Gå til innhold

Troll-innlegg - hvordan reagerer du?


Gjest Veritaserum

Anbefalte innlegg

Gjest Veritaserum

Dersom det er et spørsmål som kan være ekte, men samtidig mest sannsynligvis troll... så svarer jeg "normalt", i stedet for å rope troll.
Grunnen til at jeg gir et genuint svar, er fordi det kanskje er noen andre som trenger å få svar. Som for eksempel "skal man putte tampongen i rumpa eller det andre hullet?"
Det kan være en 10 åring der ute som genuint ikke vet hvordan man bruker en tampong, så da gir jeg et ekte svar. For trådene kommer opp på google, og kan hjelpe noen som faktisk trenger det.

Men er det noe som stinker troll, som for eksempel "jeg har satt fast penisen min i stikkontakten, hva skal jeg gjøre?!" - Så orker jeg ikke å svare en gang.

Hvordan svarer du en trolle tråd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg svarer ikke på tråder jeg ser er trolle-tråder. for det er det troll er ute etter, svar.

jevnt over blir jeg bare lettere oppgitt av at noen gidder, men det hender fra tid til annen at jeg må trekke litt på smilebåndet når jeg ser haugevis av mennesker som går på limpinnen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at moderatorene bør selv ta tak i dette, og ikke bare mene at folk kan komme og poste tull.

Kunne vært interessant å kanskje sjekket om det er samme fyren på forumet her som det ble skrevet om i, hm tror det var vg eller dagbladet for noen år siden. Det var en egen artikkel om ham. Kronisk løgner var han visst, med flertallige personligheter på nettfora. Bare der for å lure folk.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La vær og svar da vel, og slutt og hyl om troll. Who cares? Er da bare morsomt uansett, slutt å ta alt så seriøst :)



Anonymous poster hash: c61c4...a26
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før brukte jeg å kalle folk for troll i innlegg visst jeg trodde det men jeg har bitt fortalt av administrator at det ikke er lov så nå nevner jeg aldri ordet troll i et innlegg. Det er ganske smertefullt spesielt når jeg er sikker på at brukeren er et troll...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er et spørsmål som kan være ekte, men samtidig mest sannsynligvis troll... så svarer jeg "normalt", i stedet for å rope troll.

Grunnen til at jeg gir et genuint svar, er fordi det kanskje er noen andre som trenger å få svar. Som for eksempel "skal man putte tampongen i rumpa eller det andre hullet?"

Det kan være en 10 åring der ute som genuint ikke vet hvordan man bruker en tampong, så da gir jeg et ekte svar. For trådene kommer opp på google, og kan hjelpe noen som faktisk trenger det.

Men er det noe som stinker troll, som for eksempel "jeg har satt fast penisen min i stikkontakten, hva skal jeg gjøre?!" - Så orker jeg ikke å svare en gang.

Hvordan svarer du en trolle tråd?

Det beste man kan gjøre med en trolle tråd/spørsmål er å ignorere det. Er en grunn at opphavet, "dont feed the troll" oppstod. De syntes det er utrolig morsomt og livnærer seg av andres oppfattelse av å ikke forstå eller ta seg nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer litt. Hvis jeg klarer å beherske meg lar jeg være å svare. Imidlertid er det ikke alltid lett å se om vedkommende troller eller bare er litt...enkel. I en tråd jeg deltar i nå er det en person som gjentatte ganger skriver "nei, jeg har rett, det vet jeg" når h*n blir presentert med faktaopplysninger. Jeg har et par ganger forklart hva problemet er, men nå tror jeg jeg gir opp.

I en annen tråd er det en bruker som beskylder flere andre for å generalisere, komme med personangrep og bastante påstander over flere sider, samtidig som hun gjør akkurat det samme selv. Jeg tror ikke hun troller, men vet aldri. Kan også være hun bare mangler litt evne til selvanskuelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste man kan gjøre med en trolle tråd/spørsmål er å ignorere det. Er en grunn at opphavet, "dont feed the troll" oppstod. De syntes det er utrolig morsomt og livnærer seg av andres oppfattelse av å ikke forstå eller ta seg nær.

