Gå til innhold

snøstorm i USA - hysteriske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er de virkelig så hysteriske på grunn av 1 meter snø og litt vind?

Da jeg var i New York så lavet det snø, og folk var seriøst helt hysteriske! Ingen av oss hadde på oss luer, og brukte ikke hette, det var en helt vanlig vinterdag for oss, og folk ropte etter oss at vi måtte komme oss inn i varmen, ellers så dør vi!
Og mange stoppet og spurte om vi trengte hjelp (wtf) fordi vi ikke hadde lue på.
Vi sto inne i et busskur, orket ikke å ha på oss store hetter da.

De var seriøst hysteriske, sto og ropte etter oss fra leilighetene sine! Det var sent, så vi var på vei hjem (en gjeng på 4-5 stk) og det var ikke så mange folk i gatene.
Dagen etter var det et lite lag snø på bakken (sikkert 5 cm), og dette var folket hysteriske for -_- Ikke var det kaldt heller.



Anonymous poster hash: 90420...a71
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de er ekstremt hysteriske. Dette er jo helt vanlig i Norge.

Pussies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker sikkert ikke på det, men infrastrukturen i New York er ikke tilpasset kraftig snøvær.

Akkurat som at infrastrukturen i Sør-Norge ikke er tilpasset kraftig regn og vind, noe som ofte skaper problemer når det kommer.

Når det gjelder menneskene er de ikke vant til kraftig snøvær og kulde, og de har tilpasset leilighet, varme og klær deretter. De er ikke rustet for kulde slik nordmenn er vant til å være.

Vi skal være veldig forsiktige med å kritisere andre for noe vi selv tar som en selvfølge.

Og det er bare noen få dager siden politiet ble oppringt med klage om at det snødde for mye, og det var i Norge.



Anonymous poster hash: d55bc...a25
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Haha. Jeg vet..jeg har selv vært i USA ved litt unormalt vær.

Mye av grunnen til at de er hysteriske er fordi de fleste er totalt hjernevasket. De har blitt foret katastrofefilmer i åresvis, men i motsetning til oss, som også ser disse filmene, så evner de ikke forstå sammenhenger og moderasjon og common sense. Det siste er viktigst - common sense er erstattet med saueflokkmentalitet som likner nordkorea. Når også tv-stasjoneen kaller stormen for Blizzardo og Snowzilla og whatnot så er det klart hjernevaska idioter tror at dette kommer til å bli akuratt som de har sett på idiotboksen sin som de tilber 5 timer hver eneste dag (i snitt)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg bodde i England. Der jeg bodde ble de også hysteriske om det kom et par cm med snø: universitet ble stengt og det var tilnærmet unntakstilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg bodde i England. Der jeg bodde ble de også hysteriske om det kom et par cm med snø: universitet ble stengt og det var tilnærmet unntakstilstand.

En venninne som har bodd i england fortalte det samme. Husker hun la ut et bilde på face med litt snø på (maks 2-3cm) med teksten om at ALT var stengt, og folk fikk beskjed om å holde seg hjemme. På samme tid hadde det snødd omtrent 50 cm her hjemme i løpet av et døgn :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne som har bodd i england fortalte det samme. Husker hun la ut et bilde på face med litt snø på (maks 2-3cm) med teksten om at ALT var stengt, og folk fikk beskjed om å holde seg hjemme. På samme tid hadde det snødd omtrent 50 cm her hjemme i løpet av et døgn :P

Akkurat det samme som jeg opplevde! Men regn går jo helt fint - i bøtter og spann! Kan jo regne en meter og alt er like fint, men 2 cm snø: HELT krise :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne som har bodd i england fortalte det samme. Husker hun la ut et bilde på face med litt snø på (maks 2-3cm) med teksten om at ALT var stengt, og folk fikk beskjed om å holde seg hjemme. På samme tid hadde det snødd omtrent 50 cm her hjemme i løpet av et døgn :P

Skulle ønske det var sånn her hjemme også. Ekstra fridager :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som jeg opplevde! Men regn går jo helt fint - i bøtter og spann! Kan jo regne en meter og alt er like fint, men 2 cm snø: HELT krise :fnise:

Ikke sant^^

Skulle ønske det var sånn her hjemme også. Ekstra fridager :ler:

Ja, det hadde ikke vært helt galt det^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg bodde i Danmark i en periode. En gang det kom bittelitt snø ringte folk inn på jobb og fortalte meg at de tok en "snow day" og ble hjemme den dagen. Så man skal ikke dra så langt før snø er ugreit. :P

Problemet var ofte at de kjørte med vanlige helårsdekk, de hadde ikke vinterdekk på bilene sine. Og bussene hadde heller ikke tilpassede dekk, så de kom seg rett og slett ikke noe sted.

