Gå til innhold

Når nakenhet blir ett problem......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff dette skjønner jeg er et problem, som du selv sier så kan det virke som en filleting, men det er noe med nakenhet som skaper en nærhet... Hva tror du selv er grunnen (siden han ikke vil snakke så mye om det?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han vokst opp i et meget puritansk hjem? Der all nakenhet var forbudt? Det er det første jeg tenker, det andre er litt verre, kan han være seksuelt misbrukt på noen måte? Er ikke uvanlig at man da skyr nakenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Ta klærne hans..?

Nei, sorry, greide ikke helt å komme med noe fornuftig her, har aldri vært borti at sånt ikke har gitt seg med tid og trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig råd! Men sånn er jeg allerede og har vært i alle de årene vi har vært sammen. Det har svært lite innvirkning på mannen min, annet enn at han liker at jeg går rundt naken. Han er akkurat like ukomfortabel å vise sin egne nakne kropp forde. Hadde det bare vært at vi akkurat hadde møttes......men vi er gift og har vært sammen noen år nå så han burde strengt tatt være komfortabel med meg nå....Men nei da.....

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

Takk, men jeg tenkte det når jeg skrev det, at dette vil antagelig ikke fungere når man har vært sammen så mange år. Litt mystisk dette med mannen din må jeg si. Men det skulle ikke forundre meg at det er en filleting han bekymrer seg over, at han har kjørt seg fast i et spor.

Penis er jo mest nærliggende å tenke på her, er den skjev, er det forhuden som er uvanlig, er det fargen, noe i den retning? Kanskje har han strekkmerker, kan det være det? Har han tattovert seg, og prøver for harde livet å skjule det? Er han en selvskader, eller har vært? Har han arr som er vanskelig å forklare?

Eller religiøs oppdragelse? Overgrep?

Jammen om jeg vet, jeg håper bare du får et godt råd og at du finner ut av det. Synd å ha en flott mann du ikke kan få nyte fullt og helt.

Anonymous poster hash: 446d7...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder de samme rådene også for menn som savner å se sin kone naken?



Anonymous poster hash: a3784...437
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder de samme rådene også for menn som savner å se sin kone naken?

Anonymous poster hash: a3784...437

Ja, så klart.

Endret av Livet er godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier at han er ukonfortabel med å vise seg naken og at han ikke ser på det som noe problem fordi han elsker jo å se meg naken. Han er også totalt uenig i at det hemmer sexlivet vårt. Også pleier han å kle av seg alle klærne å gå naken ut i stua ett par min "for å gi meg det jeg vil ha" rett etter vi har pratet så går alt tilbake som før....

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

Da kommuniserer dere dårlig. Og det er ikke stygt ment.

Det hemmer sexlivet DITT. Og det må du fortelle han i klartekst. Om det hemmer (eller ikke hemmer) sexlivet hans er hans vurdering (og hans alene), men han må ta innover seg at du har din helt egen sexualitet, og at dere derfor har ikke ett, felles sexliv, men tre separate enheter dere må sørge for blir mest mulig dekket:

-deres felles samspill som elskere

-ditt sexliv

-hans sexliv

Og han må altså fortelles i klartekst at den eneste personen som kan vurdere om hans aversjon mot nakenhet hemmer ditt sexliv er nettopp deg. Å da svare med "men det hemmer ikke mitt sexliv, så jeg bryr meg ikke" er direkte frekt. Og det må dere jobbe dere frem til at han forstår. Og så må dere få klarhet i hva slags traumer som ligger bak og bearbeide.

Anonymous poster hash: b3387...632

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette skjønner jeg er et problem, som du selv sier så kan det virke som en filleting, men det er noe med nakenhet som skaper en nærhet... Hva tror du selv er grunnen (siden han ikke vil snakke så mye om det?)?

Jeg har helt ærlig ingen ide om hva som er årsaken til dette. Jeg har gått igjennom alle mulige scenarioer i hodet mitt i flere år nå, men jeg kommer ingen vei. Han er heller ikke så veldig interessert i å prate om det på noen annen måte enn at han tålmodig hører på hva jeg har å si om saken.

