Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

 

Jeg jobbet i en sportsbutikk før. En gang var det en dame som nektet å kjøpe en sykkellås av meg fordi jeg ikke var etnisk norsk.

Hun forsikret meg om at det ikke var hudfargen min i seg selv som var problemet, den kunne jeg tross alt ikke noe for. Hudfargen min gjorde likevel at hun ikke kunne føle seg trygg på at jeg var kristen og hadde tatt imot Jesus Kristus som min frelser. Derfor var det ikke mulig for henne å handle hos meg.

Sjefen kom til og sa at hun fikk handle av meg eller la være å handle. Kunden måtte derfor slukøret gå hjem med uforrettet sak.

Anonymous poster hash: e2f03...423

 

Så damen kunne bare handle av folk som hadde tatt imot Jesus Kristus? Hun må jo leve i den villfarelsen at alle etnisk norske er kristne da. :filer: Har selv hatt en sånn kunde en gang, hun var blid og hyggelig og spurte om jeg gikk på det lokale bedehuset, for jeg virket jo så snill og ordentlig. Hun ble helt stiv i trynet da jeg sa at jeg er ateist. "Jaja, jeg er i hvert fall glad for at jeg vet hvor JEG havner når jeg dør", sa hun.

 

Eg spyr.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Du, det er er faktisk ganske ekkelt av deg å si, hva faen? "Jeg skal innom, aner hvilket senter du jobber på". Er du klar over hvor ekkelt det kan føles for folk her inne, å få beskjed fra en ukjent på nett at de muligens vet hvor de jobber og har tenkt å komme innom? Og ikke nødvendigvis fordi du har tenkt å gjøre noe ekkelt, men bare det at du skal komme for å se hvem personen er som har skrevet alt de har på profilen sin her.. Nei fy søren, det var ekkelt av deg. Neste gang du tror du har gjenkjent noen så får du holde det for deg selv :S Anonymous poster hash: f9f46...355

Det innlegget var helt unødvendig, dillyduzit har ikke gjort noe galt! Endret av Winza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er er faktisk ganske ekkelt av deg å si, hva faen? "Jeg skal innom, aner hvilket senter du jobber på". Er du klar over hvor ekkelt det kan føles for folk her inne, å få beskjed fra en ukjent på nett at de muligens vet hvor de jobber og har tenkt å komme innom? Og ikke nødvendigvis fordi du har tenkt å gjøre noe ekkelt, men bare det at du skal komme for å se hvem personen er som har skrevet alt de har på profilen sin her.. Nei fy søren, det var ekkelt av deg. Neste gang du tror du har gjenkjent noen så får du holde det for deg selv :S

Anonymous poster hash: f9f46...355

Det er ikke så farlig altså. Det er ganske lett å finne ut hvem noen er om man leser et par innlegg, og hadde jeg vært livredd for å bli gjenkjent hadde jeg jo endret litt på detaljene.

Hadde sikkert vært verre om det var en AB som skrev det, men dillyduzit sendte meg en pm rett etterpå og om jeg ville det hadde det vært enkelt å finne ut hvem hun var også. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så damen kunne bare handle av folk som hadde tatt imot Jesus Kristus? Hun må jo leve i den villfarelsen at alle etnisk norske er kristne da. :filer: Har selv hatt en sånn kunde en gang, hun var blid og hyggelig og spurte om jeg gikk på det lokale bedehuset, for jeg virket jo så snill og ordentlig. Hun ble helt stiv i trynet da jeg sa at jeg er ateist. "Jaja, jeg er i hvert fall glad for at jeg vet hvor JEG havner når jeg dør", sa hun.

 

Eg spyr.

Stemmer det! Hun du forteller om virker også temmelig gæren.

Nå hadde hun jeg fortalte om forsåvidt rett i at jeg ikke er kristen, men det er fordi jeg er ateist. Ikke fordi jeg har en eller annen perifer stammereligion i stedet. De fleste nordmenn anser seg heller ikke som kristne i dag, så det er klart hun var helt på jordet ved å sette likhetstegn mellom de to. Det ble ikke bedre av at hun altså sa at jeg ikke "kunne noe for" opprinnelsen min heller.

