Gå til innhold

Ang AB-hets


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi det er lite jeg anser som mer lavmål og patetisk her på KG enn å gjemme seg bak AB for å slenge dritt. Og det er det mange som gjør. Det er så feigt og usselig at jeg blir dårlig.

Det er bare å rapportere, skal man slenge dritt om AB får man tåle konsekvensene.

Anonymous poster hash: b30a6...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme. Hvis man bryter reglene som AB så kan man bli stengt ute, det er overhode ikke noen forskjellsbehandling mellom AB og de som ikke er AB. Hva mer er det dere ber om?

Anonymous poster hash: d0d76...b81

Alle kan sette meg på ignorer-lista si, men jeg kan ikke sette AB på ignorer-listen min – hvis jeg ikke skal ta med alle som skriver som AB i en jafs.

Jeg risikerer å sitere eller komme i diskusjoner med brukere jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre, som skriver som anonym bruker gang på gang, mens alle kan unngå å diskutere med meg fordi jeg skriver med brukernavn. Det syns jeg er en klar forskjellsbehandling.

MEN: det gir ingen grunn til å hetse noen fordi de skriver som anonym bruker. Og det er ofte smart og fint å kunne ha denne funksjonen på enkelte deler av forumet.

Samtidig kan jeg forstå at det er enkelt å bruke det at noen kommer med stygge kommentarer under AB, som et motargument/slag. Det er feigt å være anonym når man er lei. Det gjør selvsagt ikke greit, men jeg forstår at man kan slenge med leppa tilbake, og bruke AB funksjonen som et ”argument”.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at å skrive som AB også medfører at man ikke får noe "gratis".

Jeg tenker her på at enkelte brukere har lettere for å være spydige mot AB og ikke ta innlegg og argumenter fra AB på alvor, samt bruke "det våget du ikke skrive under nick" som ren hersketeknikk og devaluering av motargumenter (slik Evans også er inne på i slutten av innlegget sitt).

Så om det er en asymmetri her, er den ikke kun til ABs fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er lite jeg anser som mer lavmål og patetisk her på KG enn å gjemme seg bak AB for å slenge dritt. Og det er det mange som gjør. Det er så feigt og usselig at jeg blir dårlig.

Jeg mener faktisk, og dette er ikke ment som en hersketeknikk fra min side, at når man begynner å se på dette forumet som et lite samfunn hvor det bor personer som heter "Tabris" og "Milla" og hva vet jeg, da bør man ta en pause fra forumet og koble av litt.

Anonymous poster hash: d0d76...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at å skrive som AB også medfører at man ikke får noe "gratis".

Jeg tenker her på at enkelte brukere har lettere for å være spydige mot AB og ikke ta innlegg og argumenter fra AB på alvor, samt bruke "det våget du ikke skrive under nick" som ren hersketeknikk og devaluering av motargumenter (slik Evans også er inne på i slutten av innlegget sitt).

Så om det er en asymmetri her, er den ikke kun til ABs fordel.

Det første der er jeg uenig med deg i, jeg mener man får noe gratis ved å skrive som AB. Man kan skifte kappe etter vinden, være frekk i det ene øyeblikket og snill som et lam i det andre - mot samme bruker. En trenger heller ikke å stå for hva en skriver, det kan aldri følge deg til en annen tråd eller bli brukt mot deg senere.

Ikke dermed sagt at funksjonen er negativ og at det er greit å hetse, men jeg mener at de som så og si hele tiden skriver under AB - hvor det egentlig ikke er noe behov for det, får mye "gratis". Men som du sier har det sine bakdeler også, men ikke på langt nær så stor som fordelene kan være.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener faktisk, og dette er ikke ment som en hersketeknikk fra min side, at når man begynner å se på dette forumet som et lite samfunn hvor det bor personer som heter "Tabris" og "Milla" og hva vet jeg, da bør man ta en pause fra forumet og koble av litt.

Anonymous poster hash: d0d76...b81

Enig. Men ser ikke relevansen til mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Men ser ikke relevansen til mitt innlegg.

Jeg klarer ikke å se at det er mer feigt og usselt å være frekk som AB enn det er å være frekk med brukernavn. Kanskje fordi jeg ikke har noe forhold til brukerne her inne som personligheter som jeg kan ha forventinger til, eller bli skuffet over, hvis de sier noe jeg ikke liker eller synes er over kanten.

Anonymous poster hash: d0d76...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se at det er mer feigt og usselt å være frekk som AB enn det er å være frekk med brukernavn. Kanskje fordi jeg ikke har noe forhold til brukerne her inne som personligheter som jeg kan ha forventinger til, eller bli skuffet over, hvis de sier noe jeg ikke liker eller synes er over kanten.

Anonymous poster hash: d0d76...b81

Hvis det ikke er noen forskjell, hvorfor da ikke være frekk med brukernavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se at det er mer feigt og usselt å være frekk som AB enn det er å være frekk med brukernavn. Kanskje fordi jeg ikke har noe forhold til brukerne her inne som personligheter som jeg kan ha forventinger til, eller bli skuffet over, hvis de sier noe jeg ikke liker eller synes er over kanten.

Anonymous poster hash: d0d76...b81

Hvis jeg er frekk og ussel, kan alle tenke at Evans, hun er sikkerlig fæl, hun holder jeg meg unna heretter altså, ikke noe av hva Evans skriver er av verdi for hun bare tuller hele tiden.