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han vokst opp i et meget puritansk hjem? Der all nakenhet var forbudt? Det er det første jeg tenker, det andre er litt verre, kan han være seksuelt misbrukt på noen måte? Er ikke uvanlig at man da skyr nakenhet.

Nei...

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å ta vekk hans mulighet for å se deg naken for en uke eller to, og spørre hvordan det påvirker ham? Kanskje det gjør at han skjønner bedre hvordan det føles for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg er altså gift med en fantastisk mann. Han er hengiven, snill og veldig flott å se på. Vi har ett supert forhold om man ser bort i fra det ene problemet vårt...eller problemet er vel mitt siden han ikke ser på det som ett problem i det hele tatt....

Jeg får ikke se mannen min naken.

I utgangspunktet kanskje ikke noe stor greie, men for meg begynner det å bli ett problem så stort at jeg sliter med å forholde meg til det. Jeg har alltid hatt ett avslappet forhold til nakenhet. Jeg ser på nakenhet som noe helt naturlig, iallefall mellom ektefeller. Dette begynner å gå utover forholdet vårt.

Det her er altså en velutstyrt, høy, muskuløs mann som virkelig ikke har noe å skamme seg over, så jeg klarer ikke å fatte hvorfor han er så ukomfortabel i sin egen kropp! Han er flott!

Uansett, de eneste gangene jeg ser mannen min naken er 10 sek før og etter penetrering....Bokseren skal ikke av før siste sekund og den skal på igjen så fort som mulig også, helst under dyna....Lyset må også alltid være av under sex....De få gangene jeg har overtalt han til å dusje sammen med meg har det vært bekmørkt på badet. Om vi havner i situasjoner som begge må være på badet samtidig, så gjemmes mest mulig av han bak ett hånkle, hender, planter and so on....alt for å skjule seg for meg.

Holder på å bli sprø av dette.....føler meg som en overgriper om jeg putter hånden ned i bokseren hans eller hinter til sex når det er dagslys....

Noen som har noen råd? Jeg har prøvd å snakket med han i årevis, men det er resultatløst....

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

:fnise: Får opp en rekke komiske bilder i hodet når jeg leser dette. Spesielt det med planten... sorry....

Men fra spøk til revolver. Dette er selvfølgelig vanskelig for deg. Noen ganger må man tilnærme seg et problem rolig og forstående, andre ganger må man bare møte frykten i øyet.

Jeg tror i ditt tilfelle så må mannen bare manne seg opp, og rett og slett bli vant til nakenhent. Sett foten ned, og be ham om å få klærne av. Han må rett og slett venne seg til følelsen og sårbarheten det er å være naken. Han må øve seg på å være naken.

Vis ham denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg tenkte det når jeg skrev det, at dette vil antagelig ikke fungere når man har vært sammen så mange år. Litt mystisk dette med mannen din må jeg si. Men det skulle ikke forundre meg at det er en filleting han bekymrer seg over, at han har kjørt seg fast i et spor.

Penis er jo mest nærliggende å tenke på her, er den skjev, er det forhuden som er uvanlig, er det fargen, noe i den retning? Kanskje har han strekkmerker, kan det være det? Har han tattovert seg, og prøver for harde livet å skjule det? Er han en selvskader, eller har vært? Har han arr som er vanskelig å forklare?

Eller religiøs oppdragelse? Overgrep?

Jammen om jeg vet, jeg håper bare du får et godt råd og at du finner ut av det. Synd å ha en flott mann du ikke kan få nyte fullt og helt.

Anonymous poster hash: 446d7...abf

Penisen hans er akkurat slik den skal være på en mann, ikke noen rar vinkel eller noen snodige farger. Han har litt strekkmerker, men de er der pga muskelvekst å er slike steder som under armer og på armer, det virker ikke som om disse hemmer han i det hele tatt. Han er full av tatoveringer og han har ikke noen "unaturlige" arr noen sted. Familien hans er ikke religiøs og han har aldri opplevd noe seksuellt overgrep (så vidt jeg vet). Psykisk sett så er han "normal" sånn rent bort i fra den nakenhets delen. Han er velfungerende på alle måter og har ett meget harmonisk gemytt.

