Gå til innhold

Er du innadvent? Hvilken jobb har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig innadvent og ganske sjenert, ja. Lav selvtillit har jeg også, men jobber i sminkebutikk der jeg må ta kontakt og hjelpe kunden, så det har hjulpet meg mye mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig innadvendt og introvert. Jobber som assistent i hjemmesykepleien. Går bra i selve jobben, men sliter i pausa sammen med kollegaer. Har tatt en høyere utdanning i noe det er vanskelig å få jobb som, samtidig som jeg føler meg totalt ubrukelig til alt. Mistrives i jobben min, men gruer meg også til å komme til en ny plass med nye folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig innadvendt og introvert. Jobber som assistent i hjemmesykepleien. Går bra i selve jobben, men sliter i pausa sammen med kollegaer. Har tatt en høyere utdanning i noe det er vanskelig å få jobb som, samtidig som jeg føler meg totalt ubrukelig til alt. Mistrives i jobben min, men gruer meg også til å komme til en ny plass med nye folk.

Du er helt lik som meg. Jobber som assistent på sykehjem, og synes det verste er rapporten som skal gjøres på slutten av dagvakten. Ellers sliter jeg en del med å prate med pårørende.

Har kommet ganske godt inn i rutinene nå, men begynner å bli lei, så ønsker meg en ny jobb. Samtidig så er det ufattelig tungt å begynne helt på "nytt".

Anonymous poster hash: 78fbc...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introvert og innadvendt. Sleng på litt sosial angst der, så har du det. Studerer psykologi og drømmer om å bli forsker. Har jobbet i servicebransjen tidligere og likte det veldig godt. Sålenge det handler om fag går det veldig greit. Sliter med lunsjpauser sammen med mange andre og small talken da. 



Anonymous poster hash: 07b36...94e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt lik som meg. Jobber som assistent på sykehjem, og synes det verste er rapporten som skal gjøres på slutten av dagvakten. Ellers sliter jeg en del med å prate med pårørende.Har kommet ganske godt inn i rutinene nå, men begynner å bli lei, så ønsker meg en ny jobb. Samtidig så er det ufattelig tungt å begynne helt på "nytt". Anonymous poster hash: 78fbc...bd9

Vi har midtrapport og den er ikke jeg noe glad i. Hater den følelsen av at det jeg sier bare er unødvendig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utadvendt og er sykepleier. 

Har flere kollegaer som er introvendte og er like flinke i jobben, kanskje enda bedre til å lytte. 



Anonymous poster hash: d9313...c60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innadvendt/introvert, pluss et snev av sosial angst. Jobber som lærer i videregående skole, flott jobb, flotte elever, men går rundt med en utrygghet/engstelse for å bli oppfattet som rar/udyktig hele tiden. Dette igjen fører til mye stress, spenninger i hodet stort sett hele arbeidsdagen, mye gruing til neste dag osv, og er hovedgrunnen til at jeg nå er sykemeldt. Anonymous poster hash: 67714...d9a

Wow. Jeg kan signere hvert ord, unntatt det å være sykemeldt.

Anonymous poster hash: 1b712...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kontor med administrativ oppgaver, men sitter i åpent kontorlandskap, men ganske skjermet. Passer meg utmerket. Er egentlig utdannet lærer, og har inntil nylig jobbet innen kundeservice. For min del har det vært helt greit det, det ble en vanesak, selv om jeg er innadvendt og introvert, jeg har bare merket at jeg blir veldig sliten etter jobb og trenger litt tid til å "lade opp".

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er veldig introvert. Jobber som sivilingeniør. Sitter i åpent kontorlandskap, og må hele tiden forhold meg til andre folk på teamet. Noen ganger må jeg også ringe rundt for å koordinere ting, men samtidig kan jeg jobbe en del for meg selv. Ikke den aller verste jobben, men likevel en stor bommert (av andre grunner). Valgte yrke ut fra ukjent metode. Visste ikke hva jeg ville bli. 

Anonymous poster hash: 61f48...dd7

 

Haha, er du meg? :-)

 

Det går greitt, men våger ikke å bytte jobb fordi jeg ikke vet hva det skulle være uten å gå kraftig ned I lønn.

 

Møter kan være skumle, og blir rett og slett trøtt av mye bråk. Samtidig vet jeg at jeg hadde blitt mindre tolerant for stimuli hvis jeg hadde sluppet å gå på denne jobben. En veldig sjelden gang får man litt kick av spenningen og.

Anonymous poster hash: c23be...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomiutdannet, jobber som konsulent i kommunen. Har eget kontor og får i stor grad styre på med mine ting. Blir noen telefoner og av og til besøk på kontoret fra innbyggerne i kommunen, men det går i perioder og plager meg ikke så veldig. 