Skriver jeg som AB er det ingen som kan tenke disse tankene om meg, for de aner ikke hvem jeg er, hva jeg har sagt tidligere eller hvilken tråd jeg er i nå - eller nå.

Er du frekk under brukernavn: Alle ser det, og de kan gjøre hva de vil med det: Unngå deg, sette deg på ignorer-lista si, snakke til deg, sende deg en PM og si at du må skjerpe deg eller si unnskyld osv. Huske det til neste gang osv.

Er du frekk under AB: ingen får gjort noe som helst (annet enn å rapportere så klart)

Du må selvsagt få lov å mene at du ikke klarer å se det, men jeg kan ikke forstå hvordan du ikke klarer det :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er frekk og ussel, kan alle tenke at Evans, hun er sikkerlig fæl, hun holder jeg meg unna heretter altså, ikke noe av hva Evans skriver er av verdi for hun bare tuller hele tiden.

Skriver jeg som AB er det ingen som kan tenke disse tankene om meg, for de aner ikke hvem jeg er, hva jeg har sagt tidligere eller hvilken tråd jeg er i nå - eller nå.

Er du frekk under brukernavn: Alle ser det, og de kan gjøre hva de vil med det: Unngå deg, sette deg på ignorer-lista si, snakke til deg, sende deg en PM og si at du må skjerpe deg eller si unnskyld osv. Huske det til neste gang osv.

Er du frekk under AB: ingen får gjort noe som helst (annet enn å rapportere så klart)

Du må selvsagt få lov å mene at du ikke klarer å se det, men jeg kan ikke forstå hvordan du ikke klarer det :)

Som jeg sa, jeg har ikke noe forhold til at brukeren Evans er sånn-og-slik og er ikke så involvert i forumet at jeg har mine favorittbrukere og brukere som jeg holder meg unna. Og min mening er at når man kommer dit at man er såpass knyttet til et interenettforum bør man prøve å løsrive seg litt.

Anonymous poster hash: d0d76...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, jeg har ikke noe forhold til at brukeren Evans er sånn-og-slik og er ikke så involvert i forumet at jeg har mine favorittbrukere og brukere som jeg holder meg unna. Og min mening er at når man kommer dit at man er såpass knyttet til et interenettforum bør man prøve å løsrive seg litt.

Anonymous poster hash: d0d76...b81

Tror det ikke handler om tilknytning til brukere, i hvert fall ikke for min del. Jeg legger merke til brukere veldig fort, og det er ikke det at jeg føler meg tilknyttet til de på en eller annen måte.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første der er jeg uenig med deg i, jeg mener man får noe gratis ved å skrive som AB. Man kan skifte kappe etter vinden, være frekk i det ene øyeblikket og snill som et lam i det andre - mot samme bruker. En trenger heller ikke å stå for hva en skriver, det kan aldri følge deg til en annen tråd eller bli brukt mot deg senere.

Jeg presiserte i avsnittet etterpå hva jeg mente med den første setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi alt for mange bruker AB-funksjonen når de skal være ekle med folk og så plutselig dukker de opp som ens venn under nick?

Gjest, du er så mye på forumet at dette vet du ikke stemmer. Du vet og at man rapporterer innlegg når noen er ekle eller bryter reglene på andre måter enten de er ab eller skriver under nick.

Anonymous poster hash: 36ef3...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg presiserte i avsnittet etterpå hva jeg mente med den første setningen.

Ser det, men syns at fordelene, om man er slem under AB", veier mer enn nok opp for ulempene de som hyppig skriver under AB kan være utsatt for, som du nevner. Men takk for at du presiserte det en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det. Men det er så ekstremt synlig her inne.

Jeg bruker ikke at noen skriver som ab imot dem, men jeg rapporterer ab-er og andre brukere hvis jeg syns de går over streken. Jeg syns jeg ser at rapporteringsmengden generelt på forumet virker lavere enn tidligere?

Finnes det noen synlig oversikt for forumbrukere på hvor mange ganger noen har trykket rapporterknappen pr døgn f.eks.?

Hvordan kan du vite/synse om at rapporteringsmengden generelt på forumet virker lavere??

Er det ikke bare moderatorene som kan følge med på rapporteringsmengden?

Jeg rapporterer ofte flere ganger for dagen, og ser stadig det jeg har rapportert blir slettet og tråder stengt. Men jeg skulle gjerne sett ett tall på anntall rapporteringer...

Anonymous poster hash: 36ef3...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen synlig oversikt for forumbrukere på hvor mange ganger noen har trykket rapporterknappen pr døgn f.eks.?

Hvordan kan du vite/synse om at rapporteringsmengden generelt på forumet virker lavere??

Er det ikke bare moderatorene som kan følge med på rapporteringsmengden?

Jeg rapporterer ofte flere ganger for dagen, og ser stadig det jeg har rapportert blir slettet og tråder stengt. Men jeg skulle gjerne sett ett tall på anntall rapporteringer...

Anonymous poster hash: 36ef3...26b

Er vel lett å se når det tar evigheter før en tråd blir ryddet i, enkelte tråder på forumet får stå i dagesvis uten rydding.

Anonymous poster hash: 12b28...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel lett å se når det tar evigheter før en tråd blir ryddet i, enkelte tråder på forumet får stå i dagesvis uten rydding.

Anonymous poster hash: 12b28...209

Det er vel pga mangel på moderatorer, ikke mangel på rapportering.

Anonymous poster hash: b30a6...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...