Jeg lurer også på om det kan være en eller annen filleting han har hengt seg opp i på kroppen sin, men jeg har aldri noen gang sett noe som er unormalt på noen som helst måte på han og han har heller ikke nevnt noe negativt om sitt eget utseende til meg.

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prøve å ta vekk hans mulighet for å se deg naken for en uke eller to, og spørre hvordan det påvirker ham? Kanskje det gjør at han skjønner bedre hvordan det føles for deg.

Gjort det......Jeg holdt på i nesten to mnd med det......han var nesten desperat på slutten at jeg måtte slutte "med det tullet". Så snakket jeg til han om at han nå kanskje kunne sette seg litt inn i mine sko også var han bevisst og "avslappet" med sin egen nakenhet i omtrent to dager før han begynte å skjule seg bak alt mulig greier igjen...Han skal ha det da, han er flink til å skjule seg bak små ting. Ved å bøye kroppen i diverse retninger trenger han bare en klut (satt på spissen) for å skjule alt fra skuldre til knærne.

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harn en "grower" og ikke en "shower"? Isåfall må du jo få anledningen til å skryte av lemmet hans når han er slapp også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet ikke, du har prøvd alt det jeg ville ha foreslått.

Det er et stort problem når den man elsker og beundrer har komplekser. Jeg har prøvd et halvt liv på å få samboeren til å være stolt av kroppen hennes, men har ikke lykkes. Hadde jeg lykkes hadde det sikkert også gitt problemer da hun da kanskje ville kle seg seg mer utfordrende og jeg ville bli sjalus, igjen.

Bare fortsett med din forrige plan om ikke å la han se deg naken, garanterer nesten det hjelper på din mann. Her hjelper det ikke dog for viser jeg meg naken med overlegg for henne er jeg rar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitrondrops

Ja, vet ikke, du har prøvd alt det jeg ville ha foreslått.

Det er et stort problem når den man elsker og beundrer har komplekser. Jeg har prøvd et halvt liv på å få samboeren til å være stolt av kroppen hennes, men har ikke lykkes. Hadde jeg lykkes hadde det sikkert også gitt problemer da hun da kanskje ville kle seg seg mer utfordrende og jeg ville bli sjalus, igjen.

Bare fortsett med din forrige plan om ikke å la han se deg naken, garanterer nesten det hjelper på din mann. Her hjelper det ikke dog for viser jeg meg naken med overlegg for henne er jeg rar...

Det er du hvert fall ikke. Ikke normalt å ikke kunne vise seg naken eller se kjæresten naken, i hvert fall av og til. Vi har jo alle forskjellige grader av blyghet, men hva du og TS opplever synes JEG er rart. Endret av Sitrondrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet ikke, du har prøvd alt det jeg ville ha foreslått.

Det er et stort problem når den man elsker og beundrer har komplekser. Jeg har prøvd et halvt liv på å få samboeren til å være stolt av kroppen hennes, men har ikke lykkes. Hadde jeg lykkes hadde det sikkert også gitt problemer da hun da kanskje ville kle seg seg mer utfordrende og jeg ville bli sjalus, igjen.

Bare fortsett med din forrige plan om ikke å la han se deg naken, garanterer nesten det hjelper på din mann. Her hjelper det ikke dog for viser jeg meg naken med overlegg for henne er jeg rar...

Vet du....jeg lurer på hva de ville tenkt alle disse som er flaue med det som gjelder nakenhet, om de hadde visst hvor stort problem det faktisk kan bli for partneren. Jeg mener vi er jo sammen med partnerne våres fordi vi finner dem mentalt og fysisk tiltrekkende. Hadde jeg visst dette i datingfasen, at det ikke kom til å gi seg med tiden, ville jeg kanskje ha valgt annerledes, selv om jeg NÅ selvfølgelig ikke vil bytte han ut med noen andre.

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Sex med bokser på hadde vært forbudt, jeg hadde knepet igjen til han kledde av seg. Tøff kjærlighet, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex med bokser på hadde vært forbudt, jeg hadde knepet igjen til han kledde av seg. Tøff kjærlighet, rett og slett.

Den går av under dyna rett før penetrering og kommer på igjen rett etter orgasme.

Anonymous poster hash: f7b91...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...