Mye har nok med at vi har tilpasset oss godt. Jeg har vært i land hvor det er mye varmere enn her hjemme, men siden de ikke isolerer eller har ordentlige dyner eller fyring, har jeg likevel fryst masse der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke like vant til det. Trafikken er ikke forberedt på det. Folkene er ikke forberedt. Det kan ikke sammenliknes som her i Norge.

Jeg er amerikansk, og store deler av familien min i USA syns det er strevsomt med snøen, når den dukker opp. Det er fordi de mangler det vi i Norge tar for gitt at er på plass. Bare se på flyplassene. I Norge er man klar til snøfall og har brøytebiler, sånn er det ikke alltid i f.eks. USA.



Anonymous poster hash: ed51e...54e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort mye narr av England, så får gjøre litt narr med Norge også. Man skulle ikke tro at kollektivtrafikken i de store byene i Norge hadde opplevd snø heller, eller hvert fall i hovedstaden. Første snøen = trafikkaos uten like. Jeg syns trikk og buss står hvert eneste år, og hvert år er det jo spådd snøfall, men kollektiv-bestyrene er like forundret hvert eneste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns trikk og buss står hvert eneste år, og hvert år er det jo spådd snøfall, men kollektiv-bestyrene er like forundret hvert eneste år :P

Vanskelig å komme seg fram når veier og sånt ikke er brøytet. Busser og trikker kjører dessverre ikke med en snøplog montert foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å komme seg fram når veier og sånt ikke er brøytet. Busser og trikker kjører dessverre ikke med en snøplog montert foran.

Ofte har jeg inntrykk at det ikke er det, det står på, men heller mangel på kjetting eller dårlige dekk - men det kan selvsagt også være at brøytebilene/traktorene er litt sent ute. Men igjen: Vi blir litt lammet her i Nord også ved det første snøfallet :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året jeg bodde i Florida så snødde det i desember, var visst kaldere den måneden enn normalt...
Kom vel under 1cm med snø og alt var kaotisk..Men det var visst flere tornado varsler også det året enn normalt...Så ikke en eneste en jeg... xD(Og glad er jeg for det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke noe bedre, snøen kommer overraskende hvert år. I år har vi til og med ringt politiet fordi det snør :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg gjort mye narr av England, så får gjøre litt narr med Norge også. Man skulle ikke tro at kollektivtrafikken i de store byene i Norge hadde opplevd snø heller, eller hvert fall i hovedstaden. Første snøen = trafikkaos uten like. Jeg syns trikk og buss står hvert eneste år, og hvert år er det jo spådd snøfall, men kollektiv-bestyrene er like forundret hvert eneste år :P

Joda, men det er jo ingen steder å gjøre av snøen når det først laver ned i Oslo. Ikke rart det blir kaos.

Anonymous poster hash: 0ab3d...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke noe bedre, snøen kommer overraskende hvert år. I år har vi til og med ringt politiet fordi det snør :sjokkert:

hæ? Hvem gjorde det? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem som er dummest, Amerikanerne eller oss Nordmenn som sier de er hysteriske når det kommer en meter snø i en millionby.

Skulle likt å sett dere med en meter snø i Oslo sentrum, med svekkede brøytemannskaper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at det å disse f. eks. amerikanere for manglende toleranse for snø er litt bs i lengden. Vel er det amerikanere som reagerer litt vel kraftig på snøvær men det vi bygdetulllinger gjerne ikke tenker på i Norge er at selv små forsinkelser på grunn av snøen rammer enormt mange mennesker. Snø som hindrer rushtrafikken i NY og andre amerikanske større byer hindrer potensielt millioner å komer til/fra jobb, så det har litt større dimensjoner og konsekvenser enn det har i lille Norge.

Og som noen påpeker så skal vi ikke rette fingeren på andre når mange av oss blir minst like overrasket over snø som utlendinger. Hvert eneste jævla år er det en drøss som ikke har byttet til vinterdekk selv ganske sent på året, det er veier som ikke blir måket på mange dager og jerbaneverket ser ut til å stå med spørsmålstegn på at det kommer snø i desember...



Anonymous poster hash: 4c205...6c8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...