Gå til innhold

Kjærestens ex inviterer meg med hjem til hennes venner for å bli kjent. Bør jeg være skeptisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg "nettop" flyttet inn i huset til kjæresten. En helt ny plass og kjenner ikke noen i nærheten her.

Kjæresten har barn fra før, og har egentlig et ganske anstrengt forhold til moren til barna. Dvs at det er litt småkrangling dem imellom, men de finner som regel løsninger på ting.

Jeg og henne har et bra forhold syns jeg. Føler ikke det er noe anspent imellom oss to. Vi er ikke perlevenner men heller ikke uvenner, vi kan prate sammen og syns det er helt greit.

Her om dagen sendte hun meg en melding, hun lurte på om jeg ville bli med henne og vennene hennes på deres ukentlige "strikkeklubb". Altså fokuset ligger ikke i hovedsak på strikkibg, men å samles og være sosiale. Jeg ble litt overrasket når hun spurte, hadde ikke sett for meg henne ta initiativ til å dra med nydama til exen med i hennes vennegjeng.

Jeg har på en måte lyst, fordi jeg som sagt ikke kjenner en sjel her. Men blir litt mistenksom, enn om det er bare for å skape en god relasjon slik at hun har en sjans for at jeg skal ha sympati med henne under kranglene deres, og ikle han. Kan det være for å smiske?

Eller er det faktisk en helhjertet invitasjon til å bli kjent med henne og hennes omgangskrets?

Ingen vet jo, men føler ikke jeg kan spørre henne om dette direkte. Vil ikke gi inntrykk av at jeg tror hun er falsk eller noe.

Hva ville dere tenkt i min situasjon?

Vet ikke hva jeg skal svare på meldingen.

Anonymous poster hash: f391b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha takket ja! :) Dersom en konflikt skulle oppstå mellom henne og din kjæreste, har du din fulle rett til å ikke ta parti med noen. Nå er det jo ikke nødvendigvis slik at dere skal bli bestiser, men å skape en god relasjon til moren til dine stebarn ser jeg ikke på som noe annet enn en fordel for alle parter!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha valgt å tro at hun prøver å få ett godt forhold til barnas nye stemor.

Dersom hun har baktanker, så vil nok de komme frem i lyset ganske kjapt.

Veldig hyggelig gjort av henne, og jeg syns du skal takke ja til invitasjonen :-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å tro at jeg ville takket ja til hennes generøse tilbud. Hun må være et flott menneske :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes d viser at eksen prøver å få en god relasjon til deg. Ofte bedrer kommunikasjonen seg mellom 2 foreldre når han får ny dame. Men pass deg for å "utlevere" dere, og mannen. Ikke vær for åpen. Bli kjent med damene og kos deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok takket nei, siden hun har et dårlig forhold til fyren din. Hadde ikke følt at jeg og henne kunne blitt virkelig gode venninner uansett.

Ville gjort det jeg kunne for å skaffe meg helt nye venner.



Anonymous poster hash: 8e0c2...cc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette vanlig? Jeg kunne gjerne hils og snakket med kjærestens eks hvis det hadde forkomt seg, men å "henge" med henne på fritiden syns jeg er litt merkeligt :vetikke:



Anonymous poster hash: 010cd...ec5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hun er helt klar over at det kun er henne og eksen som ikke klarer samarbeide, men at hun synesdu er veldig OK og vet at du ikke kjenner særlig mange.

Begynner hun å stille mye inngående spørsmål eller snakker negativt om eksen kan du jo bare la være å si noe, og heller se det som et tegn på at hun kanskje har litt ulne motiver.



Anonymous poster hash: f194f...899
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok takket nei, siden hun har et dårlig forhold til fyren din. Hadde ikke følt at jeg og henne kunne blitt virkelig gode venninner uansett.

Ville gjort det jeg kunne for å skaffe meg helt nye venner.

Anonymous poster hash: 8e0c2...cc1

Det er dette jeg tenker på også.

Jeg vet ikke om jeg vil føle det er ok å bli venninne med eksen hans når de ikke har et så godt forhold.

Det bli litt det samme som å henge rundt med en som min bestevenninne er uvenn med. Høres kanskje fjortis ut, men det føles ikke helt greit.

Hadde selv syntes det hadde vært rart om min kjæreste hadde begynt å henge med min ex, vi har heller ikke hatt verdens beste kommunikasjon de siste åra.

