Gå til innhold

Hjelp, pus tok fugl! Hvordan forhindre det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Derfor har man noe kalt "båndtvang". Your argument is invalid

 

............................................................................... Herregud.

 

Ja, båndtvang har vi, og det er veldig bra. Men du vet at både hunder og andre dyr også eksisterer utenfor båndtvangperioden, sant? Ifølge flere i denne trådens logikk er det da greit om hunden min dreper et rådyr 25. mars, ettersom det ikke er båndtvang og det tross alt ligger i hudens natur å drepe?

 

Anonymous poster hash: 1480b...78d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

............................................................................... Herregud.

Ja, båndtvang har vi, og det er veldig bra. Men du vet at både hunder og andre dyr også eksisterer utenfor båndtvangperioden, sant? Ifølge flere i denne trådens logikk er det da greit om hunden min dreper et rådyr 25. mars, ettersom det ikke er båndtvang og det tross alt ligger i hudens natur å drepe?

Anonymous poster hash: 1480b...78d

Vel, naturen får gå sin gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, naturen får gå sin gang

 

NEI, det er ikke greit, og både hunde- og katteeiere bør gjøre alt for å unngå at dette skjer. Katter er uønsket i norsk fauna (http://www.nrk.no/trondelag/_-katter-er-uonska-i-norsk-natur-1.10892310), og alle som skaffer seg katt MÅ ta innover seg ansvaret sitt.

Anonymous poster hash: 1480b...78d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, det er ikke greit, og både hunde- og katteeiere bør gjøre alt for å unngå at dette skjer. Katter er uønsket i norsk fauna (http://www.nrk.no/trondelag/_-katter-er-uonska-i-norsk-natur-1.10892310), og alle som skaffer seg katt MÅ ta innover seg ansvaret sitt.

Anonymous poster hash: 1480b...78d

Deg om det :) Mine katter er ute. Sånn er det bare

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det :) Mine katter er ute. Sånn er det bare

 

Det er jo ikke meg om det!? Det er flere eksperter som sier det samme. Din holdning er typisk for enkelte katteeiere. "Så lenge jeg slipper å ta ansvar for dyrene mine, kan resten av verden gå under for min del. Det er ikke mitt problem om en fugleart dør ut". Så egoistisk du er. Jeg håper karma kommer og biter deg HARDT i ræva snart.

Anonymous poster hash: 1480b...78d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbånd vil jeg ikke anbefale. En gang puttet jeg benet inn i det for å se om det utløste seg. Det gjorde den ikke. Det er mye som kan gjøre at halsbåndet ikke utløser seg. F.eks kvister og grus. Og du som sier at man kan klippe av halsbåndet, fotfølger du kattene dine når de er ute?

Ville nok holdt de inne på morgenen og på kvelden. Heldigvis tar ikke mine katter hverken mus eller fugl. Nå er det uansett ikke så mye mus her da det er en del pinnsvin her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke meg om det!? Det er flere eksperter som sier det samme. Din holdning er typisk for enkelte katteeiere. "Så lenge jeg slipper å ta ansvar for dyrene mine, kan resten av verden gå under for min del. Det er ikke mitt problem om en fugleart dør ut". Så egoistisk du er. Jeg håper karma kommer og biter deg HARDT i ræva snart.

Anonymous poster hash: 1480b...78d

Jeg bare bryr meg mer om lykken til mine dyr. De trives ute så da skal de få være ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg skal begynne å drite i båndtvangen slik at mine hunder kan drepe så mange rådyrbabyer den bare vil. Det er jo tross alt vktigst at min hund er fornøyd. Det er så liten sjanse for at politiet finner ut hvilken hund som har drept rådyrkalvene at jeg kommer aldri til å få bot.



Anonymous poster hash: 1480b...78d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg skal begynne å drite i båndtvangen slik at mine hunder kan drepe så mange rådyrbabyer den bare vil. Det er jo tross alt vktigst at min hund er fornøyd. Det er så liten sjanse for at politiet finner ut hvilken hund som har drept rådyrkalvene at jeg kommer aldri til å få bot.

