Gå til innhold

Nytt parkettgulv - hva passer best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal skifte gulv, men er litt usikre om hva som passer best til våre møbler. Har mye grått, sort og valnøtt. Er lys eik det "safe" valget? Ser på denne

http://www.kahrs.com/nb-NO/Gulvlegger/Produkter/Gulv/Kahrs-Original/Capital-Collection/Eik-Paris/

Per i dag har vi gulnet trestavs eik, det passer ikke til det mørke treet.

Noen innspill?

Anonymous poster hash: e8a65...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville gått for nr. 2, med tanke på fargene du beskriver. Min smak altså :)

 

Edit: skrivefeil hehe

Endret av infectedsopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for nr. 2, med tanke på fargene du beskriver. Min smak altså :)

 

Edit: skrivefeil hehe

Takk for svar! Synes det er så vanskelig å bestemme seg. :)

Anonymous poster hash: e8a65...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville gått for nr.1, den kunne jeg tenkt meg selv. Vet du prisen på gulvet?



Anonymous poster hash: c56a2...136
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville gått for nr.1, den kunne jeg tenkt meg selv. Vet du prisen på gulvet? Anonymous poster hash: c56a2...136

Mener det ligger på overkant av tusen. Håper det kommer på tilbud. Har sett Nouveau white, nummer to, på tilbud til 699,-

Anonymous poster hash: e8a65...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands

Anbefaler en lys type og eik, ja. Vi endte opp med valnøtt, og jeg angrer fordi jeg synes det er for mørkt i tillegg til at det lett får riper:

http://www.kahrs.com/nb-NO/Forhandler/Produkter/Gulv/Kahrs-Original/American-Naturals-Collection/Valnott-Atlanta/

Er jo egentlig ikke så mørkt tre, men blir veldig mørkt uansett. 

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som passer best, men av de to alternativene ville jeg valgt det første, Paris. Foretrekker microfasede kanter framfor fasede kanter. Har sett det i virkeligheten, og det er et flott, men dyrt gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Litt usikker. Kan du si noe om hvilken type hus du har, samt byggeår? Synes den første typen parkett er litt mer tradisjonell, mens den andre kan passe godt i et arkitekttegnet hus fra 60-70-tallet. Og nr 2 passer i et eldre hus med sjarm.

Møbler kan dere fort komme til å bytte ut, jeg synes det er viktigere å finne noe som passer huset. :)

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Setter stor pris på det! :)

Kikker på Berlin nå, kanskje det er ett bedre valg? Lettrøkt eik, mindre gul en Paris.

http://www.kahrs.com/nb-NO/Forhandler/Produkter/Gulv/Kahrs-Original/Capital-Collection/Eik-Berlin/

Anonymous poster hash: e8a65...e18

Denne er finest av disse! 😊

Anonymous poster hash: dc24f...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker. Kan du si noe om hvilken type hus du har, samt byggeår? Synes den første typen parkett er litt mer tradisjonell, mens den andre kan passe godt i et arkitekttegnet hus fra 60-70-tallet. Og nr 2 passer i et eldre hus med sjarm.

Møbler kan dere fort komme til å bytte ut, jeg synes det er viktigere å finne noe som passer huset. :)

Hei! Vi har forholdsvis ny leilighet, moderne. Lysmalt og listefritt med store vindusflater. Enig i det du sier om møbler, men det blir lite utbytting for utbyttingens del. Det meste vi har er oppsamlet over flere år. Blanding av mørke heltremøbler, litt møbelklassikere og moderne italiensk. Litt mer den stilen som på siste bildet :)

Anonymous poster hash: e8a65...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Hei! Vi har forholdsvis ny leilighet, moderne. Lysmalt og listefritt med store vindusflater. Enig i det du sier om møbler, men det blir lite utbytting for utbyttingens del. Det meste vi har er oppsamlet over flere år. Blanding av mørke heltremøbler, litt møbelklassikere og moderne italiensk. Litt mer den stilen som på siste bildet :)

Anonymous poster hash: e8a65...e18

 

Da tror jeg dere fint kan gå for den siste du linker til. Den så ikke fullt så fin ut i de litt mørkere rommene, men dette er jo vanskelig å se på bilder. Men om dere har store vindusflater og mye lys inn, tror jeg absolutt den kan bli fin. :)

(Altså, kun om det er veldig lyst, ellers ville jeg gått for den første.)

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Berlin så også flott ut, men jeg ville fortsatt valgt Paris, da den er litt lysere. Dere bør gå i butikken og se der. Be om å få med en liten prøve hjem slik at dere kan sammenligne med vegg, møbler og lys i ulike deler av rommet til ulike tider på døgnet. Når man skal bytte gulv, spesielt når man legger såpass mye penger i det, er det viktig å undersøke god før dere kjøper slik at dere ikke velger feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Etter min mening kommer det mye an på størrelsen på rommet. Skal du legge lik parkett i alle leilighetens rom? Er det dørkarmer eller går rommene "i ett"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin så også flott ut, men jeg ville fortsatt valgt Paris, da den er litt lysere. Dere bør gå i butikken og se der. Be om å få med en liten prøve hjem slik at dere kan sammenligne med vegg, møbler og lys i ulike deler av rommet til ulike tider på døgnet. Når man skal bytte gulv, spesielt når man legger såpass mye penger i det, er det viktig å undersøke god før dere kjøper slik at dere ikke velger feil.

Da har vi vært innon butikken en gang til å tatt en ny titt. Tror Berlin blir for mørk. Mens Paris så veldig lys ut, mulig det var butikklyset. Har bestillt oss prøver på de to, i mattlakkert og oljet så får vi se hjemme hvordan det passer. Portofino var også pen, synd den er to-stavs.

Anonymous poster hash: e8a65...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter min mening kommer det mye an på størrelsen på rommet. Skal du legge lik parkett i alle leilighetens rom? Er det dørkarmer eller går rommene "i ett"?

Vi skal legge like gulv i hele leiligheten ja. Vi har dører med karmer. Tror ikke terskelfrie dører hadde vært noe her mtp. støy. Men det er jo det fineste da :)

Anonymous poster hash: e8a65...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...