Kunne godt truffet henne tror jeg, men alene. Uten hennes venninner, tror jeg vil syns det blir kleint :/

Ts

Anonymous poster hash: f391b...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Jeg ville først og fremst snakket med kjæresten om det, jeg er i samme situasjon med at kjæresten og eksen ikke snakker sammen om noe annet enn barna. Veit ikke om jeg hadde blitt helt komfortabel med sånt :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en gyllen anledning til å utvide vennekretsen. Det er jo andre tilstede enn bare eksen?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet. Men mistenker henne for å ha baktanker. Hun kan være fryktelig utspekulert noen ganger...og jeg har uke lyst til å ende i samme fella som kjæresten min har gjort i alle år. Hun har han rundt lillefingern, får han til å gjøre alt hun vil i forhold til barna. Spiller på hans samvittighet for å få ting slik hun vil.

Sier ikke at jeg vil ende med det samme men skjønner ikke hvorfor hun nå skal være så generøs og omtenksom plutselig.

Er ikke sikkert det er ekte, men så kan det jo være det også.

Tror jeg sier neitakk denne gangen også håper jeg hun glemmer å spørre flere ganger. Får finne meg venner på egen hånd tror jeg.

Ts

Anonymous poster hash: f391b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har bestemt deg for å si nei, men jeg ville takket ja - og gjort som Helene sier, passet på å ikke utlevere meg og kjæresten. Blir det ubehagelig ville jeg heller funnet på en unnskyldning til å trekke meg senere - men at hun har et komplisert forhold til eksen sin betyr ikke at hun er sleip og utspekulert når det gjelder alle. Å si nei vil i alle fall gjøre det svartelistet hos både henne og hennes venninner fremover vil jeg tro ... Nå vet jeg ikke hvor du bor, det kommer jo litt an på størrelsen på stedet også. Bor du i en større by er det ikke noe problem å skaffe seg andre venner, men bor du i en liten bygd ville jeg absolutt tatt sjansen og møtt opp med åpent sinn. Kanskje hun faktisk bare ønsker å få et godt forhold til sitt barns stemor, og det er rimelig storsinnet av henne!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette vanlig? Jeg kunne gjerne hils og snakket med kjærestens eks hvis det hadde forkomt seg, men å "henge" med henne på fritiden syns jeg er litt merkeligt :vetikke:

Anonymous poster hash: 010cd...ec5

Hva betyr "hvis det hadde forkomt seg"?

Anonymous poster hash: 406a1...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes litt av greia med sånne strikkekvelder er at man er fortrolige venninner. Det kunne jeg bare ikke blitt, etter omstendighetene, med henne og vennene.

Ser ikke helt vitsen med å henge med noen jeg ikke kunne dannet ordentlige vennskap med.. Når hun i tillegg kanskje er falsk, så sier det seg jo selv at du bør takke nei. Men på en fin måte..



Anonymous poster hash: 8e0c2...cc1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har egentlig veldig lite å tape, men mye å vinne på å gi henne en sjanse synes jeg.

Blir du med en gang har du jo ikke forpliktet deg for livet.

Liker du det har du venninner. Blir det et kryssforhør, eller på en annen måte ubehagelig kan du jo bare reise hjem.

Og kanskje du kan forstå mer av hennes side av konfliktene imellom henne og samboeren din. Det kan føre til at konfliktene opphører, og det er veldig bra for ungene. (Og kanskje samboeren din sitt humør også?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge kjæresten din er ok med det, så bør du gå.

Du trenger ikke snakke med eksen hele kvelden, dette er en fin mulighet til å få nye venner.

Bedre at du går, enn at du risikerer å bli baktalt fordi du er overlegen og ikke vil få deg nye venner på stedet. :)



Anonymous poster hash: 0b2a7...1ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ekser bli beskrevet som onde, manipulerende monstre mange ganger.

Men jeg har aldri sett et tilfelle der det stemmer.

Møt opp og skap deg ditt eget inntrykk av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt med kjæresten min. Hvis han ikke syns det er en god ide, vær lojal mot ham og takk pent nei (men takk skikkelig, at det var hyggelig å bli bedt). Hvis han syns det er ok, gå. Han kjenner henne bedre, og vet om hun er en raus person som har mange venner, eller en manipulerende person som knytter folk til sge i et spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...