Anonymous poster hash: 081ac...73c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innadvendt og studerer til å bli lærer ;) har stor interesse for faget og tror ikke det vil være noe problem å undervise på vgsnivå.

Anonymous poster hash: ca39b...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innadvendt/introvert, pluss et snev av sosial angst. Jobber som lærer i videregående skole, flott jobb, flotte elever, men går rundt med en utrygghet/engstelse for å bli oppfattet som rar/udyktig hele tiden. Dette igjen fører til mye stress, spenninger i hodet stort sett hele arbeidsdagen, mye gruing til neste dag osv, og er hovedgrunnen til at jeg nå er sykemeldt. Anonymous poster hash: 67714...d9a

Leit å høre at du er sykemeldt pga dette. Ikke for det, jeg forstår situasjonen din. Har du oppsøkt hjelp for dette?

Anonymous poster hash: 07b36...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er innadvendt og høysensitiv og jobber som gatekjøkkenmedarbeider. Høyt tempo og mye stress, og til dels uansvarlig krevende da vi for det meste går alene på jobb, og hvor man da står alene med ansvar for hele bedriften.

Som i dag f.eks, høstferien startet i dag og været var nydelig med blå himmel og sol. Jeg fikk flere store paller med varer (med frysevarer), og måtte løpe som en tulling fram og tilbake for å rekke over varer på bakrommet som måtte bæres på fryse og kjølelageret før det tinte, på samme tid som kundene strømmet inn i hytt og pine. Kundeservering er vel og merke bare en liten liten del av jobben, for ting skal hele tiden fylles opp. Salat må kuttes opp, garnityr skal kuttes, burgerbrett må legges opp på nytt, dressing må byttes ut, potetmos skal blandes ut, tilbehør som ost osv må hentes.....og listen fortsetter. I tillegg skal alt vaskes når noe blir tomt. For ikke å snake om at ingen kunder rydder opp etter seg selv, så bordene må hele tiden ryddes, vaskes og søppel må kastes.

Jeg trives godt med jobben min, og har ironisk nok alltid jobbet i servicebransjen til tross for personligheten min. Men det er et problem at vi blir så overkjørt på min arbeidsplass, og at sjefen min ikke innser hvor nødvendig det er med mer flere ansatte.

Jeg er totalt utslitt når arbeidsdagen er over. Men jeg gruer meg også nesten til jeg er ferdig og skal hjem, da jeg er småbarnsmor og det er nok av gjøremål å ta fatt i resten av dagen. Ikke minst skal man være engasjert og tilstede for lillebarnet de timene vi har sammen. Etter ungen er sovnet i 20.00-20.30 tiden får jeg endelig tid til å trekke skuldrene tilbake, og slappe av noen knappe timer før det er leggetid for meg selv.

Mitt sosiale behov blir så mettet som man får det, og jeg blir så sliten av jobb at jeg makter knapt å komme meg ut av sofaen når det endelig er kveld. Det gjør at jeg har mistet meg selv mye. Jeg bruker så mye av meg selv på jobb, og på å være den beste mammaen ungen min kan ha. Venner har jeg ikke lengre. Ingen hobby eller noen morsom interesse. Ikke trening. Aldri ute på kino, shopping, fest eller noe. All alenetiden min blir brukt foran TVn med serier, jeg har ikke energi til noe annet.

Anonymous poster hash: a93ba...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har midtrapport og den er ikke jeg noe glad i. Hater den følelsen av at det jeg sier bare er unødvendig..

Samme her.

Anonymous poster hash: 78fbc...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber deltid i butikk, heldigvis for det meste med varepåfyll og eksponering. Drømmer om å jobbe som forsker :P

 

Slettet deg? Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 98d85...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er sjenert og inadvendt, men holder faktisk på å utdanne meg til sykepleier... Jeg er på siste året, og har vært mye i praksis og jobbet med mennesker de siste årene. Det går strålende og jeg får (heldigvis) masse skryt av både sykepleiere/ansatte og pasienter! Jeg kunne ikke tenke meg å jobbe som noe annet... Når det er sagt så er jeg veldig sliten når jeg kommer hjem fra praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jobber med økonomi og sitter i kontorlandskap. Det er veldig tett mellom pultene (0 cm) og ingen skillevegger. Trives godt. Er en som klarer å jobbe selv om det er mye støy rundt meg. Kommer også godt overens med kollegene. Sjefen er dog irriterende. Han har null ryggrad og er den mest konfliktskye personen jeg har vært borte i.



Anonymous poster hash: d131c...ce3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innadvent og sosial angst. Renholder. Slitsomt yrke, men eneste jeg føler jeg takler med diagnosen min.

Kan man som renholder velge oppgavene sine dvs. kun vaske gulv og ikke toaletter eller private hjem? Eller kun vaske på ettermiddag/kveld/natt og ikke på dag når man møter mye folk?

Anonymous poster hash: 971da...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...