Gå til innhold

Hjelp, pus tok fugl! Hvordan forhindre det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min på nesten 1 år tok en fugl med seg hit, og hjertet mitt blør for denne fuglen! :( Begravet den i hagen, og vil ikke at pus skal fange flere fugler. 

 

Hva er det beste man kan gjøre for å forhindre dette? Han har ikke vært ute så lenge, begynte å slippe han ut for et par uker siden. 

 

Takker for tips. Vil gjerne høre hva som faktisk har funket for å unngå at katten deres har sluttet og fange fugl.



Anonymous poster hash: 776de...7cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Du kan ikke forhindre at katter tar fugler.

 

 

Katter er rovdyr.

 

 

Tror du må lære deg hva en katt er.

 

 

Du tror kanskje katter er som kaniner.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får skaffe deg en katt på lekebutikken, en som ikke har instinkter og jaktevner. eventuelt bytt den ut med en hamster.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta på et halsbånd med bjelle på pus så hører fuglene at katten kommer.

Katter er rovdyr og det ligger i deres natur å jakte. Jeg synes heller ikke noe om at katten jakter på fugler, men får ikke forhindret det. Halsbånd er utelukket for min del da det kan være fare for pus hvis halsbåndet henger seg fast.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett tennene og klørne til katter? De er rovdyr og har sterke instinkter omkring jakt. Noen ganger dreper de også for moro skyld. Sånn er katter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett bjelle på katten? Men gjør det så mye at den fanger noen fugler og mus nå og da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hells bells

Kjøpe et sikkert halsbånd (som ryker eller går opp hvis katten sitter eller henger fast i noe) med bjelle.

En av pusene mine kom stolt inn med en halvdød stor rotte.

Foretrekker fugler da gitt!

Endret av hells bells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeller funker ikke for katter har en tendens til å sitte i skjul og vente på det riktige øyeblikket. Når de da endelig springer, så er det for seint med bjelleklang.....



Anonymous poster hash: 641b2...804
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjelle på katter er dyreplageri etter min mening. Katter har ekstremt god hørsel (faktisk bedre enn hunder). Prøv å heng en kubjelle rundt halsen på deg selv og gå rundt med den en dag, gange det med 10, og der har du om lag hvor plagsomt det er for katten. Jeg har selv kraftig tinnitus som jeg lever med 24/7 og vet litt om saken.. I tillegg til at det er bortimot tortur i seg selv for katten med bjelle på grunn av lyden, fratar det dem det sterkeste overlevelsesinstinktet de har i møte med farer: Nemlig å skjule seg og være stille.

 

Den beste måten å unngå at katter tar fugler på, er å la være å slippe de ut i den beste jakttiden, som er i skumringen (grytidlig morgen og sen kveld). Jeg har alltid holdt mine katter inne da, og det har fungert veldig fint å venne de til det. Nå er Pusina mi snart 9 år, og etter det jeg vet har hun klart å fange kun èn fugl i løpet av disse årene. Og siden hun alltid kommer inn med andre bytter (mus, som er mye lettere å fange), så er jeg ganske sikker på at det faktisk kun er denne ene.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjelle er noe tull. for det første kan halsbåndet sette seg fast uten at de låser seg ut, har sett en katt bli hengt på den måten å heldigvis fikk vi redda den. dette var et halsbånd med sånn utløser som egentlig skal åpne med letthet, men noe gikk galt. 

katter sitter ofte å venter på rette øyeblikket å, så da lager den ikke lyd uansett.

katter jager. sånn er det bare 



Anonymous poster hash: ce366...168
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare slutte å ha katt? Det er faktisk et ganske vesentlig problem at katter forstyrrer dyrelivet. Utrolig at det snart ikke blir mer regulering rundt dyrehold. Dere ødelegger faktisk planeten vår.



