Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, så kjedelig Biloba! :klemmer: Håper det går bra med deg!

Takk:-) Hadde håpet å gå inn i disse 14 dagene med en god følelse, men sånn ble det ikke. Og det er kjipt å late som om alt er bra, for ingen andre er informert (bortsett fra internett selvfølgelig, hva skulle vi gjort uten;-)), og andre skal ikke vite det før vi har negativ test eller langtkommet graviditet. Alle trenger jo ikke være med på denne nedturen før det er 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlige nyheter i dag, ingen embryo av god kvalitet. Vi satte inn 2 og så må vi bare se, men håpet krympet veldig i dag.

Så trist :( Håper det går bra med deg og at eggene du satt inn fester seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter i dag, ingen embryo av god kvalitet. Vi satte inn 2 og så må vi bare se, men håpet krympet veldig i dag.

Det trenger ikke bety at det ikke går deres vei.før jul satt jeg inn et perfekt utviklet ferskt embryo,mens en venninne av meg satt inn et som ikke var delt mer enn 4 gang trur jeg.hun ble gravid,mens jeg ikke ble det.så det trenger inne bety at det ikke går,det er mange faktorer som spiller inn.lykke til og tvi tvi😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke bety at det ikke går deres vei.før jul satt jeg inn et perfekt utviklet ferskt embryo,mens en venninne av meg satt inn et som ikke var delt mer enn 4 gang trur jeg.hun ble gravid,mens jeg ikke ble det.så det trenger inne bety at det ikke går,det er mange faktorer som spiller inn.lykke til og tvi tvi😊

Sant det, men vår individuelle statistikk er dårlig på perfekte egg også, så jeg er skeptisk. De anbefalte også sterkt 2 inn pga kvalitet, så ikke bare jeg som er skeptisk. 4-deling er helt riktig på dag 2. Var det dag 3 er det litt tregt, men det deler seg jo kanskje en time etter innsett. Skulle ønske det ikke tok 2 uker å få svar, vil heller bli ferdig med det enn denne seigpiningen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, men vår individuelle statistikk er dårlig på perfekte egg også, så jeg er skeptisk. De anbefalte også sterkt 2 inn pga kvalitet, så ikke bare jeg som er skeptisk. 4-deling er helt riktig på dag 2. Var det dag 3 er det litt tregt, men det deler seg jo kanskje en time etter innsett. Skulle ønske det ikke tok 2 uker å få svar, vil heller bli ferdig med det enn denne seigpiningen;-)

Masse lykke til Biloba. Krysser fingrene for at dette går bra tross dårlig odds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På onsdag var vi på forsamtalen, den gikk unna veldig fort egentlig.

Hadde grua meg til den, men var ingenting å grue seg til.

Fikk vite litt resultater på prøver vi hadde tatt, fikk bl.a beskjed at min AMH var på rundt 80, som var høyere enn normalen..(er det noen som veit om det har noe å si når vi skal i gang med ivf?) og ellers var alle mine resultater bra, bortsett fra at jeg mangler vaksine mot rubella. Den tok jeg på fredag og nå må vi vente til august før vi starter med forsøket.

Mannens resultater var ikke bra i det heletatt. Dem hadde funnet 2-6 levende sædceller, så han må levere tre sædprøver og så skal dem fryse ned så dem har nok til forsøket. Er det noen andre som har vært i samme situasjon, der mannen har så få levende sædceller og det likevel gikk bra?

-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere..

Dette er mitt første innlegg i et forum som dette..

Vi (jeg) er ganske ny i "gamet" her....vi har sendt inn søknad om prøverør og har enda ikke fått svar..så det er status... Holder fortsatt på å venne meg til tanken på at det er dette vi må igjennom for å få barn.. så jah..vil egentlig bare lese litt om andres erfaringer o.l...har vel noen spørsmål etterhvert.. Men kanskje noen kan bare skrive en liten liste over forkortelsene som brukes? Fks: ivf = ?

:) litt enklere å følge med da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tarzans Jane :) det tar gjerne litt tid før brev om startsamtale kommer - kommer ann på hvor lang ventetid klinikken har

Noen forkortelser:

IVF = In Vitro Fertilisation - prøverørsbefrukning

ICSI = intracytoplasmic sperm injection, mikroinjeksjon av én enkelt sædcelle i et egg

Rugedag = dager etter befruktet egg er satt tilbake i livmor

PCO = poly cystiske ovarier, kjennetegnes cyster på eggstokkene og hemmet/manglende eggløsning

PCOS = poly cystisk ovarial syndrom, kjennetegnes av cyster på eggstokkene og hemmet/manglende eggløsning, økt hårvekst, overvekt

SA = spontan abort - kroppen kvitter seg som oftest med embryo/foster selv

MA = missed abortion - embryo/foster dør i livmoren, kroppen må ha hjelp for å kvitte seg med restene etter graviditeten

HCG = graviditetshormon

av en eller annen grunn kommer jeg ikke på flere, men det er bare til å spørre om det er noe. Er mange kunnskapsrike damer her inne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter i dag, ingen embryo av god kvalitet. Vi satte inn 2 og så må vi bare se, men håpet krympet veldig i dag.

Kjedelig, men ikke mist motet. Vet om en som også fikk satt inn flere egg for å øke sjansen pga. dårlig kvalitet - og det ble ikke bare én baby. Hadde da hatt et mislykket forsøk i forkant.

Lykke til, krysser fingrene for dere!!

