Gå til innhold

Kattens atferd/kroppspråk


Gjest Linux

Anbefalte innlegg

Vi har to skogkatter hjemme, og de er to fantastiske skapninger som vi har integrert som familiemedlemmer. Vi tar dem med på alt, og de er utrolig hengivne og kjærlige i gjengjeld.

men så lurer jeg litt på dette med atferd og kroppspråk, da. Noen som har noen gode nett-linker her, som går litt utver det "generelle"? Er f.eks interessert i å vite hvorfor katten, som har hoppet opp i fanget, snurrer rundt til stadighet når den står i fanget og blir kost med? De setter veldig ofte rumpa mot meg, og der står de og svaier og maler....Betyr det noe spes det med rumpa mot ?

Spennende, dette. Flere som syns det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, veldig spennende. :)

Det finnes mange bøker om temaet, så jeg anbefaler å ta en tur på biblioteket eller bokhandel.

Finnes en del om det på nettet også selvfølgelig, søk for eksempel på adferd og katt i Google, og du får opp masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en litt tendensiøs forfatter, men Desmond Morris (han som skrev Den nakne ape, om noen husker boka eller serien) har skrevet en ganske omfattende bok om katteatferd. At katten snur rompa til er en måte å hilse/vise tillit på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...