Anonymous poster hash: bc68e...338
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å bare slutte å ha katt? Det er faktisk et ganske vesentlig problem at katter forstyrrer dyrelivet. Utrolig at det snart ikke blir mer regulering rundt dyrehold. Dere ødelegger faktisk planeten vår.

Anonymous poster hash: bc68e...338

 

 

Nå viser forskning at det er hjemløse katter og villkatter som utgjør størst skade, ikke de kattene som har et hjem.

Anonymous poster hash: 641b2...804

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva med å bare slutte å ha katt? Det er faktisk et ganske vesentlig problem at katter forstyrrer dyrelivet. Utrolig at det snart ikke blir mer regulering rundt dyrehold. Dere ødelegger faktisk planeten vår.

Anonymous poster hash: bc68e...338

 

Det er menneskene som ødelegger planeten vår. Se rundt deg, er virkelig katter det største problemet?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta på et halsbånd med bjelle på pus så hører fuglene at katten kommer.

Katter er rovdyr og det ligger i deres natur å jakte. Jeg synes heller ikke noe om at katten jakter på fugler, men får ikke forhindret det. Halsbånd er utelukket for min del da det kan være fare for pus hvis halsbåndet henger seg fast.

 

Halsbånd med bjelle hjelper nok lite skjønner du... Halsbånd kan du få med strikk som utvider seg om pus setter seg fast i noe, eller med en klips som løsner hvis pus setter seg fast i noe. Etter min mening er det også en fordel at en katt har halsbånd for da ser folk at den har et hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er menneskene som ødelegger planeten vår. Se rundt deg, er virkelig katter det største problemet?

 

Ja, er det ikke menneskene  og deres behov for husdyr jeg sikter til da? Det er den overflods og meg-holdningen man ser hos dere dyreiere som bidrar til å ødelegge lokalt dyreliv. Kattene deres er et problem for det dyrelivet nemlig.

Anonymous poster hash: bc68e...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbånd med bjelle hjelper nok lite skjønner du... Halsbånd kan du få med strikk som utvider seg om pus setter seg fast i noe, eller med en klips som løsner hvis pus setter seg fast i noe. Etter min mening er det også en fordel at en katt har halsbånd for da ser folk at den har et hjem

Det kan nok være lettere å se at de hører til et sted, men faren for kvelning hvis de henger fast er noe jeg ikke vil gamble med.

Så Aurora nevnte noe om bjelle og kattens hørsel, så er det også utelukket, uten at jeg har vurdert det noen gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

Katten min på nesten 1 år tok en fugl med seg hit, og hjertet mitt blør for denne fuglen! :( Begravet den i hagen, og vil ikke at pus skal fange flere fugler. 

 

Hva er det beste man kan gjøre for å forhindre dette? Han har ikke vært ute så lenge, begynte å slippe han ut for et par uker siden. 

 

Takker for tips. Vil gjerne høre hva som faktisk har funket for å unngå at katten deres har sluttet og fange fugl.

Anonymous poster hash: 776de...7cb

 

 

Du kan ikkje forhindre det. Men du kan lære deg å setje pris på det som er ein kjærleg gest frå katten si side.

 

 

"In the wild, cat mothers teach their young how to eat their food by bringing home dead or injured prey. Domestic cats are no different. But in this modern age of spayed domestic cats, many female felines have no young to whom they need to pass on their hunting wisdom.

 

By leaving a dead animal on the back porch, your cat is acting out its natural role as mother and teacher. You, her loving owner, represent her surrogate family. And frankly, she knows you would never have been able to catch that delicious mouse on your own.

 

So before you chastise your cat for her deadly habits, consider what her behavior really means. From eating to using the litter box, your cat's habits are based on a highly evolved survival instinct."

 

http://www.livescience.com/34471-cats-dead-animals.html

Endret av Veslefrikk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har dårlig samvittighet overfor fuglebarna som kommer til å dø uten fuglemor. Katter er noen jævla skadedyr.



Anonymous poster hash: 1480b...78d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...