Anonymous poster hash: 2a6cb...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tarzans Jane :) det tar gjerne litt tid før brev om startsamtale kommer - kommer ann på hvor lang ventetid klinikken har

Noen forkortelser:

IVF = In Vitro Fertilisation - prøverørsbefrukning

ICSI = intracytoplasmic sperm injection, mikroinjeksjon av én enkelt sædcelle i et egg

Rugedag = dager etter befruktet egg er satt tilbake i livmor

PCO = poly cystiske ovarier, kjennetegnes cyster på eggstokkene og hemmet/manglende eggløsning

PCOS = poly cystisk ovarial syndrom, kjennetegnes av cyster på eggstokkene og hemmet/manglende eggløsning, økt hårvekst, overvekt

SA = spontan abort - kroppen kvitter seg som oftest med embryo/foster selv

MA = missed abortion - embryo/foster dør i livmoren, kroppen må ha hjelp for å kvitte seg med restene etter graviditeten

HCG = graviditetshormon

av en eller annen grunn kommer jeg ikke på flere, men det er bare til å spørre om det er noe. Er mange kunnskapsrike damer her inne :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere..

Dette er mitt første innlegg i et forum som dette..

Vi (jeg) er ganske ny i "gamet" her....vi har sendt inn søknad om prøverør og har enda ikke fått svar..så det er status... Holder fortsatt på å venne meg til tanken på at det er dette vi må igjennom for å få barn.. så jah..vil egentlig bare lese litt om andres erfaringer o.l...har vel noen spørsmål etterhvert.. Men kanskje noen kan bare skrive en liten liste over forkortelsene som brukes? Fks: ivf = ?

:) litt enklere å følge med da.. :)

Velkommen :nigo:

TR: tante rød - menstruasjon

EL: eggløsning

To blå: positiv graviditetstest

CD: syklusdag

DPO: dager etter eggløsning

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter på mobil, kanskje noen kan føye innleggene med ordforklaringer sammen?

Blastocyst: 5 dagers embryo

Morula: før blasto, 4 dagers

IUI: Inseminasjon i livmor

AIH: Inseminasjon med partners sæd i livmor

AID: Inseminasjon med donorsæd

ED: Eggdonasjon (foreløpig kun i utland)

ET: Embryo transfer = innsett

FET: Innsett av fryst og tint embryo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som er igang nå? :-) Jeg blir sprø av de minste fornemmelser i nede i bekkenet og ømme bryster. Vet at det er altfor tidlig til å bety noe positivt resultat, og at det er Lutinus som spillet meg et puss. Blir frustrert av at det kommer til å være slik en hel uke til før resultatet viser seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som er igang nå? :-) Jeg blir sprø av de minste fornemmelser i nede i bekkenet og ømme bryster. Vet at det er altfor tidlig til å bety noe positivt resultat, og at det er Lutinus som spillet meg et puss. Blir frustrert av at det kommer til å være slik en hel uke til før resultatet viser seg.

Har igjen seks dager til test og prøver ikke tenke på det, men lettere sagt enn gjort ;) tester da to uker etter innsett. Fikk også beskjed i dag om at det ble fire egg på frys etter at de ble dyrket i 6 dager , men håper jeg ikke får brukt for dem..... Har hatt mensen murringer og mye smerter i eggstokkene , men smertene er nå borte. Ellers blir jeg så steinhard og oppblåst av den lutinusen at jeg faktisk er større nå enn da jeg var i uke 27 sist .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har igjen seks dager til test og prøver ikke tenke på det, men lettere sagt enn gjort ;) tester da to uker etter innsett. Fikk også beskjed i dag om at det ble fire egg på frys etter at de ble dyrket i 6 dager , men håper jeg ikke får brukt for dem..... Har hatt mensen murringer og mye smerter i eggstokkene , men smertene er nå borte. Ellers blir jeg så steinhard og oppblåst av den lutinusen at jeg faktisk er større nå enn da jeg var i uke 27 sist .

Så bra med så mange på frys, kjekt å ha om lysten på en til skulle dukke opp også:-)

Jeg var også svær sist første uken etter uttak, som 6-7 mnd på vei, ikke behagelig! Denne gangen hadde jeg mye færre modne eggposer, så magen er nesten normal. Aldri så godt at det ikke er galt for noe;-) Du er 2 dager foran meg da, håper du statuerer et godt eksempel:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

En litt skeptisk ruger her!
Hadde innsett i går, og ble egentlig litt skuffet. På uttaksdagen fikk de ut 18(!!!!) egg, men da de ringte dagen etter var bare 5 blitt befruktet. I går, når vi kom på sykehuset, fikk vi vite at av disse 5 var det bare ETT som var bra nok til å sette inn. Kvalitet er tydeligvis viktigere enn kvantitet! Har vært litt i kjelleren etter dette. Tenker at det er veldig få som får det til på første forsøk, og jeg hadde virkelig håpet å slippe å gå HELE runden om igjen på forsøk 2. Men når jeg ikke fikk ett eneste egg på frys så er det jo ingen vei utenom! Lurer på hvordan jeg skal holde ut å vente i 2 uker på svar nå!

Endret av markon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, begynner på spray 1.mai og inn på sjekk (gu+ultralyd) 26.mai. Skal på en konsert i utlandet 23.juni. Tror dere vi rekker det innen den tid? Pleier man starte med sprøyter rett etter legebesøk? Har gledet meg så sykt lenge til konsert, siste året har vært preget av så mye venting og ting på hold.. Drar fra Norge 22, hjemme igjen 24... håper VIRKELIG ikke prøvingen kommer i veien igjen, har allerede avbestilt en ferie siden vi skal på sykehuset i slutten av mai



Anonymous poster hash: a739c...b21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig hvor lenge man går på spray, men syns det hørtes veldig lenge ut å gå 26 dager uten kontroll????
Jeg gikk på spray i 14 dager, og sprøyter i 12 dager før eggløsningssprøyte ble satt etterfulgt av uttak to dager etter dette og innsett etter to dager til. Så med mitt regimet hadde jeg fint rukket konserten du skal på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...