Gå til innhold

Er så lei meg


naturbarn

Anbefalte innlegg

Det er fem måneder siden jeg skrev mitt første innlegg http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=823796

Jeg lever i et samboerforhold hvor kjærligheten er borte. Min samboer har skjerpet seg i forhold til sine problemer, men ilden i meg har sloknet og jeg sitter igjen med en tristhet inni meg som ikke forsvinner. Jeg sliter med å tenke positivt, for det er mye positivt i forholdet. Jeg lengter etter en mann som viser meg kjærlighet, som forstår meg og som er snill og god fra første til siste dag.

Vi har barn sammen, hus sammen, venner sammen... Jeg er så fortvilet over at jeg ikke kan være fornøyd med alt som vi faktisk har. Hvorfor skal kjærligheten til min mann være viktigere enn alt annet? Han vet forresten ikke hva jeg tenker, det vil knuse han fullstendig og alle sjanser for at forholdet skal ordne seg vil forsvinne. Jeg må være sikker på hva jeg vil og hva jeg gjør før jeg tar temaet opp på banen.

For tiden har jeg begynt å bli svimmel og har mye vondt i hodet. Stress rett og slett på grunn av alt jeg tenker på. I tillegg lever jeg et hektisk småbarnsliv, full jobb og husarbeid opp til ørene enkelte dager.

Mitt spørsmål er: Er det noen som har klart å snu tankemønsteret når alt ser svart ut? Kan jeg redde forholdet med å tenke nytt? Jeg har evne til å tilgi, så det er ikke problemet, men evner jeg å finne tilbake til kjærligheten med han etter alle disse årene hvor forholdet ikke har vært bra?

Endret av naturbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tror at dere kan legge bak dere den vonde tiden, og få det fint sammen igjen.

Har dere snakket ut om hvor vondt det var for deg? Jeg trenger at den som har såret meg veldig forstår hvor vondt det var, for at det skal bli helt bra igjen.

Ingen, uansett hvor bra de er er greie ifra første til siste dag. Ikke du heller. ;)

Jeg vil tipse deg om boken "kjærlighetens fem språk" av Gary Chapman. Den er lettlest, morsom, og helt genial. (Og veldig praktisk)

Les den, finn ut hva dine kjærlighetspråk er, og snakk med mannen din.

Forklar ham at du trenger ekstra påfyll av kjærlighet, spesielt nå som livet er så travelt med praktiske ting.

Jeg har selv opplevet at mennesker har blomstret, og forholdet vårt har blitt enormt mye bedre etter at jeg bevisst har vist dem kjærlighet på deres "språk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...