Anonymous poster hash: 1480b...78d

Kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg.

 

Det skal jeg.

Anonymous poster hash: 1480b...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fordi det er jo såååå vanlig å la hundene løpe løs

:sarkasme:

 

fordommer fordummer.Hvorfor skal ikke hunder få lov til å være løse? De skader mindre villt enn katter.

At det ikke er vanlig,betyr ikke at det er bra .Ingen hunder er født med halsbånd og de trenger for helsens skyld å løpe fri

Anonymous poster hash: 1f875...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Her er noen alternativer:

1: vær med katten ut og se hvor den er til enhver tid

2: snekre deg et sånt svært kattebur (f.eks 20 kvm) med tak osv, og masse leker inni og slipp katten ut der istedet før løs i den store verden.

3: selg katten og kjøp ny katt, som er vant til å være inne

4: ha katten innendørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

fordommer fordummer.Hvorfor skal ikke hunder få lov til å være løse? De skader mindre villt enn katter.At det ikke er vanlig,betyr ikke at det er bra .Ingen hunder er født med halsbånd og de trenger for helsens skyld å løpe fri Anonymous poster hash: 1f875...6be

Skader mindre vilt enn katter? Nei? Kanskje fordi de ikke løper løse, som katter gjør? De kan drepe mennesker og ta større vilt som rådyr osv. Når hørte du sist om en katt som drepte et menneske? Man kan ikke sammenligne katter og hunder på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Du kan ikke forhindre at katter tar fugler.

 

 

Katter er rovdyr.

 

 

Tror du må lære deg hva en katt er.

 

 

Du tror kanskje katter er som kaniner.

Hva mener du; aggressive kampeksperter som ofte gjør seg klare til å møte døden om du introduserer dem for en ny kanin?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Du kan ta på et halsbånd med bjelle på pus så hører fuglene at katten kommer.

Katter er rovdyr og det ligger i deres natur å jakte. Jeg synes heller ikke noe om at katten jakter på fugler, men får ikke forhindret det. Halsbånd er utelukket for min del da det kan være fare for pus hvis halsbåndet henger seg fast.

Bjelle hjelper ikke (og må være sjukt irriterende å høre på hele dagen for et katteøre)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hva med å bare slutte å ha katt? Det er faktisk et ganske vesentlig problem at katter forstyrrer dyrelivet. Utrolig at det snart ikke blir mer regulering rundt dyrehold. Dere ødelegger faktisk planeten vår. Anonymous poster hash: bc68e...338

Ja, det er sant. Det er jo katter som er årsaken til jordens undergang, eller hva? Glem naturkatastrofer, det er KATTENE som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin

Hva mener du; aggressive kampeksperter som ofte gjør seg klare til å møte døden om du introduserer dem for en ny kanin?

 

Jeg veti ikke hva du leste jeg skrev. Men jeg skrev ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Katter tilhører ikke norsk fauna slik ulv gjør, det blir som når mink rømmer fra oppdrettsgårder og fråtser i vilt. Naturens gang, men ikke naturlig eller ønsket i norsk fauna. Med tanke på alle kattene i Norge, hva om alle kom inn med fugler? Det forstyrrer fuglebestanden vesentlig, særlig med tanke på at fugler har fugleunger som trenger moren sin nå. Anonymous poster hash: 379d9...b2b

Ja, hva om alle kom inn med fugler? Hvorfor gjør de ikke det da? Hva mener du egentlig... Du skaper et problem basert på "hva om", men hva med å se realiteten i øynene; Norge (og verden) er ikke i ferd med å bli fuglefritt, kattene er ikke i ferd med å utrydde fuglene i Norge. Og de er ikke ute etter verdensherredømme. Da er det verre med hundene som folk slipper løse hele tiden. Hundene i nabolaget gjør 10 000 ganger større skade enn kattene, og ødelegger mer både av sosialt samhold og ved at de skitner ned hele området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare bryr meg mer om lykken til mine dyr. De trives ute så da skal de få være ute

 

 

min hund elsker å jage katter.. Trives skikkelig med det..Så da skal han få lov..

Nei seriøst da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...