Gå til innhold

hjelp meg med hunderase.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leonberger. Men da burde du kanskje tenke på litt mer aktivitet.

Og gjerne litt hjernetrim, pluss at dette er er en vokter som kan være reservert for fremmede ergo de kan bjeffe hvis dette ikke blir trent på fra et tidlig stadium.

Selvsagt er det individuelle forskjeller men min leonberger hadde ikke vært fornøyd med de kriteriene ts. lister opp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker så mye for svar. beklager at jeg var så kvass i starten her og var vag på opplysninger. hadde en drittdag ettersom at den ene hunden min brakk beinet, og hadde kranglet med samboer. dette skulle selvfølgelig ikke gått ut over dere. har en dum tendens til å overreagere og tolke alt negativt når jeg er slik. og det var overhode ikke meninger.

Takker igjen for svar og forslag. og igjen, beklager.

Anonym poster: 178213e8ec52a3806545f23ec6e98afa

Uff, stakkars hunden din..Håper det går bra med den til tross.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en flat coated retriever, eller en golden retriever. Golden er mye slappere å er ikke så livlig. Flat Coated er ganske vild, men det kommer litt an på hvilken hund det er. Jeg har 2 Flat Coated å har vokset opp med Golden. For meg så er Golden alt for kjedelig. Men den ene flat coated'en min er veldig passelig, litt slapp når det passer. Men også veldig kjapp i baken på turer. Den andre hunden min, den er mer vild. Så det kommer litt an på hunden, i seg selv. Ikke bare rasen.

Håper jeg kom med noen bra innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gjerne litt hjernetrim, pluss at dette er er en vokter som kan være reservert for fremmede ergo de kan bjeffe hvis dette ikke blir trent på fra et tidlig stadium.

Selvsagt er det individuelle forskjeller men min leonberger hadde ikke vært fornøyd med de kriteriene ts. lister opp

Jeg kjenner en del leonbergere som går fint innenfor de kriteriene hun har satt, men det er jo forskjeller. De jeg kjenner er iallefall ikke reserverte, men fryktelige koseklumper og de fleste ville vel heller ikke enset en innbruddstyv så lenge de får kos. Hehe. Nå kjenner jeg kanskje best til tisper på akkurat denne rasen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del leonbergere som går fint innenfor de kriteriene hun har satt, men det er jo forskjeller. De jeg kjenner er iallefall ikke reserverte, men fryktelige koseklumper og de fleste ville vel heller ikke enset en innbruddstyv så lenge de får kos. Hehe. Nå kjenner jeg kanskje best til tisper på akkurat denne rasen også.

Joda, det er nok individuelle forskjeller. Min og elsker kos, dog ikke fra de hun ikke kjenner.

Jeg synes det bare er litt synd at den gjengse oppfattning(og jeg hinter ikke til noen spesielle her på forumet) er at en leonberger er bare en stor koseklump. De går ikke på dørene av en roligdag men de er hunder som fortjener en god del trim og også en god del hjernetrim og lek. Det er en vokter så du kan egentlig ikke garantere hva du får av bjeffing og vokting , men dette er jo en grei sak å trene til å ikke utarte seg.

Nå har ts bordercollier noe jeg også har ved siden av leonbergeren og en til og det er jo selvsagt en viss forskjell i graden av mentaltrening de trenger men med mosjon så har leonbergeren ingen problemer med å holde tritt med bordercolliene.

Og en leonberger kan være sta, veldig sta.

Uansett hva du velger ts, så lykke til.

Endret av Sinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er nok individuelle forskjeller. Min og elsker kos, dog ikke fra de hun ikke kjenner.

Jeg synes det bare er litt synd at den gjengse oppfattning(og jeg hinter ikke til noen spesielle her på forumet) er at en leonberger er bare en stor koseklump. De går ikke på dørene av en roligdag men de er hunder som fortjener en god del trim og også en god del hjernetrim og lek. Det er en vokter så du kan egentlig ikke garantere hva du får av bjeffing og vokting , men dette er jo en grei sak å trene til å ikke utarte seg.

Nå har ts bordercollier noe jeg også har ved siden av leonbergeren og en til og det er jo selvsagt en viss forskjell i graden av mentaltrening de trenger men med mosjon så har leonbergeren ingen problemer med å holde tritt med bordercolliene.

Og en leonberger kan være sta, veldig sta.

Uansett hva du velger ts, så lykke til.

Leonberger er overhodet ikke bare en stor koseklump, det mener jeg ikke. Har passet leonbergere tidligere. De var ikke noe sta, men det varierer vel også. Men såklart skal de ha mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...