 

Jeg tok det ikke ille opp, det var egentlig bare komisk, men jeg skulle gjerne vært flue på veggen i hodet hennes. Det må være et fascinerende sted :)

Anonymous poster hash: e2f03...423

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn kom jeg i prat med ei mens jeg fylte inn varer, og vi forvillet oss inn på temaene inntektsskjevhet, trygd, og til slutt politikk.

Så ble Hellas nevnt, hvorpå hun sier at

"Skjønner ikke hvorfor de ikke bare trykker opp nye penger? Så Hellas får betalt gjelda si?"

"Hehe ja ikke sant, den var god;-)" svarer jeg, for jeg tror jo hun tuller...

"Ja, hvorfor ikke bare trykke opp flere sedler?"

"Ehm... Inflasjon?"

"Det har ikke noe med inflasjon å gjøre! Jeg snakker om pengemengde..."

"Ja men hvis det bare er å trykke opp penger så bør det vel ikke finnes noen fattige land da?"

"Nei der ser du! Vi to burde vært politikere!"

"..."

Trodde hun tullet men:P haha. Trykke opp penger!!!

Anonymous poster hash: babfd...e0d

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Hvor mye koster disse egentlig?

Meg: Sier pris

Kunde: Ja, men hva koster de egentlig?

Meg: Sier pris igjen. Det er fast pris på de her.

Kunde: Sa jeg noe galt?

Meg: Nei, men de har aldri hatt en annen pris. Jeg trodde du mente...

Kunde (avbryter): Du har ingenting med å rette på meg. Hvis ikke du vil si hvor mye de egentlig koster så kan det være det samme.

Wtf skal jeg dikte opp en pris i hodet da eller?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: Hvor mye koster disse egentlig?

Meg: Sier pris

Kunde: Ja, men hva koster de egentlig?

Meg: Sier pris igjen. Det er fast pris på de her.

Kunde: Sa jeg noe galt?

Meg: Nei, men de har aldri hatt en annen pris. Jeg trodde du mente...

Kunde (avbryter): Du har ingenting med å rette på meg. Hvis ikke du vil si hvor mye de egentlig koster så kan det være det samme.

Wtf skal jeg dikte opp en pris i hodet da eller?

Kanskje kunden mente innkjøpspris? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kunden mente innkjøpspris? :vetikke:

Kanskje. Tipper sjefen hadde blitt fornøyd hvis jeg gikk ut med den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte nesten å gråte i går da jeg fikk kjeft fra flere kunder pga prisen på fjorland. Det hadde skjedd en misforståelse så en ansatt hadde sagt til en kunde at alt var på tilbud, men det var feil. Ikke så lett å henge med på alle prisene når de endres hver eneste uke og vi må ommøblere butikken. Det var et eller annet tilbud, ikke alle middager, men noen utvalgte.

Jeg satt i kassa, og hadde nettopp starta vakta så å si. Flere kunder tok feil varer, men sånt skjer, det er ulike kjøttkakepakker og sånn fra fjorland, og mange av dem ligner. Problemet er bare når folk blir så utrolig sinte :/

Fikk så mye kjeft og pes fra ei at jeg bare måtte bryte inn og si at

"Du! Nå er det nok! Jeg er en 21 år gammel jente i kassa! Tror du jeg bestemmer hva som er på tilbud og ikke! Jeg er en student! som verken bestemmer priser eller lager de jævla middagene fra fjordland! Nå må du slutte å kjefte!! Jeg blir faktisk LEI MEG:-("

Og i stedet for å innse at det er sjukt og umenneskelig å kjefte på andre mennesker på grunn av ferdigmiddag så sa hun bare "såpass må du tåle, herregud..!"

Vet du det må jeg faktisk ikke...

Anonymous poster hash: babfd...e0d

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du det må jeg faktisk ikke...

Anonymous poster hash: babfd...e0d

 

Nei, det må du faktisk ikke.

 

Jeg vil benytte anledningen til å oppfordre alle som ser slike situasjoner, til å heve stemmen for de ansatte som ofte har munnbind og har vanskeligere for å fortelle folk når de er uhøflige drittsekker.

Anonymous poster hash: 6fcef...18e

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det må du faktisk ikke.

 

Jeg vil benytte anledningen til å oppfordre alle som ser slike situasjoner, til å heve stemmen for de ansatte som ofte har munnbind og har vanskeligere for å fortelle folk når de er uhøflige drittsekker.

