Gå til innhold

Evig kritikk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hva en skal gjøre når HAN starter 99,9% av kranglene, og det ender med at det blir sagt mye stygt - han bruker hersketeknikk og personangrep..Som jeg føler ikke stemmer. Men han får en reaksjon, så da svarer jeg på samme nivå, dessverre! Har sagt dette 100 ganger til han, at jeg hater denne måten å krangle på. Jeg blir nedbrutt, og LEI hele mannen. Vi har vert sammen i 15 år,og har barn. Vi har det godt ellers, men det kommer når han er i dårlig humør...og jeg kan "føle" det at i dag "er han på hugget". Andre ganger da jeg har noe å kritiserer han for, blir han taus,eller bare går. Takler ikke at noe er HANS feil. Itillegg later han så ingenting dagen etterpå foreks. Han MÅ jo få lov å bli oppgitt/frustrert, som han sier!!?? Tar jeg opp at jeg er sjokkert hvilke holdninger og liten respekt han har for meg, tar han det ikke innover seg men snur det på hodet,og nevner hva JEG har sagt i forsvar. Men det er alltid HAN så angriper meg personlig. Han rister ofte på hodet eller himler med øynene om jeg sier eller gjør noe feil. Er å kommet så langt, at jeg vurderer hele forholdet - men vil jo helst ikke gi opp. Uten dette lever vi bra.

Noen som har klart å snu dette? Event hvordan?

Anonymous poster hash: 7eb4a...663


Anonymous poster hash: 7eb4a...663



Anonymous poster hash: 7eb4a...663
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Har dere vært på familievernkontoret noen gang? De kan kanskje hjelpe dere med å lage felles kjøreregler for kommunikasjon med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, familievernkontoret eller samlivskurs. Å lære kommunikasjon er superviktig i et forhold.

Når det er sagt klarer jeg aldri å tro på de som fremstiller den andre parten som "den fæle", og seg selv som "den uskyldige, som bare forsvarer seg".

Det er lett å føle det sånn, men det er utrolig sjeldent tilfelle.

Neste gang han starter en krangel og er stygg i munnen mot deg, så forlat rommet.

Ikke svar ham, bare gå, og gjør noe helt annet til dere begge har roet dere. Følger han etter, så gå videre. Ikke svar uansett hvor provosert du blir. Gjenta til han slutter.

Når dere begge er rolige kan du si at dere gjerne kan snakke rolig om temaet på for eksempel fredag etter at barna er i seng.

Blir det krangel da også, så forlat rommet igjen, og gjenta hele prosedyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...