Gå til innhold

Til dere som syr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål til dere som driver med søm. Hva slags ting syr dere? Hvor finner dere inspirasjon? Syr dere mest på frihånd eller bruker dere mest mønster?

Jeg prøver å ta opp igjen denne hobbyen etter en lang pause uten å ha brukt symaskina, men vet liksom ikke hva jeg skal sy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,

Jeg har nettop kjøpt meg symaskin og skal sy en kappe til en babykurv. :) Jeg kjøpte tre topper i L som var på salg på indiska, og skal bruke de, om jeg får det til da. Får se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd bla enkle vesker, og har nå store planer om å sy om klær jeg ikke bruker til barnetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nytt sengetøy, gardiner, putetrekk eller duker? :)

Lappeteppe med bilder på noen av lappene er heller ikke dumt. Og de lappeteppene man lager selv blir nyyydelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syr mest barneklær, men litt til meg selv også. Ofte tegner jeg mønster selv, men bruker også en del mønster, feks. fra ottobre :) Tegner over på bakepapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lappetepper, vesker/bager, diverse Tildafigurer osv. Syr ikke klær og slikt da, synes det er vanskelig nok å få lappene på lappeteppet jevne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på sidene til burdastyle.com? De har mange mønstre, også mange som er gratis.

Og det som er gøy, er at du kan velge et mønster, for eksempel, Charlie handlebag, og der nede på sida kan du se bilder av hvordan andre har laget sine variasjoner av den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Wei Wei

Noen spørsmål til dere som driver med søm. Hva slags ting syr dere?

For det meste klær og utstyr til baby/småbarn, f.eks. smekker, vimpler, eksra trekk til stoler, sanseleker, koseklutter.

Også ting jeg selv trenger, f.eks. sengesett, putetrekk, solseil til veranda o.l.

 

Hvor finner dere inspirasjon?

På nett.

 

Syr dere mest på frihånd eller bruker dere mest mønster?

Mønster for klær, frihånd for ikke standard ting (f.eks. solseil).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Jeg syr utstyr til dyrene mine.

Bruker aldri mønster og er ganske slurvete med å måle og slikt. Verste jeg vet er å være nøye :ler: men jeg får det sammen og det blir bra.

Ellers bruker jeg symaskinen til å f.eks sy gardiner eller sy opp gardiner, reparerer klær eller sy om klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...