Gå til innhold

Invitere familie til bryllup i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst å ha et lite og koselig bryllup i utlandet. Jeg tenker da at jeg vil invitere foreldre, søsken m følge, besteforeldre og forlovere. Tenker å heller ha en uformell fest hjemme i senere tid, da jeg vet mange vil bli "skuffet" for å ikke få vært med å feire. Eneste problemet er at hand besteforeldre ikke har mulighet til å reise (av diverse grunner). Blir det da egoistisk å ha bryllupet utenlands?

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på. Hvorfor vil dere ha det i utlandet? Hva er den økonomiske situasjonen til de inviterte? Vil det være ok for deg om halvparten av de takker nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på. Hvorfor vil dere ha det i utlandet? Hva er den økonomiske situasjonen til de inviterte? Vil det være ok for deg om halvparten av de takker nei?

Jeg regner med de ikke vil ta det tungt. Men samtidig så er det vel få som tør å innrømme at det er dumt. Har forresten tenkt å betale både fly, opphold og måltider for alle.

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med de ikke vil ta det tungt. Men samtidig så er det vel få som tør å innrømme at det er dumt. Har forresten tenkt å betale både fly, opphold og måltider for alle.

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

Glemte å skrive hvorfor...

Ønsker det egentlig for å komme oss "vekk" for å kunne nyte kjærligheten med de aller nærmeste og slippe å tenke på stor fest og forventninger til andre. Ville også følt det ville blitt feil å feiret med så få her hjemme i Norge, da mange "forventer" å bli invitert til skikkelig storslagen fest. Da er det bedre med en enkel og uformell fest i etterkant for å få "dekket" andres behov.

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen stor tilhenger av utenlandsbryllup, men skal man først ha et så ser det ut som om dere gjør mye riktig. Dere tar kostnaden for det, istedet for å forvente at gjestene skal betale for deres drømmebryllup. Dere tar hensyn til resten av familien med en fest etterpå. Eneste negative er at besteforeldre blir ekskludert. Går utifra at det er pga helsa.

Et par ting å tenke på. Det kan være stressende å planlegge UD. Man får ikke sett nøye på lokalet, smakt på maten osv. Språkproblemer og kulturelle forskjeller spiller også inn.

Er det langt å reise? Hvor lenge må gjestene være hjemmeifra? Og igjen, vil du synes det er greit om noen av gjestene takker nei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen stor tilhenger av utenlandsbryllup, men skal man først ha et så ser det ut som om dere gjør mye riktig. Dere tar kostnaden for det, istedet for å forvente at gjestene skal betale for deres drømmebryllup. Dere tar hensyn til resten av familien med en fest etterpå. Eneste negative er at besteforeldre blir ekskludert. Går utifra at det er pga helsa.

Et par ting å tenke på. Det kan være stressende å planlegge UD. Man får ikke sett nøye på lokalet, smakt på maten osv. Språkproblemer og kulturelle forskjeller spiller også inn.

Er det langt å reise? Hvor lenge må gjestene være hjemmeifra? Og igjen, vil du synes det er greit om noen av gjestene takker nei?

Er sør i Europa. Og regner med det blir en plass både jeg og flere i min familie har vært før. Så da kan man jo få anbefaling av restauranter o.l. Tenker forsåvidt å reservere bord på restaurant, men presisere at det er feiring og at vi ønsker å sitte litt tilbaketrukkent.

De fleste som isåfall blir invitert har det ganske fleksibelt i forhold til å få fri fra arbeid og ferie. Ellers så kommer vi til å planlegge slik det blir minst mulig problemer for gjestene :) har også en tanke om å nevne måten vi ønsker å feire bryllup på for dem vi tenker å invitere (uten å nevne noe sikkert om det blir slik). Så har vi en mulighet til å endre feiringsmåte...er selvfølgelig dumt om noen må takke nei, men vi ville selvfølgelig gjort det beste ut av det. Tatt de som ikle kunne blitt med ut på en bedre middag feks (i tillegg til den uformelle festen hjemme).

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig lyst å ha et lite og koselig bryllup i utlandet. Jeg tenker da at jeg vil invitere foreldre, søsken m følge, besteforeldre og forlovere. Tenker å heller ha en uformell fest hjemme i senere tid, da jeg vet mange vil bli "skuffet" for å ikke få vært med å feire. Eneste problemet er at hand besteforeldre ikke har mulighet til å reise (av diverse grunner). Blir det da egoistisk å ha bryllupet utenlands?

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

:laugh: Ser ut til at du enten skal gifte deg med deg selv, eller med en tøffel :sjokkert::fnise:

Anonymous poster hash: 5c419...1fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: Ser ut til at du enten skal gifte deg med deg selv, eller med en tøffel :sjokkert::fnise:

Anonymous poster hash: 5c419...1fa

Hehe, er nok meg som bryr meg mest om feiringen. Fått fritt spillerom...har prøvd mitt beste på å få han til å delta på planleggingen også :P så da blir planleggingen i jeg-form :P

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette var spesielt egoistisk. Ser ingen tendenser til "dette er min dag og alle andre skal gjøre som jeg vil og like det". ;) Flink er du!

For å finne ut hva gjestene syns, si at dere har sett på lokale og syns ....[et i nærområdet]... er fint, men har også sett på et i ....[uD]... Hvis gjesten begynner å argumentere for det i næromradet veit du hvor de står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette var spesielt egoistisk. Ser ingen tendenser til "dette er min dag og alle andre skal gjøre som jeg vil og like det". ;) Flink er du!

For å finne ut hva gjestene syns, si at dere har sett på lokale og syns ....[et i nærområdet]... er fint, men har også sett på et i ....[uD]... Hvis gjesten begynner å argumentere for det i næromradet veit du hvor de står.

Tusen takk for innspill og svar! :)

Anonymous poster hash: 200f4...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...