Gå til innhold

forskjøla hund?


Gjest mika mi

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med forskjølelese hos hunder?

Vet ikke om det er det.., men virker som han har slim i halsen.., og det er størknet snørr på snuta. Stakkars lille gutten min :(

Han har blitt litt slappere (vet ikke om dette er fordi han begynner å bli voksen eller om det er forskjølelse)

Han har akkurat gått på antibiotika pga våteksem og får nå fiske olje to ganger daglig som kosttilskudd..!

Noen som har noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gry_*

Hunden min ble forkjøla etter kennelopphold i August,varte ca 14 dager før han ble bedre.Han var slapp ja.Esnakka med dyrlegen,som sa det ikke var noe farlig så lenge han har fåttt vaksine hvert år,men få en time så dyrlegen får lytte på ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Er det noen som har noe erfaring med forskjølelese hos hunder?

Vet ikke om det er det.., men virker som han har slim i halsen.., og det er størknet snørr på snuta. Stakkars lille gutten min :(

Han har blitt litt slappere (vet ikke om dette er fordi han begynner å bli voksen eller om det er forskjølelse)

Han har akkurat gått på antibiotika pga våteksem og får nå fiske olje to ganger daglig som kosttilskudd..!

Noen som har noen ide?

Ja, det kan være kennelhoste.Du sier det virker som det er slim i halsen, er det fordi du hører surkling i halsen? Har hunden din "utflod"?

Hvordan er almentilstanden? Spiser hunden din, drikker den etc.

Hvor gammel er hunden din? - det sier du ingenting om!

Ta deg en tur til veterinæren du! Det MÅ du om det er kennelhoste for det kan føre til lungebetennelse - selvom hunden din er fullvaksinert.

Lykke til :)

Hunden min ble forkjøla etter kennelopphold i August,varte ca 14 dager før han ble bedre.Han var slapp ja.Esnakka med dyrlegen,som sa det ikke var noe farlig så lenge han har fåttt vaksine hvert år,men få en time så dyrlegen får lytte på ham

Hundene kan blir forkjølet og hoste selv om de er fullvaksinert, fordi vaksinen fungerer kun mot parainfluensa og ikke mot alle typer da viruset endrer karakter veldig fort.

Så da må jeg si at jeg mener at det var enten feilinfo. eller feil oppfattelse av deg som hundeeier.

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...