Gå til innhold

Blinkhinnefremfall hos katt


la Flaca

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*krysse fingre*

*og tær*

Akkurat det med tærne tror jeg hjalp, for det virker som han er på bedringens vei i dag. Vi fikk heldigvis komme helt først i køa i morges, så nå er kulen undersøkt også. Det er ikke flått, men en verkebyll som han har fått antibiotika for just in case. Han er ikke dehydrert i dag, og har helt normal temperatur. Nyrene er friskmeldt etter forholdene. :)

Så nå når han både får antibiotika og markkur rekner jeg med at han vil finne formen etter hvert. :jepp: Kjøpte enda en markkur i dag som jeg kommer til å gi han etter to uker for å være helt sikker på at all shiten er utslettet for øyeblikket. Mulig jeg fortsetter med det en stund.

Takk for alle som har kommet med innspill og trøst til en bekymret matmor. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo godt!

Men det er litt rart at dyrlegen din ikke undersøkte muligheten for slike stikksår når du var der første gang (regner med du sa pusen hadde sloss)? Jeg vet de er vanskelige å oppdage, spesielt i lang pels, som regel er det jo bare et usynlig hull etter en klo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo godt!

Men det er litt rart at dyrlegen din ikke undersøkte muligheten for slike stikksår når du var der første gang (regner med du sa pusen hadde sloss)? Jeg vet de er vanskelige å oppdage, spesielt i lang pels, som regel er det jo bare et usynlig hull etter en klo.

Joda, kan vel konkludere med at de ikke er uten feil de dyrlegene. Man må faktisk ta ansvar selv for å være sikker på å få riktig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer, Mocca, Tweek og Tabris. Ja, jeg håper ihvertfall han vil bli frisk og fin nå. Men de er ikke enkle disse pusene, ikke akkurat lett å oppdage at noe feiler dem eller hva.

Nå ligger han og koser seg på fanget. Jeg er sikker på at han skjønner at han er syk og at det er litt unntakstilstand, for han har nesten ikke mast om å få komme ut. Sikkert godt å få slippe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er litt vanskelig ettersom de ikke sier noe. Ikke alltid lett å få med seg hvor mye og når de spiser og når de drakk vann sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er litt vanskelig ettersom de ikke sier noe. Ikke alltid lett å få med seg hvor mye og når de spiser og når de drakk vann sist..

Og enda verre blir det når katta spiser og drikker, leker og fanger mus og ser tilsynelatende helt ok ut. Med unntak av en litt synlig hinne i øyekrokene. Man skal følge godt med for å være en god katteeier ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda verre blir det når katta spiser og drikker, leker og fanger mus og ser tilsynelatende helt ok ut. Med unntak av en litt synlig hinne i øyekrokene. Man skal følge godt med for å være en god katteeier ihvertfall.

Jeg opplevde det med ene katten min en gang. Hun var frisk og rask, men det tredje øyelokket (er ikke det det samme?) kom frem på ene øyet hennes. Og da var det bare en øyeetennelse som vi kurerte med salve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt og prøvd å man kan kurere øyebetennelse med kamillete :) Vi prøvde det med den ene katten vi har nå. Kookte opp lit te og fuktet en bomulspad med teen, så strøk jeg det over øynene på katten er par ganger så var det vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...