Gå til innhold

Hva betyr ordet "skeidar"?


Apple-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en form for skip fra vikingtiden. Man vet lite om hvordan de så ut, såvidt jeg vet, men det er altså (om jeg ikke bommer forferdelig stygt) et skip.

I dag best kjent som møbelforretning med masse skrøt av møbler. Eid av Martin Andresen m/familie, tidligere spiller og trener i Norges største drittlag Vålerenga.



Anonymous poster hash: 2e5cf...302
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr møbelforretning med masse skrot av møbler.

:grinele:

Det er en form for skip fra vikingtiden. Man vet lite om hvordan de så ut, såvidt jeg vet, men det er altså (om jeg ikke bommer forferdelig stygt) et skip.

I dag best kjent som møbelforretning med masse skrøt av møbler. Eid av Martin Andresen m/familie, tidligere spiller og trener i Norges største drittlag Vålerenga.

Anonymous poster hash: 2e5cf...302 [/acrony

Tusen takk! :)

I denne artikkelen er Skeidar "... et sted der hestene kjempet, på jordene ved Ski."

Interessant, skal se nærmere på det, tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag best kjent som møbelforretning med masse skrøt av møbler. Eid av Martin Andresen m/familie, tidligere spiller og trener i Norges største drittlag Vålerenga.

Anonymous poster hash: 2e5cf...302

Og DER fikk Skeidar en hel bråte med nye kunder, gitt.

Anonymous poster hash: 22312...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og DER fikk Skeidar en hel bråte med nye kunder, gitt.

Anonymous poster hash: 22312...0d7

Tviler på det, igrunn. Vålerenga er en stor klubb i norsk målestokk, om enn med en stadig synkende tilhengerskare, men det er nå fortsatt langt flere som misliker enn som liker den klubben. 8000 på kamp og 64 000 som liker dem på Facebook, men det mangedobbelte misliker jo laget. Som med alle andre fotballag. Det er ulempen med slikt. Både Vålerenga, Rosenborg, FCK, Galatasaray, United og Barca har tross alt mange flere fiender enn de har fans, selv om de kan være populære. Blir en avsporing, men :)

Anonymous poster hash: 2e5cf...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at E18 møbelsenter i nærheten av Lillesand ble en del av kjeden på 90-tallet. Jeg syntes da at det var et merkelig navn for en møbelbutikk. For meg hørtes det mer ut som et idrettslag. Det passer kanskje bra for familien Andresen?

Forøvrig stammer både Ski og Skedsmo fra ordet skeid, og begge kommunene har tre hester i kommunevåpenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...