Gå til innhold

Utekatt i leilighet


Gjest Gjest_Kristin_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristin_*

Hei, jeg har en 1 år gammel kastrert hannkatt. Til nå har den kun vært inne fordi jeg bor i 2.etg i en blokk leilighet. Dette fungerer ganske så bra, men jeg ønsker egentlig at han skal få mulighet til å være ute også.

Noen som har erfaring med det? Bære den med ut og inn?! Vil jo da bare bli et par timer om dagen, men det er jo det den blir vant til da så ser ikke på det som et problem?! Men vil den kanskje kunne være til plage for andre ved å stå utenfor inngangen? Det er lov med dyr her, flere hunder så naboene kan antagelig ikke klage på allergi o.l.

Håper på svar fra andre med erfaring når det gjelder dette =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det utenfor blokka di? Landlig eller by? Jeg hadde utekatt når jeg bodde i 4.etg i en blokk som lå sånn halvlandlig(mye grøntarealer rundt) til. Jeg bar katten min ned, og hentet den inn igjen etter en stund. Etterhvert så ble jeg så kjent med kattens vaner, at jeg visste at 1 time ute var nok, og kanskje så lite som et kvarters tid på vinteren.

Du bør nok være sammen med katten din ute den første tiden. Husk han er jo ikke vant til "ute-lyder", biler, andre dyr, hunder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som bodde i blokk med utekatt. Gikk helt fint. Katten ble med ut når hun gikk på jobb og når hun kom hjem ventet den i buskene. Det fungerte veldig greit faktisk. Det kan være lurt å fortelle naboene at det er din katt så de ikke tror den er hjemløs og stakkarslig, men ellers tror jeg det vil gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har katt i leilighet, men bor i 1.etage så det gjør det jo litt lettere. det første halvåret hadde vi en planke som han brukte som trapp opp og ned fra verandaen. men den fikk vi beskjed om å fjerne for en liten stund siden.

men det går fint nå også, han hopper ned. og etter en stund hører jeg han mjaue utenfor stuevinduet, og innen jeg rekker å gå ut i oppgangen har han løpt rundt blokka og står og venter ved døra :ler: er ikke så dum han pusen min.

var litt redd for at naboene skulle slippe han inn i gangen, og at han skulle være til bry for de andre. men det er kun en gang han har kommet seg inn i gangen uten min hjelp, så det går kjempefint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...