Visst man vil trolle er det bedre å gjøre det på youtube slik jeg har brukt å gjort :) På forumer blir det bare dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Men liksom, hvis noen troller.. og "alle" vet det.. men spørsmålet kan være noen andre lurer på... er det ikke da best å bare gi et svar også forlate tråden? I stedet for å begynne å diskutere om TS troller eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det varierer. Av og til legger jeg bare fra meg noen plusspoeng på enkelte innlegg i tråden. Andre tråder rapporterer jeg. Andre trolletråder igjen legger jeg fra meg latter-smiley'er i da de er ganske morsomme og helt dratt ut av proporsjoner. I det hele tatt er det ulike typer måter jeg reagerer på. Kommer mye an på hva det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De VIL jo at man skal bli irritert og svare noe. Det er det troll lever av. Jeg svarer ikke på trolling Jeg pleide å gjøre det da jeg var yngre fordi jeg ikke greide å la være når jeg ble irritert, men nå syns jeg at trolling er barnslig og patetisk og jeg gidder ikke bruke tid på trolle tråder.



Anonymous poster hash: 9a8c2...fcf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare et troll, ignorerer jeg det eller svarer sarkastisk.

Er det et avsporings- og goddagmannøkseskaft-troll, så holder jeg meg saklig og holder han ansvarlig for sine egne innlegg. Alle ser uansett hvem det er som kjører debatten i grøfta.

Er det et luremus-troll, hender det at jeg sier meg enig fordi jeg synes det er litt morsomt at så mange biter på.



Anonymous poster hash: 8ecd0...647
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Som oftest om jeg er usikker legger jeg igjen et seriøst svar, men senest i går (?) skrev jeg "men jeg har dog en mistanke om at TS er et lite troll ;) " eller noe lignende i den tråden der noen spurte om man kunne teste hårfargen på babyen.

Men om jeg ser en tråd som åpenbart er en trolletråd himler jeg bare litt med øynene og går videre. For min del synes jeg ikke trolletråder er særlig morsomt (utenom den på matforumet nå nylig.. den var litt morsom) og jeg synes litt synd i de som troller for å være ærlig. Kanskje de burde prøve strikking eller finne en annen hobby som faktisk gir dem noe positivt tilbake og som ikke skader andre. Jeg synes f.eks ikke den tråden om at flatbrystede kvinner og silikon er særlig morsom. Kanskje veldig morsomt for TS i tråden, men ikke for de usikre jentene som leser tråden. Folk bør være mer forsiktig med å velge sine ord selv om det bare er på et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Det avhenger av trollet.

Men enkelte troll kan man glatt overliste ved å bruke humor, ironi og sarkasme, samt "belittling". Andre derimot, burde man ikke skjenke en tanke oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før brukte jeg å kalle folk for troll i innlegg visst jeg trodde det men jeg har bitt fortalt av administrator at det ikke er lov så nå nevner jeg aldri ordet troll i et innlegg. Det er ganske smertefullt spesielt når jeg er sikker på at brukeren er et troll...

:troest:

Det må være slitsomt å ikke får rope troll for å rydde hele internettet for sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Det må være slitsomt å ikke får rope troll for å rydde hele internettet for sånne.

Det er forskjell på troll da, jeg bruker å små trolle litt av og til i artikler og har en trolle kanal på youtube men det er ikke noe alvorlig hvor jeg driver og slenger dritt til alle hele tiden. Er mer av den spøkefulle typen men jeg troller aldri på forumer fordi gjør man det blir man bare utestengt med en gang :)

Endret av Big Jim Rennie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer veldig an på. Om det er noe som oser av troll, men allikevel er harmløst, hender det gjerne at jeg blir med på moroa. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke svare, det er de vil at folk ska gjør.

Anonymous poster hash: 92f85...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske smertefullt spesielt når jeg er sikker på at brukeren er et troll...

Hvorfor føler du en trang til å dele det? Er det ikke nok at du vet det selv? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er et spørsmål som kan være ekte, men samtidig mest sannsynligvis troll... så svarer jeg "normalt", i stedet for å rope troll.

Grunnen til at jeg gir et genuint svar, er fordi det kanskje er noen andre som trenger å få svar. Som for eksempel "skal man putte tampongen i rumpa eller det andre hullet?"

Det kan være en 10 åring der ute som genuint ikke vet hvordan man bruker en tampong, så da gir jeg et ekte svar. For trådene kommer opp på google, og kan hjelpe noen som faktisk trenger det.

Men er det noe som stinker troll, som for eksempel "jeg har satt fast penisen min i stikkontakten, hva skal jeg gjøre?!" - Så orker jeg ikke å svare en gang.

Hvordan svarer du en trolle tråd?

Som regel reagerer jeg med irritasjon over alle som går fem på. Og jeg synes du har veldig liten tillit til tiåringers kunnskapsnivå.

Anonymous poster hash: 25d5f...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...