Gå til innhold

Pusen vår er død....


Helen

Anbefalte innlegg

Stakkar lille pusen vår ble påkjørt og drept i natt :gråte:

Naboen kom på døra vår ved 00.30 tiden i natt og fortalte at han trodde den ene pusen vår nettopp hadde blitt påkjørt. Mannen gikk for å se etter, dessverre stemte det at det var vår kjære Pia som lå der.

Det er bare så forferdelig trist.

Vi bor på bygda med ganske lite trafikk, hovedvegen har 50 km/t og vegen forbi huset er blindeveg med 30 km/t, så så egentlig passer det bra å ha katter her. Men nå er dette faktisk den fjerde katten vi har på 3 år som har blitt påkjørt. Hun har faktisk blitt påkjørt en gang før, det gikk bra, hun måtte sy den ene fremlabben men den ble helt bra igjen.

Vi har igjen en katt nå, det er søsteren til hun som ble påkjørt, hun er mye roligere og mer inne enn søsteren sin, så jeg håper vi får beholde henne. 7 åringen min har fortalt pusen at hun ikke får lov å gå på vegen for det er farlig :tristbla:

Siden vi har helt vanlig huskatt er det ikke noe alternativ å bare ha henne inne så derfor er det bare å krysse fingene og håpe hun ikke lider samme sjebnen som søsteren og de andre kattene vi har hatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forferdelig trist! :tristbla:

Tenker på dere, og vet hvordan det føles!

Tabris: Ser du...det er derfor jeg velger å ha INNEKATTER!!!!

Dette kan skje hvem som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist. :tristbla:

Det er 30-sone forbi huset vårt også, men ærlig talt er det ikke mange som respekterer den. :kjefte: Det er flere som har katt i gata og i følge naboene vet de heldigvis ikke om noen som har blitt påkjørt, så jeg håper vi slipper. Det er så trist å miste en liten pus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris: Ser du...det er derfor jeg velger å ha INNEKATTER!!!!

Utrolig usakelig.

Kjempetrist med pusen, m@msen. Og veldig leit at det har skjedd så mange ganger på så kort tid.

Kjører de som griser i nabolaget ditt, eller? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at man ikke nødvendigvis må kjøre som en gris for å kjøre i hjel en katt.

Jeg kom opp i den utrolig ubehagelige situasjonen å kjøre på en katt for et års tid siden. Jeg kjørte ikke fort, men katten kom hoppende ut i vegen fra et buskas kun en halvmeter foran mitt høyre forhjul. Jeg hadde ingen sjanse til å stoppe eller svinge unna, selv om farten var lav (ca. 30 km/t). Alt jeg rakk å observere før det smalt var en grå skygge.

For meg var det nesten verre å kjøre i hjel en annens katt enn å miste mine egne katter ved påkjørsel. Det var utrolig ubehagelig, og folk rundt meg kunne ikke skjønne at jeg tok sånn på vei, for jeg kunne jo ikke noe for det. Men allikevel..den katten, og dens eiere, var i tankene mine i flere måneder.

Føler med deg, m@msen - det er utrolig vondt når slikt skjer. Får bare håpe at katten fikk en nogenlunde smertefri død, og at den ikke lå og pintes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at man ikke nødvendigvis må kjøre som en gris for å kjøre i hjel en katt.

Det er sant. Mente det selvfølgelig ikke sånn at alle som kjører på katter er trafikkidioter. Uhell skjer. Men siden hun har mistet så mange på relativt kort tid, på et lite sted, uten veldig trafikerte veier.. Ja..

Må være grusomt å kjøre på en katt, nettopp pga det du sier, så jeg føler absolutt med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :klem:

Enkelte kjører som noen griser i 50 sona her. Det var en drosje som kjørte på pusen vår og de er hverfall ikke kjent for å kjøre særlig sakte her, iallefall ikke om natta. Sønnen min på 11 år sa han skulle ringe å klage på drosjene. Men jeg fikk han fra det, jeg fortalte at dette kan skje hvem som helst for katter kan fort hoppe uti vegen så bilene ikke får stoppet. Men jeg skjønner frustrasjonen hans.

