Gå til innhold

Chihuahua


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Gjest Pia 30.08.08

Ja, det er som regel det som tar lengst tid :) Har brukt nesten 4 år på å finne hund nr. 2, men plutselig var hun her :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sagt noe som helst på at denne personen ønsker å kjøpe en chihuahua, jeg bare kommer med informasjon for at BIKKJA skal ha det bra. En chihuahua er faktisk generelt sett ikke en passende hund og ha i en liten leilighet. At hunden er liten betyr ikke at den ikke trenger mye plass. Jeg kunne faktisk ikke gitt mer pokker i denne personen, jeg kommer med tips om det jeg vet om rasen. Hvis folk ikke er interessert i å høre noe om rasen så er det egentlig ikke vits i å poste her. Jeg kom med et velmenende råd, for BIKKJAS del. Sånne poster som du kommer med her er utrolig teite. Hvis man ikke vil ha råd så poster man ikke at man vil ha en chi fordi leiligheten er liten. De trenger stor plass, enkelt og greit.

Hvorfor kan man ikke ha en Chi i en liten leilighet? Jeg mener at en hund ikke behøver mye plass hjemme, for det er ikke der den skal utfolde seg. Hjemmet er der man slapper av, og hunden får utfolde seg når man er ute på tur.

Derfor er det viktig å ta en Chi med seg på mange turer, for at den skal få lov til å utfolde seg. Men jeg mener at den fint kan passe inn i en liten leilighet, selv på en hybel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor minienthe har lest at jeg har skrevet at du var ute etter en veskehund og at en chi tar større plass enn en GD, så hvis du ser det noe sted så får du si fra. Blir for teit med folk som sitter å leser ting slik de selv vil, så jeg gidder ikke svare på det innlegget engang.

for å forklare litt ekstra grundig her...

førsteinnlegget mitt var myntet på at HVER ENESTE GANG en person her inne spør om denne rasen så virker det som om folk tror man er ute etter veskehund, og ja, jeg er enig i TS utsagn om at du virket litt hissig.

og nei, jeg skrev absolutt ikke at ts var ute etter veskehund, det jeg skrev var det virket som om mistanken var der.

ta en titt på tidligere diskusjoner om rasen her inne hvor det har vært folk som har spurt helt enkelt og omtrent blitt sablet ned fordi de ikke forsvarer valget sitt i alle bauger og kanter så ser du kanskje hvorfor jeg kom med det utsagnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anonnseres jo stadig på finn.no.

Søk på nettet!

Jeg er også ganske facinert av chihuahuen..og har litt lyst på en. Men har allerede en vovs og det blir nok i denne omgang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom finn.no mange ganger og de har som oftest ikke det jeg ser etter...en langhåret/semilanghåret tispe...og prisene i norge er jo helt sinnsyke på denne rasen...så jeg har tenkt å titte litt utenlands....vi får se hva vi finner. Det viktigste er at det er en seriøs oppdretter og at hunden er frisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

har du sett på www.canis.no se oppe der finner du en plass der det står hunderaser,trykk på denne så får du opp alle oppdretterene der:)

Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...