Gå til innhold

Flått


Branna

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min passer for tiden min svigermors hund, og nå har hun fått en flått i pannen. Jeg har aldri fjernet en flått før og min samboer er ikke hjemme før i morgen kveld. Jeg har hørt at hvis ikke en flått fjernes ordentlig så kan det bli en infeksjon der hvor flåtten har sittet, og vet derfor ikke om jeg tør å ta den vekk. Da vi tidligere har passet hunden har hun hatt flått vi ikke har sett (hun har veldig mye pels), som har falt av av seg selv og dødd, uten at hunden har tatt skade av det. Jeg bare lurer på: synes dere jeg bør prøve å fjerne flåtten, eller vente til samboeren kommer hjem så han kan gjøre det, siden han har gjort det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en pinsett eller liten tang og vrir rundt til flotten løsner. Mannen har gjordt det flere ganger og det har ikke vært noe problem om beina sitter igjen. De kommer ut av seg selv. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåtten bør taes vekk fortest mulig for å minske faren for infeksjon. I og med din samboer ikke kommer før i morgen, bør du fjerne den. Bruk en skarp pinsett og pass på at du drar med deg hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

Hvis du skal skru den ut må du skru mot klokka. Hvis du gjør det på den måten er det størst sjanse for å få med mest mulig av den, men det er ingen krise om det sitter igjen litt at biteredskapet (ikke beina). Men det er viktig at du gjør det så fort som mulig.

Deretter må du følge med i ukene framover om hunden får utslett rundt bittstedet, i såfall må den til dyrlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg fikk det til! Jeg ringte kjæresten min, og han sa at han hadde en sånn flåttfjerner som skulle gjøre det lettere å fjerne flåtten. Og det var det! Tror jeg fikk med alt, det så i hvert fall ut som om flåtten manglet noe. Æsj, flått er det ekleste jeg vet! Det er jo en edderkopp, men i tillegg suger den blod! (Har fryktelig edderkoppskrekk.) Men jeg klarte det, og er veldig stolt av meg selv nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...