Anonymous poster hash: 6fcef...18e

 

 

Amen!

Anonymous poster hash: 6aae8...ec9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg holder på å lage en pølse til en kunde, kommer det en eldre dame i disken og roper bort til meg "Jeg skal bare betale bensin!!!!!" Jeg gjør meg ferdig før jeg går bort og sier at jeg nesten måtte få lage maten til kunden som var her før henne. "MEN JEG SKAL BARE BETALE BENSIN."  :murvegg: Hun brukte dobbelt så lang tid på å betale som jeg brukte på den pølsa.

Endret av totes_mc
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg holder på å lage en pølse til en kunde, kommer det en eldre dame i disken og roper bort til meg "Jeg skal bare betale bensin!!!!!" Jeg gjør meg ferdig før jeg går bort og sier at jeg nesten måtte få lage maten til kunden som var her før henne. "MEN JEG SKAL BARE BETALE BENSIN." :murvegg: Hun brukte dobbelt så lang tid på å betale som jeg brukte på den pølsa.

"Jeg skal bare"-kundene er fantastiske!

De tror at så lenge de sier ordet bare, så får de automatisk VIP-behandling. Gled deg til du møter "jeg skal bare ha en pølse" og "jeg skal bare handle mat til familien på 7". Heldigvis er det stort sett bensinkundene som er sånn, de fleste andre skjønner at det ikke fungerer sånn ;)

Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunder som står bak i kø, som går frem og sier "Jeg skal bare ha denne, kan jeg legge pengene her?"

Eh. Nei. Skal alle de foran deg i køen bare legge pengene der også da eller?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke betaler ved pumpa om de har så dårlig tid.

De er redde for skimming. Sikkert ikke alle, men en del sier det. Kan ikke betale ute, kan ikke stå i kø inne.

Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så merkelig situasjon dette var: jeg sitter i kassa og en kunde spør meg

"Unnskyld, vet du om de har *spesifikk vare* på rema?"

"Hehe, nei, du... Det vet jeg egentlig ikke..."

"At de ikke har den?"

"Nei det vet jeg ikke:-)"

"Vet du ikke det..? Hvorfor ikke?"

"Hehe:-)" (tenkte at hun spurte hvorfor det for å være frekk, men hun viste seg å virkelig undres hvorfor jeg ikke visste det:p)

"Eh... Burde jeg vite det? Jeg jobber tross alt hos konkurrenten"

"Kan du ringe og spørre?"

"Nei:-p"

"Men herregud da?"

"Du innser at det er litt rart å spørre noen i kassa om de kan ringe konkurrenten for å spørre om de har en vare inne eller?"

"Vel jeg orker ikke å dra dit på en bomtur, sånn som nå... Jeg kan ikke nummeret dit, tenkte kanskje du som jobber i butikk kunne..."

"Alle nummerene i alle matbutikkene utenat?"

"Vel... Ja..."

HallooOoo

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i sportsbutikk, og kunde spør etter en vanntett jakke.

 

"Vi har disse som er vanntette, eller så har vi disse da." svarer jeg.

 

"Ja, de jakkene er vanntette jakker altså?"

 

Nei, kjære kunde. Når du spør meg om en vanntett jakke, så viser jeg deg selvfølgelig de jakkene som ikke er vanntette.... :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

 

Hahaha! 

 

I sportsbutikk opplever jeg det ofte. Noen av konkurrentene våre har prismatch, men mange kunder gidder ikke å sjekke prisene i de forskjellige butikkene selv. 

De spør ofte meg om jeg kan ringe G-Max for å høre om de selger varen til samme pris.....

Jeg syntes helt ærlig at konkurrenter ikke skal ringe hverandre om prismatch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har salg nå, og det er veldig tydelig merket hvor det er salg, og hvor det er ordinære varer. Likevel må noen dra fram en sko som åpenbart er ny til høstsesongen og lire av seg "er ikke på salg denne da??"

 

Det er også de som spør: "Koster den 599 på salg??? Det er jo ikke noe billig." Vanskelig for dem å forstå at skoen var dyr i utgangspunktet, og at sko til 99 eller hva de er vant med fra billigbutikkene ikke er en menneskerett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...