Gå til innhold

Lære et nytt språk


solfaktor1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge lett etter en ny "hobby" som kan brukes til noe fornuftig. 

 

Nå har jeg fått for meg ideen om å lære meg italiensk, jeg vet ikke helt hvorfor jeg har landet på det språket men jeg har hatt lyst til å reise dit en stund og tenkte at det kanskje var greit å kunne litt av språket når jeg eventuelt en gang i fremtiden får råd til å dra dit.

 

Er det noen her som kan italiensk og har noen formeninger om det er spesielt vanskelig å lære i voksen alder?

Kurs er vel å anbefale uansett men er det greit å ta på nett eller får man mer igjen for klasseromsundervisning?

Er det eventuelt et annet språk som det er mer fornuftig å lære seg når man først skal begynne?

Det er ikke noe spesielt språk jeg har bruk for i jobbsammenheng eller lign. men alle tips, råd og meninger tas imot med stort takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engelsk er fornufig å lære seg. Etter det kommer svensk, tysk, fransk og spansk. Italiensk er morsomt å kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk er fornufig å lære seg. Etter det kommer svensk, tysk, fransk og spansk. Italiensk er morsomt å kunne.

Jeg kan engelsk og de svensk og dansk forstår jeg godt. Hørt at frank er veldig vanskelig, men det stemmer kanskje ikke? Jeg har vurdert spansk også, det er kanskje mer brukt sånn på verdensbasis.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Duolingo.com som en start :) 



Anonymous poster hash: 13c2e...240
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anbefaler Duolingo.com som en start :)

Anonymous poster hash: 13c2e...240

 

Jeg lastet faktisk ned den appen tidligere idag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lastet faktisk ned den appen tidligere idag! :)

Anbefales! Jeg har lært meg noe fransk med den, den er genial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg har italiensk far, så kanskje er jeg litt "partisk", men jeg mener at italiensk skal være rimelig greit å lære seg. Generelt for språk mener jeg at det er best å være med i klasserom først og fremst, med mye selvstudie i tilegg. Jeg liker å lære meg nye språk ved å lese (starter med veldig enkle tekster og jobber meg fremover), så dét er mitt beste tips.

 

Dersom du bor i eller i nærheten av Oslo finnes det to gode skoler, scuola d'italiano eller kurs ved det italienske kulturinstitut. I Italia finnes det et lass av gode skoler, Scuola Lenardo da Vinci (har flere kurssteder) og Scudit i Roma er bare noen eksempler. 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også prøve memrise appen. Den er veldig hjelpful. Italiensk er jo spansk med en annen dialekt, og spansk er sykt lett å lære seg. Når jeg var i sør amerika plukket jeg opp veldig mye spansk på kort tid. Det er et språk som er veldig nært vårt eget, pluss at gramatikken etc er mye mye enklere. Du kan lære italiensk/spansk på ca 3 måneder hvis du legger inn 20-40 min om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten også en bok av Oddbjørn By(hukommelsesutøver som er ekspert på å lære ting utrolig raskt) som handlet om å lære italiensk og et par andre språk tror jeg på et par uker. Skal se om jeg finner noe mer. 



Anonymous poster hash: 13c2e...240
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er forresten også en bok av Oddbjørn By(hukommelsesutøver som er ekspert på å lære ting utrolig raskt) som handlet om å lære italiensk og et par andre språk tror jeg på et par uker. Skal se om jeg finner noe mer. 

Anonymous poster hash: 13c2e...240

 

http://www.oby.no/nyhet-sprak-memo-italiensk/

Anonymous poster hash: 13c2e...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker spansk. Lærte det når jeg jobbet 5 år i Spania og synes det var ganske enkelt. Spansk er et stort språk som man kan bruke i mange land. Siden jeg forstår spansk klarer jeg å forstå en del potrugisisk, fransk og italiensk, i hvert fall skriftlig.



Anonymous poster hash: 59034...9f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...