Gå til innhold

Kan barn merke graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i barnehage og har flere ganger opplevd at barn forteller at de skal bli storesøsken og når jeg nevner det for foreldrene får de sjokk, da de ikke har fortalt det til noen enda. Har også hørt mange gravide fortelle om lignende hendelser, der både fremmede barn og barn helt nedi spedbarnsalder har visst at de er gravide før de engang vet det selv.

 

Det er jo kjent at kjæledyr kan merke graviditet pga. feromonene man sender ut, men kan det samme gjelde for barn? Noen med peiling på vitenskap som har noen tanker å komme med?



Anonymous poster hash: b2b13...0cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at barn (jenter) sier det hele tiden så noen gang må noen få rett. ;)

 

btw. Forskning på barn av denne type ville neppe blitt godkjent utenfor nordkorea. Og siden voksne tydelivis ikke har denne evnen blir det sannsynligvis et ubesvart spm.

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at barn (jenter) sier det hele tiden så noen gang må noen få rett. ;)

 

btw. Forskning på barn av denne type ville neppe blitt godkjent utenfor nordkorea. Og siden voksne tydelivis ikke har denne evnen blir det sannsynligvis et ubesvart spm.

 

Det kan jo selvfølgelig stemme. Likevel er det vel ikke heelt utenkelig at barn kan ha denne evnen? Muligens for å kunne klenge seg inn hos foreldrene før den nye babyen kommer, som et overlevelsesinstinkt. Og selv om feromonsansen ikke er noe mennesker bruker bevisst lenger, er det vel sånn at den fortsatt er litt aktiv. Barn er jo primitive vesner, så kanskje sansen er mer i bruk hos dem?

Er åpen for at synsingen min er helt på jordet, men det hadde vært gøy hvis det fantes forskning som enten underbygger eller motbeviser teorien min. Og man trenger ikke bo i Nord-Korea for å finne ut om barn merker feromoner i større grad enn voksne. 

Anonymous poster hash: b2b13...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kan jo selvfølgelig stemme. Likevel er det vel ikke heelt utenkelig at barn kan ha denne evnen? Muligens for å kunne klenge seg inn hos foreldrene før den nye babyen kommer, som et overlevelsesinstinkt. Og selv om feromonsansen ikke er noe mennesker bruker bevisst lenger, er det vel sånn at den fortsatt er litt aktiv. Barn er jo primitive vesner, så kanskje sansen er mer i bruk hos dem?

Er åpen for at synsingen min er helt på jordet, men det hadde vært gøy hvis det fantes forskning som enten underbygger eller motbeviser teorien min. Og man trenger ikke bo i Nord-Korea for å finne ut om barn merker feromoner i større grad enn voksne. 

Anonymous poster hash: b2b13...0cb

 

Hypotetisk sett er jo mulig.

 

Men hvordan ville du se for deg en slik vitenskapelig test.

Hvordan merker man fermoner ?

Hvordan skal man måle responsen ?

 

Vanskelig nok med en voksen med godt språk, hvordan skal det gjøres på en 1-2åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...