Gå til innhold

Hvordan uttaler dere Celine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det stemmer om du har en konsonant etter. Kommer det en vokal etter spm i Celine uttales det med S.

Anonymous poster hash: 286ea...3fb

Det er vokal etter c-en i alle disse eksemplene.

Anonymous poster hash: 25fff...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville uttalt det omtrent som selin (med trykk på i'en).

Så ville jeg korrigert meg selv ut fra hvordan eieren av navnet selv uttalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja, jeg kan jo selvsagt bruke navnet og understreke uttale, men hvis det vanlige blant nordmenn er å fornorske navnet, vil jeg ikke gi datteren min et navn hun hele tiden må korrigere uttalen på. Jeg er faktisk overrasket, kjenner ikke mange som heter Celine, men de få jeg kjenner sier se-linn.

Anonymous poster hash: fd538...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja, jeg kan jo selvsagt bruke navnet og understreke uttale, men hvis det vanlige blant nordmenn er å fornorske navnet, vil jeg ikke gi datteren min et navn hun hele tiden må korrigere uttalen på. Jeg er faktisk overrasket, kjenner ikke mange som heter Celine, men de få jeg kjenner sier se-linn.

Anonymous poster hash: fd538...23c

Ja, det er liksom det det er greit å ta hensyn til. Man kan jo si "det er deres problem om de sier det feil", men det blir jo Celines eget problem. Jeg har et mellomnavn ingen klarer å uttale, og det kan være irriterende nok i lengden.

Jeg hadde naturligvis forandret uttalen overfor henne hvis Celine gjorde meg oppmerksom på det, men det er ingen tvil om at jeg i utgangspunktet hadde sagt det på den typisk norske måten. Det er jo ingen krise om du kaller henne Celine og vil ha det uttalt "Se-linn", men må si jeg synes det er godt gjort av deg å sjekke slikt og ta det til etterretning på denne måten :)

Anonymous poster hash: e81c8...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...