Gå til innhold

Videreutdanning og støtte fra arb. giver.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått permisjon fra jobben med lønn til å begynne på videreutdanning, men utgifter i fbm studiet er på  ca 60 000 kr og det har jeg ikke fått støtte til. Det er utdanningen innenfor satsningsområdet til arb.giver og den kompetansen trengs veldig. Jeg har og fått bindingstid i 2 år. Synes det er rart at de går inn for en halvveis støtte til studiet. Blir jo dyrt for meg å betale 60 000 kr selv. Noen med erfaringer?



Anonymous poster hash: 294e1...e81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordnet du ikke dette FØR du spurte om permisjon?

Anonymous poster hash: 2f94a...235

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noe i personalhåndboken om hvilke rettigheter man har til etterutdannelse, eller er dette noe du har fremforhandlet selv?  Jeg synes uansett at dette er noe som du burde ha tatt opp da du søkte om permisjon.  Har du ikke spurt, så er det klart du ikke får.

 

For å komme med min erfaring, så gjorde jeg det motsatt.  Jeg søkte om, og fikk innvilget støtte til studier, dvs de betalte for kurs, pensum mv, men jeg studerte på fritiden.  Da fikk jeg heller ikke bindingstid.  Hadde de krevd det hadde jeg nok måttet få både tiden og studiene dekket for å godta det.  Uansett så er du heldig som har fått betalt permisjon til studier.  Det er det ikke alle arbeidsgivere som gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kan man søke om å få dekket utgifter som følger med. Jeg fikk ikke engang lønn, da det jeg studerer ikke er relevant (i utgangspunktet, men kan dekke et fremtidig problem). Sjekk hvilke regler som gjelder hos dere.

Anonymous poster hash: fa5f3...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte jo om begge deler og fikk ja til permisjon med lønn, men ikke dekning av veiledning.

 

TS



Anonymous poster hash: 294e1...e81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, hvis du har fått fri med lønn så er du kjempeheldig, og bør absolutt ikke klage! De 60 000 tjener du fort inn igjen når du kan forhandle deg høyere lønn ved økt kompetanse. Syns du virker utakknemlig.



Anonymous poster hash: c33b8...29c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vet du, hvis du har fått fri med lønn så er du kjempeheldig, og bør absolutt ikke klage! De 60 000 tjener du fort inn igjen når du kan forhandle deg høyere lønn ved økt kompetanse. Syns du virker utakknemlig.

Anonymous poster hash: c33b8...29c

 

Når det gjelder denne utdanningen så har de jeg har snakket med  fått dekket veiledningen av arb.giver.. Synes derfor det er urettferdig at jeg ikke får det. 

 

TS

Anonymous poster hash: 294e1...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne utdanningen så har de jeg har snakket med fått dekket veiledningen av arb.giver.. Synes derfor det er urettferdig at jeg ikke får det.

TS

Anonymous poster hash: 294e1...e81

Hvorfor klargjorde du ikke dette som punkt nr 1 på listen?!

Anonymous poster hash: 2f94a...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når det gjelder denne utdanningen så har de jeg har snakket med  fått dekket veiledningen av arb.giver.. Synes derfor det er urettferdig at jeg ikke får det. 

 

TS

Anonymous poster hash: 294e1...e81

 

 

Det er ikke urettferdig at forskjellige arbeidsgiver har forskjellige ting de dekker. Det er slik arbeidslivet er. Det er langt ifra alle som får en utdannelse med full lønn, så du bør være ganske fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke urettferdig at forskjellige arbeidsgiver har forskjellige ting de dekker. Det er slik arbeidslivet er. Det er langt ifra alle som får en utdannelse med full lønn, så du bør være ganske fornøyd med det.

 

Synes det er mer rart at jeg ikke har hørt om andre arb. givere som IKKE har dekket dette. Vil det si at dette gjelder bare meg lurer jeg på !

Anonymous poster hash: 294e1...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er organisert kan du sjekke om forbundet ditt har en stipendordning

Anonymous poster hash: dbdf5...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...