Gå til innhold

Kort setning oversett til fransk


Helenasr

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg? Jeg skal tatovere : Nære og kjære/ near and dear ones, men jeg vil ha det på fransk! Fransk er et nydelig språk, men jeg er dessverre ikke helt stødig i det. Noen som kan oversette slik at det er helt korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Des chers/(chères) et proches. Det høres egentlig ganske rart ut på fransk....tror du burde holde deg til norsk eller engelsk. Spesielt siden du ikke mestrer språket. På norsk og engelsk funker det men gir ikke samme "klangen" på fransk og man sier det liksom ikke slik som kjære og nære/dear and near

Anonymous poster hash: 089c7...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt skrive: cher à mon coeur (Dear to my heart).

 

Men enig i innlegget over, at det er litt sært å ha en tattovering på kroppen på et språk man ikke mestrer, enten det er kinesisk eller fransk. 



Anonymous poster hash: 741cd...bdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt skrive: cher à mon coeur (Dear to my heart).

Men enig i innlegget over, at det er litt sært å ha en tattovering på kroppen på et språk man ikke mestrer, enten det er kinesisk eller fransk.

Anonymous poster hash: 741cd...bdd

Det høres også rart ut og ikke noe man sier. Det brukes ikke sånn som på engelsk.

Ellers er jeg helt enig med deg, en tattovering skal jo gjerne være personlig? Og da er det rart å tatovere noe på et språk man ikke behersker særlig godt...spesielt hvis man ønsker å oversette noe konkret, da bør man ha litt kunnskaper om hvordan betydningen oppfattes, hva som brukes, hva som er dagligtale osv

Anonymous poster hash: 089c7...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva ble det til TS?

Anonymous poster hash: 089c7...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...