Gå til innhold

kanin


Knøttet

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan man maks la en kanin være alene hjemme om man fyller opp matskåler, gir den nok vann og høy ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke reist vekk mer enn to dager, for de skal jo helst ha friskt vann hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok være borte ganske lenge, altså opptil flere dager, men om du tør å gjøre det er en annen sak. Både vannflasker og skåler kan velte, kaninen din kan bli syk/sette seg fast et sted/skade seg. Dessuten skal en kanin ha tilsyn og kos/oppmerksomhet hver dag. Den overlever uten, men blir ikke særlig lykkelig av det.

Jeg hadde ikke turt å dra fra min kanin. Jeg skal bort på ferie to ganger i sommer, men jeg har ordnet med kaninpensjonat. En genial løsning syns jeg. Har funnet en seriøs gård som har drevet med kaninpensjonat lenge. Ikke spesielt dyrt, 40-50 kroner per dag inkl mat, bur og stell. Dessuten må begge parter skrive under på en kontrakt, og det er jo bra, så vet jeg at min lille Sofie får en trygg ferie hun også.

Det er jo også mulig å ha kaninen med seg? Ikke særlig behagelig for noen parter under reisen, men det går bra på tog, i bil og til og med på fly om man våger seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kommer nok an på hvordan den er vant til å fôres og hvordan dette kan tilrettelegges. Jeg hadde ikke villet være borte fra mine kaniner mer enn maks to døgn, helst mindre, uten tilsyn, da de er vant til å få påfyll av kraftfôr hver dag og jeg ikke har lyst til å gi dem fri tilgang på dette. Dessuten spiser og søler den ene veldig mye med høyet sitt, så den kunne risiskert å gå tom for høy, noe som fort kan skape fordøyelsesvansker.

Heldigvis har det alltid passet for en nabo å se etter dyra våre når vi er borte :) Hvis vi hadde skullet bort en helg fra fredag til søndag uten mulighet for pass hjemme, ville jeg valgt pensjonat framfor å ha dem hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...