Gå til innhold

Katt og ormekur


Rikke

Anbefalte innlegg

Vår katt var veldig pjusk her om dagen...ville ikke spise, gulpet opp spytt, brakk seg, osv. Var hos dyrlegen med ham og fikk høre at det hørtes veldig ut som han hadde orm. Ga han ormekur der og da, og han har bæsjet ut noe som må være en orm. Han er i bedre form nå. Men han driver fremdeles og brekker seg og hoster og harker fælt... Det var på torsdag ettermiddag han fikk ormekur. Har lett rundt på nett, og finner NULL opplysninger om hvor lang tid det tar før katten skal være i bra form igjen... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant ikke noe mer info på den websiden, annet enn hva som står på pakningsvedlegget. Veterinæren mente for øvrig at harkingen var pga ormen - at katten hoster og harker når ormen vil opp av pusterøret og ned i spiserøret...noe sånt. Derfor synes jeg det er rart at han fortsatt driver på med det, nå som ormen skal være borte vekk...men han gjør det mye mindre, og er i fin form ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ormekuren dreper jo bare den ormen som er der. I prinsippet kan faktisk katten få ny orm umiddelbart etter behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vist katten har vært hard angrepet så er det ikke sikkert at den kuren tar alle markene eller at kuren ikke tar den type mark katten din har,men ring til vet å få en sånn ormkur du bare drypper i nakken...denne er meget effektiv

Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Pass på at du får en type ormkur som tar både spolorm og bendelorm. Enkelte sorter er kun for spolorm,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ekstremt dårlig erfaring med drontal på mine utekatter, vet at flere her i området har samme erfaring.

den tok ikke orm i det hele tatt, om det kan være noe resistens i området vet jeg ikke men det er jo en teori, uansett så er det snålt at panacur virker ?

jeg ville sett an et par måneder og evnt kjørt en ny kur med panacur istedet hvis det ikke gir seg (men vent ihvertfall et par måneder).

drontal skal i prinsippet ta både spolorm og bendelorm og det samme gjelder panacur, baniminth tar kun spolorm.

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt en dose med Panacur, som dekker de fleste typer orm ;)

Den finnes både i tablettform og pastaform, men jeg (les pusene mine) foretrekker tabletter.

1 tablett pr. 5 kg katt i 3 dager.

Er orm påvist ville jeg tatt kuren om igjen etter 2-3 uker.

Panacur fås kjøpt reseptfritt på apoteket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...