håper det ordner seg for deg, og at du finner kjærligheten 😊

Anonymous poster hash: 36cbf...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

du vurderer å ikke fortsette? er det oe å vurdere egentlig. dere er like fucka begge to. du greier ikke legge ting og usikkerhet bak deg( noe som er en forutsetning for å få et forhold på beina igjen) og han er helt opplagt betatt av en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne chatten utspilte seg for et par år siden, mens det var slutt mellom dere? Da ser jeg ikke at han har gjort noe galt. Han har sagt ting til denne jenta han aldri har sagt til deg, antagelig for å få henne på gli. Deg vet han jo at han har og kan dermed slappe litt mer av. Dette er realiteten i de fleste forhold som har vart en stund. Trist, men sant. Kjærlighetserkleringene avtar..

Hvordan var han i begynnelsen når dere ble sammen? Det må være en grunn til at han alltid kommer tilbake. Han vil ha deg, men sjalusien din ødelegger mye og til tider klarer han det ikke. Du må jobbe med deg selv og fikse dette, uansett om du går eller blir. Tror dette kan bli et problem i et evt nytt forhold også.

Har du snakket med han om hvordan du føler det? At du ikke vet hva han føler for deg? At dette gjør det usikker og kan føre til at du blir sjalu?

Kan godt hende det stemmer og han ikke elsker deg, men kan også være at han bare vet hvor han har deg. At denne jenta for to år siden var ny og spennende, sånt skjer når man har vært i et forhold lenge. Snakk med han, kommunikasjon er viktig. Om du elsker han, er det dumt å gå fordi du TROR han ikke elsker deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

I starten av vårt forhold var han ikke slik mot meg. Han har alltid brukt litt tid på å svare meg.. vil ikke påstå at han var særlig intens. Når jeg tenker meg om har jeg aldri følt at han har vært "gal etter meg". Men han tok ofte initiativ ja, oppfattet han ville møte meg hver dag allerede fra starten. Men litt mer sånn avslappet, sånn type: nå er jeg hjemme, vil du komme på besøk? Har aldri oppfattet noe skuffelse hvis jeg ikke kunne komme, eller at det var noe savn hvis jeg var bortreist f eks. Det gjorde meg usikker allerede da. Ikke mye kompliment, eller noen sånn voldsom nysgjerrighet. Har da tenkt at han er bare sånn. Mulig fordi han kanskje ble trygg allerede fra starten om at jeg var tilgjengelig og veldig interessert i ham.. eller fordi han bare ikke følte det.

Jeg har snakket med ham om hvorfor jeg tror jeg blir så sjalu. Nemlig fordi han uttrykker seg så lite og for at jeg i grunn ikke stoler på at han virkelig er glad i meg. Han vet ikke hva han skal svare på det. Han kan si at han aldri skulle vært sammen med meg hvis han ikke elsket meg. Jeg elsker deg kan han si. Han kan si at han aldri skulle være utro. Og det tror jeg på, jeg har egentlig aldri mistenkt han for å være fysisk utro.. det er vel mer den emosjonell utroskapen jeg har vært redd. At hjertet han egentlig ikke er hos meg.

Jeg føler meg bare skikkelig forvirret. Han sier en ting, men viser noe annet. Men ja selvfølgelig er jeg enig i at det må være grunner til at han stadig kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han stadig kommer tilbake trenger ikke bety annet enn at han ser på det som mer komfortabelt å være med deg, som er det gamle og trygge (selv om det ikke er så bra) enn å være ute i den store "skremmende" verden alene.

Du har vært usikker fra starten. Du har ingen tillit til han. Hvorfor gir du ikke slipp på han..?



Anonymous poster hash: 0194b...f6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med kjæresten min flere år. Vi er samboere. Det har vært slutt i omganger, kanskje tre ganger. Grunnene har vært sjalusi fra min side som har endt opp med at han har gått og etter et par måneder kommet tilbake. Han har alltid truffet noen andre da det vært slutt mellom oss. Som også har ført til mer usikkerhet fra min side i neste omgang. Nå har det vært mer "stabilt" en stund men merker meg usikkerhet fra hans side.. Lite følelser/interesse, lite lyst til sex, lite meldinger, lite kos.. Han er ærlig med meg og sier han blir usikker når jeg viser tegn til å ikke stole på ham. Noen ganger sier han at han ikke er så veldig lykkelig. Samtidig sier han at "du kjenner jo meg og vet at jeg ikke er en type som gir kjærlighetserklæringer". "Jeg er ikke en så begeistret type". Stemmer jo forsåvidt. Tenker selv at det er den siden ved ham som gjør at jeg aldri blir helt overbevist og trygg på at jeg er spesiell og elsket av ham. Så noe veldig spesielt igår da jeg av ulike grunner fått en rar følelse rundt en jente han har som venn på sosiale nettverk. Sjekket og så en chat mellom han og denne jenta som gikk mens det var over mellom meg og han for noen år tilbake. Det var vondt å se da kjæresten min virket som besatt av lengsel, kåthet og tiltrekning til denne jenta. Han skrev ting til henne som jeg aldri hørt fra han. Det virket som han kunne gjort hva som helst for å få treffe henne, og som at han egentlig kunne gått inn i et forhold med henne. Chatten jeg så utspilte seg bare noen uker etter det blitt slutt mellom meg og han. Det virket som at jenta følte det samme men at det ikke var mulig for dem å gå inn i noe mer, da hun var i ferd med å avslutte noe på sin side. Uansett, igår fikk jeg altså se en side av kjæresten min som han hevdet han ikke har.. Det var vondt og nå vet jeg ikke om jeg vil klare å glemme det. Det føles ut som at uansett hvor mye jeg prøver (jeg gir mye av meg selv i dette forholdet) så vil han aldri/har aldri følt noe lignende for meg. Nå vurderer jeg faktisk å ikke fortsette dette forholdet.. Men ønsker å be dere om noen innspill og betraktninger som kan hjelpe meg å se litt klarere..

Anonymous poster hash: f15f9...604

Det kan godt være han elsker deg like høyt som du fikk inntrykk av han elsket henne. Dette med sjalusi ødelegger svært mye, han blir sliten av det, følelsene legger han lokk på. Det har en smitteeffekt dette her, du er sjalu og mistroisk, selvtilliten din er ikke der den burde være, han føler alt dette her, og sliter ham ut. Det er jo noe mellom dere, siden dere flere ganger har tatt opp igjen forholdet, ikke sant?. Som jeg ser det, er det du som ødelegger mellom dere. Du må ta tak i deg selv idag, begynn å jobb med selvbildet ditt, bestem deg for å stole på han, det at du snoker forteller han at du ikke stoler på han, og da går han lei, han er allerede lei. Vær glad, det å pynte seg litt hver dag gjør godt for selvtilliten din, at du føler deg fin, si til deg selv at han er hos deg fordi det er det han vil. Tenk over hvem du vil være, den sjalu, mistroiske jenta, eller den glade fornøyde jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...