Gå til innhold

Katteslåsskamp - hva gjør vi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kom hjem og fant pels, tiss og avføring. Var også litt blod, men ikke mye... Ser ut til at det har vært en slåsskamp, men vi finner ingen sår på katten vår. Hvis ho virker til å være i god form også imorgen, bør vi likevel ta ho til dyrlegen? Redd for at det kan være noe galt, men har gått gjennom pelsen nøye. Ho virker trossalt rolig, og ligger og koser nå. Er en katt som lurer seg inn katteluka iblant, og de har slåss før, bare aldri så ille. Håper noen kan gi noen råd, er veldig bekymret. Samtidig vil jeg ikke ta ho til dyrlegen hvis det ikke er nødvendig, ho hater virkelig å kjøre i bil/være hos dyrlegen :(

Anonymous poster hash: cc803...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de slåst inne i huset deres? Rart ikke katten deres har noen skremmer da. Sikker på om katten deres var meg i slåsskampe?, kanskje det var to andre katter? Eller så har kanskje katten deres hatt overtaket og den andre katten fikk mest skrammer, siden deres ikke har noe sår, blodsøl på seg

Anonymous poster hash: 8ae6f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne i huset ja, i andre etasje. Syns det er så rart! Siden det var hvit pels der også (og katten vår er svart), så må det jo ha vært en annen katt tilstede :/ Mulig det er to andre, men tviler. Vi bor øde, og har kun sett en annen katt her tidligere (den som ho har slåss med før). Blir ikke klok på all pelsen og avføringa når vi ikke finner noen skader. Får det ikke til å gå opp :(

Anonymous poster hash: cc803...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg alltid har lurt på... når katter slåss, hva slåss de om? Hvorfor slåss de?



Anonymous poster hash: daa5f...c5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting jeg alltid har lurt på... når katter slåss, hva slåss de om? Hvorfor slåss de?

Anonymous poster hash: daa5f...c5e

 

 

Enkelt svar: Forsvare territorium. 

Anonymous poster hash: 6d97d...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne i huset ja, i andre etasje. Syns det er så rart! Siden det var hvit pels der også (og katten vår er svart), så må det jo ha vært en annen katt tilstede :/ Mulig det er to andre, men tviler. Vi bor øde, og har kun sett en annen katt her tidligere (den som ho har slåss med før). Blir ikke klok på all pelsen og avføringa når vi ikke finner noen skader. Får det ikke til å gå opp :(

Anonymous poster hash: cc803...75e

Ja, da virker det for meg sånn at den andre katten har fått smellen fordi den var inntrenger. Deres katt har forsvart territoriumet og klart det med glans tydeligvis. Får håpe den andre katten har det bra. Kjenner dere de som eier den? Dere kunne ho eventuelt hørt om den har noen skader da.

Anonymous poster hash: 8ae6f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker jo sånn, men katta vår er en skikkelig pingle (verdens beste pingle selvfølgelig), men mulig ho har det i seg hvis ho må... Vet ikke nøyaktig hvor katten bor, men tror det er en gård noen km unna såvidt vi kan forstå. Hvorfor den går til oss bare for å slåss er et mysterium altså :/

Anonymous poster hash: cc803...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff en katteluke som leser av chippen til katta så unngår du å få huset fullt av ansre katter.

Anonymous poster hash: ec24a...847

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville følt over hele katten nøye, og følg godt med et par dager om pus halter eller lignende.

 

En luke med chip som nevnt over er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...