Ungene har vært å sett på stedet, det er blod (pus blødde ut av munnen) og skikkelige bremsespor der.

Jeg har sett det også for det er nesten midt i krysset når jeg svinger utpå hovedvegen :(

Jeg tror ikke pusen har lidd så veldig mye for vi fikk beskjed med en gang det hadde skjedd og da var hun død, så hun har nok dødd momentant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris: Ser du...det er derfor jeg velger å ha INNEKATTER!!!!

Dette kan skje hvem som helst!

La oss ikke gjøre denne tråden om til en diskusjonstråd. Start heller en ny hvis du ønsker å ta en innekatt-debatt.

m@msen: Huff, det er forferdelig trist. Trøsteklem til deg. :klem:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg!

Jeg har selv mistet to puser i trefikken og vet hvor skrekkelig det er. Ikke alle rasekatter godtar og har et godt liv som innekatter heller. Begge mine puser som bla påkjørt var rasekatter, og nå har jeg to rasekatter hvor den ene HYLER seg til å få gå ut. Og din pus ville aldri hatt et godt liv innestengt.

Det eneste du kan trøste deg med er at pusen din hadde et godt liv og var en glad og lykkelig pus og visste h*n var elsket. Puser og andre dyr i naturen blir ikke alltid gamle de heller. Kos litt ekstra med den andre pusen også som har mistet vennen sin. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, stakkars dere! :klemmer:

Jeg synes dere skal prøve å tenke på alle de fantastiske timene katten deres fikk der ute, i fri utfoldelse, og ikke klandre dere selv.

Jeg vet ihvertfall hva jeg ville valgt for meg selv:

Heller noen gode år der jeg fikk begeve meg fritt og gjøre det jeg selv ville, enn et lenger, og mer begrenset liv inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha huskatt. Så er det en katt som skal være inne om natta. Bare vilkatter hører "hjemme ute" om natta.

Etter mørkets frembrudd bør alle kjælekatter/huskatter være inne. Det er mørkt og en katt har da som regel ikke refleksvest.

Så skal du bevare den neste katt litt lenger MÅ den iallefall være inne om natta. Forstår meg ikke på folk som lar katten være ute om natta jeg. Mørke veier og umulig å se for bilistene og katter spretter jo som regel mot lyset/billysene.

På dagtid går det an å lære opp en katt til å ikke gå på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha huskatt. Så er det en katt som skal være inne om natta. Bare vilkatter hører "hjemme ute" om natta.

Etter mørkets frembrudd bør alle kjælekatter/huskatter være inne. Det er mørkt og en katt har da som regel ikke refleksvest.

Så skal du bevare den neste katt litt lenger MÅ den iallefall være inne om natta. Forstår meg ikke på folk som lar katten være ute om natta jeg. Mørke veier og umulig å se for bilistene og katter spretter jo som regel mot lyset/billysene.

På dagtid går det an å lære opp en katt til å ikke gå på veien!

Det er ikke så lett å holde en katt som er mye ute inne om natta. Jeg slipper aldri ut katten sent på kvelden for jeg synes det er tryggest å ha de inne om natta, men desverre er det ikke alltid katten er inne når jeg skal legge meg så da er det ikke så enkelt. Den katten som jeg har nå kommer inn gjennom soveromsvinduet i løpet av natta hvis hun er ute når jeg legger meg, mens den katten som ble påkjørt aldri har kommet inn den vegen.

Jeg pleier å rope på kattene i god tid før jeg skal legge meg, men det er sjelden de hører det.

Jeg lurer på hvordan du klarer å lære opp katten til ikke å gå på vegen, den oppskriften vil jeg gjerne ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg vet så altfor godt hvordan det er :( Kjære pusejenta mi ble påkjørt og drept for ca 1 år siden... Det var helt grusomt. Alt ble så tomt og stille etterpå. Hun ble ikke 1 år engang. Heldigvis var han som kjørte på henne såpass sympatisk at han tok seg tid til å finne ut hvem som eide katten, og han sa han skulle gi henne en grav ettersom jeg ikke klarte å bli med ut å se henne ligge der død. Er verre når sjåføren bare stikker av og du må finne pusen din i veikanten selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...