Gå til innhold

meglertakst


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

noen som vet hva dette koster - eller om noen gjør dett gratis? (meglertakst etter befaring til bruk ved refinansiering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet gjør nesten ingen meglere dette gratis lenger. Vet at Notar gjorde det før, men de er jo som kjent konk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke TAKSTMANN - men meglertakst... Takst som gis av megler...

Meglere gir vel ikke takst, de gir bare et verdioverslag? Når det dreier seg om refinansiering, så er det en takstmann som skal takstere boligen, det var ihvertfall det jeg måtte benytte meg av.

Mulig det er forskjell i forskjellige deler av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har avklart med den aktuelle banken at meglertakst er ok. Jeg har sjekket to steder: a) 1250,- (hvis man ikke skal selge - for da er det gratis) og b) 1500,- med mindre man velger refinansiering gjennom det aktuelle selskapet..

Det er visst slik at meglervurdering ikke er ok - men meglertakst er ok.. ?? Semantikken er viktig med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk nettopp meglertakst på leiligheten, da var det banken som ringte sin meglerforbindelse. Vi betalte ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meglere gir vel ikke takst, de gir bare et verdioverslag? Når det dreier seg om refinansiering, så er det en takstmann som skal takstere boligen, det var ihvertfall det jeg måtte benytte meg av.

Mulig det er forskjell i forskjellige deler av landet.

Jeg jobber i bank. Hos oss godtar vi meglervurderinger, men det er en forutsetning at boligen er besiktiget av megler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...