Gå til innhold

Mulig å få jobb som gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få jobb som gravid eller er det veldig få som ansetter pga permisjon?

Har 10% stilling hvor prøveperioden min går ut i mai, men trenger mer enn 10% for å kunne kjøpe meg leilighet osv. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Vil gjerne ha noe eget når babyen kommer.

Anonymous poster hash: 0d477...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig (arbeidsgiver har ikke lov til å la være å ansette noen kun pga graviditet), men det kan nok være vanskelig. Lykke til!



Anonymous poster hash: d9b27...1ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ikke er mulig!! Skal sies at det er noen år siden jeg var i den situasjonen, og at CV'en min har forandret seg noe til det bedre siden da. Men jeg er sikker på at om jeg hadde blitt gravid igjen nå så hadde jeg ikke fått fast jobb nå heller.

Lykke til.



Anonymous poster hash: 9e9b9...054
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen dager siden du skrev dette, men arbeidsgiver har ikke rett på og vite om du er gravid eller ikke, så om du er i tidlig fase hvor det viser lite til ingetnting, så kan du i verstefall la være å nevne det.
Men tror nok ikke arbeidsgiver hadde blitt så fornøyd om du hadde fått jobben, og så sakt at du var gravid.



Anonymous poster hash: a102a...346
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanskelig. Går nok for noen de første 3 mnd da det ikke synes at du er gravid forutsatt at du ikke er veldig dårlig under disse 3 mnd. Når det begynner og synes er det verre. Da vet jo arbgiveren at du kun blir noen mnd før du må ha permisjon i lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Tror det er vanskelig. Går nok for noen de første 3 mnd da det ikke synes at du er gravid forutsatt at du ikke er veldig dårlig under disse 3 mnd. Når det begynner og synes er det verre. Da vet jo arbgiveren at du kun blir noen mnd før du må ha permisjon i lengre tid.

Det tar jo litt tid før det synes. På kollegaen min som er normal vektig kunne man ikke se det før i uke 22. Men lett å få jobb som gravid er det nok ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar jo litt tid før det synes. På kollegaen min som er normal vektig kunne man ikke se det før i uke 22. Men lett å få jobb som gravid er det nok ikke

Akkurat det er veldig individuelt. Noen ser man det på fra 3 mnd av.. andre fra 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...