Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke orket å ikke vite hvis det var mulig å se :fnise:

Men denne gangen er det vel så mye fordi jeg har lyst å forberede Småen på en lillebror eller lillesøster, det blir litt mer konkret da.

Men det er sikkert mye større opplevelse åhse det selv på føden enn å høre det på oul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri gjettet at jeg skulle velge å ikke vite før jeg ble gravid, men nå føles det helt riktig. Mange rundt meg som er frustrert over det valget men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at det er flere som ikke vil vite :5: Føler meg litt alene innimellom :fnise:

Og gratulerer med fin ultralyd til alle som har hatt, og lykke til til alle som skal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at det er flere som ikke vil vite :5: Føler meg litt alene innimellom :fnise:

Ja, har inntrykk av at de fleste vet. Er en del som uttrykker overraskelse over at vi gjør som vi gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har inntrykk av at de fleste vet. Er en del som uttrykker overraskelse over at vi gjør som vi gjør. :)

Bare vær veldig klare på at dere ikke vil vite før enhver UL. Et vennepar fikk kjønnet avslørt under en kontroll noen uker før fødsel fordi noen ikke tenkte seg om. :/

Skader sikkert ikke å minne om at dere ikke vil vite.

Hvis vi ser kjønn på oul kommer vi likevel ikke til å fortelle om det til andre. Egentlig mest fordi vi fikk et par dustete kommentarer sist, det var visst enkelte som helst skulle sett at vi fikk jente første gang.

Tenker at hvis vi ikke sier noe, har de kanskje vett nok til å holde kjeft når babyen er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får også mange kommentarer på at vi ikke skal vite kjønnet. Tror nok jeg vil vite det neste gang jeg er gravid da :) men nå blir det en spennende overraskelse og gjettelek :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt horribelt hva enkelte får seg til å si. Det er et par andre bekjente som også venter barn til våren. Begge disse får gutt og vi har derfor fått beskjed om at vi derfor MÅ få jente..

Håper du har rett Schadenfreude og at ingen kommenterer etter at barnet er født, men det er jo trist at man skal måtte bekymre seg for slike ting. Kjønn er virkelig underordnet.

Vi tror vi har funnet navn, men kommer til å holde det hemmelig av samme grunn. Har hørt mange latterlige kommentarer på foreldrenes navnevalg før fødsel.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tøft at dere ikke vil vite kjønnet! Jeg er for nysgjerrig til å ikke vite selv ;) Jeg synes også det er lettere å relatere meg til barnet i magen når jeg vet kjønnet.

Vi har fått en kommentar da jeg sa at vi ikke skulle ha flere barn nå. "Å, da ble det ikke noen jente" Det var ei inngiftet slektning for øvrig som har tre barnløse, voksne unger hun burde mase på i steden...

Anyways.

Vi har fortalt navnet begge gangene, men bare til veldig nær familie. Har skjønt at noen ikke har likt det, men de trenger bare litt tid på å venne seg til det ;)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altfor nysgjerrig og utolmodig til å ikke få vite kjønnet, er glad samboeren er enig :) Klarer allikevel ikke å stole 100% på at det blir en jente, men jordmoren min sa at hun som tok ultralyden på meg ikke ville sagt noe kjønn om hun ikke var helt sikker. Vi har tok litt avstand til graviditeten frem til OUL, siden vi har mistet to ganger før i år. Det å vite kjønnet er med på å gjøre babyen mer virkelig, nå snakker jeg om henne, jenta vår, lillemor, osv :gravid::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre mangler enkelte litt antenner, ja. Hvis det ble sagt som spøk, var det isåfall ikke en veldig morsom en.

Vi fortalte ikke navn sist og gjør det ikke denne gangen heller. Det fikk vi en del pes for, det var mange som maste. Men jeg kjenner familien min, de ville bare diskutert og argumentert for hvorfor vi burde valgt noe annet. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende å vite kjønn eller ikke så syns jeg at det er opp til hver enkelt :Nikke: Jeg 'truer' ikke de som velger å vite, men har fått endel 'sure' miner selv på vårt valg. Da kan det nok hende de har fått et lite verbalt sleivspark i retur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke vite kjønn og jeg merker mange reagerer med sånn "Hva? Hvorfor ikke? Redd for å bli skuffet?"

Da må jeg bare le. Det er virkelig ingenting som er mindre viktig for meg enn kjønn. Jeg vil vente til fødsel. Det eneste som er viktig for oss er at babyen er frisk og at hvis det eventuelt skulle være noen sykdommer eller lignende at vi får forberedt oss til tiden som kommer.

Det skal sies at mange også syns det er gøy at vi ikke vil vite det. Hører mange sier at de ikke skjønner at vi klarer å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det høres spennende ut å ikke vite kjønn jeg. Hadde jeg bare klart å ikke vite så :fnise:

Jeg synes også det er praktisk å vite denne gangen for storesøster sin skyld :) Og for vår del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den eldre generasjon", som selv ikke hadde muligheten til å finne det ut på forhånd, syns det er gøy at vi ikke skal vite. Nåtidens småbarnsmødre som selv ville vite kan ikke forstå det ;)

Jeg er selvsagt supernysgjerrig selv!! Men jeg er nysgjerrig på julegavene som ligger og venter også...men jeg åpner jo ikke dem før den 24.for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar Dorey! Føltes litt bedre nå :)

Vi var på UL igår, og det kommer en liten gutt til :) flyttet terminen frem fem dager også :)

jeg var ganske sikker på gutt, og er veldig glad. Mannen og. Jeg merker det er litt "skuffelse" hos noen, er nok endel som hadde håpet på jente.nmen de skjuler det godt, det skulle bare mangle. Det eneste som irriterer meg er litt skadefryd (om man kan bruke det ordet?) hos en venninne som mener at jenter er det eneste som er bra og at gutter er 2. rangs. Tror jeg og hormonene mine skal holde meg unna henne litt :)

Er bare så glad for at alt er bra med lillegutten i magen! Imponert over alle dere som klarer å vente med å vite kjønn, jeg er altfor nysgjerrig :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med gutten, Saya! Og ikke bry deg om den teite venninna.

Jeg lurer fælt på hva sånne som blir så skuffet på andres vegne egentlig tenker. Er det så banalt at de ikke får kjøpt søte kjoler?

Jeg kan på sett og vis forstå et ønske om det motsatte kjønnet om man har en eller flere av en "type" fra før, men det har jo ikke så mye å si i praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Jeg er kjempeglad for gutt altså, har ikke ønsket meg jente heller. Skjønner at folk syns det er stas med en av hver, men jeg er liksom ikke helt der... Jeg "kan" jo gutter, vet hvordan de fungerer :P. Så syns det blit kjempestas! Så mest litt sår over rare reaksjoner, selv om det (forhåpentligvis) ikke er vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutt nummer 2 Saya! Jeg klarer ikke forstå at andre skal kunne uttrykke skuffelse over kjønnet og at et kjønn skal være annenrangs er en helt absurd tanke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en lillebror, saya! :)

Jeg er også godt fornøyd med å få to gutter. Har alltid trivdes best med gutter hele livet og er en "dårlig" jente selv (jeg har aldri forstått jentekodene, og hadde ikke så mange jentevenner da jeg var liten).

Tidlig morgen i dag! Storebror hadde satt fast kneet sitt i sprinkelsenga, og var oppe kl 0545 *gjesp*

I jula skal vi bytte til stor seng, selv om han er litt motvillig. Men han må nesten bytte før lillebror kommer. Ellers får vi besøk av noen venner med sine to gutter, så her blir det full fres i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...