Gå til innhold

Traff gammel klassevenninne - kjempesjokk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her en dag traff jeg på en gammel klassevenninne fra tenårene. Den tiden var hun klassens hottie. Guttene siklet etter henne.

I dag (30-årene) hadde hun derimot forandret seg totalt. Smellfeit og overhodet ikke attraktiv lenger.

Jeg må innrømme jeg lo godt inni meg, fordi jeg husker hun gjorde narr av og ertet tykke medelever den gangen.

Er jeg et dårlig menneske som lo inni meg?



Anonymous poster hash: 31aeb...afa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, jeg tenker: i utgangspunktet, nei, det er du ikke. Men samtidig har du samme stygge tanker/meninger som henne (forskjeller var vel at hun ytret dem til vedkommende), så jeg er usikker! Men det er vel litt karma, da :)



Anonymous poster hash: 987cc...ffd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg syns virkelig ikke dette var noe å lage en tråd om. At du sitter her på kg og hetser henne bak hennes rygg er bare tåpelig. Hvem har vel ikke sagt dumme ting i ungdomstiden? Jeg syns ikke at du oppfører deg noe bedre enn henne, og nå er jo du voksen. Skulle man tro...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg et dårlig menneske som lo inni meg?

Anonymous poster hash: 31aeb...afa

Nei, men det faktum at du koser deg med tanken flere dager i ettertid, og laget en tråd om det her inne gjør at du virker en smule selvgod.

Anonymous poster hash: d84f8...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel omtrent like skadefro som hun var i tenårene. Hun har kanskje utviklet seg en del etter det siden dere nå er i 30 årene - og det har vel du også? Jeg synes det er litt sært å kringkaste dette på et nettforum, i din alder.

Edit: et ord for mye

Endret av Havbris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her en dag traff jeg på en gammel klassevenninne fra tenårene. Den tiden var hun klassens hottie. Guttene siklet etter henne.

I dag (30-årene) hadde hun derimot forandret seg totalt. Smellfeit og overhodet ikke attraktiv lenger.

Jeg må innrømme jeg lo godt inni meg, fordi jeg husker hun gjorde narr av og ertet tykke medelever den gangen.

Er jeg et dårlig menneske som lo inni meg?

Anonymous poster hash: 31aeb...afa

Ja, Hvordan kan du sitte og dømme et menneske etter hvordan hun oppførte seg for 20 år siden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk dette er ganske forståelig. Jeg sier ikke noe til gamle bekjente jeg treffer på, selvsagt, men jeg nyter det litt inni meg når jeg nå er den som ser bedre ut, tjener mer og - i alle fall i mine øyne - har det bedre. Det skal mye til for å glemme tunge ungdomsår, og jeg tror dette er tanker som så og si alle som har gjort "overgangen" til det bedre har hatt.



Anonymous poster hash: 6eebb...c39
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hvordan kan du sitte og dømme et menneske etter hvordan hun oppførte seg for 20 år siden?

Ting skjer på 20 år. Det sies at man har de utseendet du er født med før 20 og det du fortjener ved 40.

Den eneste ekte fryd er som kjent skadefryd.

Og har noen behandlet deg som søppel og dere ikke har kontakt på 20 år så er forholdet mellom dere det samme idag som dere skiltes.

Og det er nok mange gutter/menn som har blitt trashet big time av kule ungdomskolejenter med mye kred i gjengen. 20 år seinere er nerden sivilingeniør i Statoil, hun ei lubben kassadame med ettervekst-bleika hår.

Da er det lov å smile litt innvendig.

Har opplevd noe lignende. Ei skikkelig hot jente i klassen min på videregående var langt over min standard, og vi visste det begge.

Idag er vi begge 39 år. Hun er langtidsarbeidsledig og singel. Ingen utdannelse og barn med 3 forskjellig menn. Bor i et rekkehus i et billig boretslag. De var ikke måte på hvor gamle venner vi plutselig var når vi møttes på byen før jul. merkelig hvordan rollene var snudd. Har bodd langt fra hjemstedet etter videregående og ikke sett henne på årevis. Hun hadde visst altid likt gitt, takk men nei takk.

Anonymous poster hash: 3e9d7...aa3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk dette er ganske forståelig. Jeg sier ikke noe til gamle bekjente jeg treffer på, selvsagt, men jeg nyter det litt inni meg når jeg nå er den som ser bedre ut, tjener mer og - i alle fall i mine øyne - har det bedre. Det skal mye til for å glemme tunge ungdomsår, og jeg tror dette er tanker som så og si alle som har gjort "overgangen" til det bedre har hatt.

Anonymous poster hash: 6eebb...c39

Hvorfor er det så viktig å tjene mest? Er du bedre fordi du tjener bedre enn noen?

Anonymous poster hash: 7ad5f...448

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer på 20 år. Det sies at man har de utseendet du er født med før 20 og det du fortjener ved 40.

Den eneste ekte fryd er som kjent skadefryd.

Og har noen behandlet deg som søppel og dere ikke har kontakt på 20 år så er forholdet mellom dere det samme idag som dere skiltes.

Og det er nok mange gutter/menn som har blitt trashet big time av kule ungdomskolejenter med mye kred i gjengen. 20 år seinere er nerden sivilingeniør i Statoil, hun ei lubben kassadame med ettervekst-bleika hår.

Da er det lov å smile litt innvendig.

Har opplevd noe lignende. Ei skikkelig hot jente i klassen min på videregående var langt over min standard, og vi visste det begge.

Idag er vi begge 39 år. Hun er langtidsarbeidsledig og singel. Ingen utdannelse og barn med 3 forskjellig menn. Bor i et rekkehus i et billig boretslag. De var ikke måte på hvor gamle venner vi plutselig var når vi møttes på byen før jul. merkelig hvordan rollene var snudd. Har bodd langt fra hjemstedet etter videregående og ikke sett henne på årevis. Hun hadde visst altid likt gitt, takk men nei takk.

Anonymous poster hash: 3e9d7...aa3

Ble mobbet selv på barne og ungdomsskole. Men det kunne ikke falt meg inn å godte meg av andres ulykke i dag av den grunn.

Selvfølgelig sitter mobbingen i meg fortsatt. Men de av mobberne jeg misliker i dag også, er fortsatt drittfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har noen behandlet deg som søppel og dere ikke har kontakt på 20 år så er forholdet mellom dere det samme idag som dere skiltes.

Anonymous poster hash: 3e9d7...aa3

Men det er vel ikke tilfellet her. TS har ikke blitt mobbet av henne, eneste bemerkning er at hun "ertet tykke medelever" og selv der mistenker jeg at TS har smurt litt på for å underbygge at hun godter seg over at hun har forandret seg. Dersom denne jenta var en direkte plage og la tenårene i ruiner for TS selv så kunne jeg forstått et viss fryd, men dette er nok bare den pene jenta gutter likte og jentene mislikte som nå er blitt overvektig, og det er moro for de som fortsatt er bitre.

Ettersom man blir voksen er det naturlige konklusjonen man kommer til at utseende ikke er alt her i verden, ikke at "hun blir kanskje stygg med tiden". Synes TS virker veldig umoden.

Anonymous poster hash: f84c9...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...