Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Hårete".

 

En hårete situasjon, i betydningen en tøff situasjon/hendelse.

 

Teit uttrykk.



Anonymous poster hash: 5063c...cfd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke ordet konfetti. Det er lett å blande sammen med konfekt. Hver gang jeg leser at det kastes konfetti, må jeg tenke meg om for å finne ut om det dreier seg sjokoladebiter eller papirbiter. 

 

Jeg liker heller ikke ordet graffiti. Skrivemåten er så rar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke ordet graffiti. Skrivemåten er så rar. 

 

Enig. Jeg har også problemer med tunnel og kapitel av samme grunn, og jeg tror det er flere ord også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg har også problemer med tunnel og kapitel av samme grunn, og jeg tror det er flere ord også.

Kapittel har faktisk er grei skrivemåte. Muligens var det annerledes før. Jeg tror den måten du skriver det på, var tillatt før. Nå ser det ut til at den er borte fra ordbøkene. 

 

Men tunnel er håpløst. Uten å slå opp i ordboka ville jeg skrevet det slik: tunell

 

Så får jeg se om det er riktig ... Hurra! Det var riktig! Men også tunnel er riktig. 

 

Kapittelet om graffitien i tunellen blir en utfordring å skrive!

 

 

Tanums store rettskrivningsordbok har dette:

 

kapittel S

kjønn n.
uttale [kapˈittel]
bøyning
ubestemt entall kapittel bestemt entall kapittelet / kapitlet ubestemt flertall kapittel / kapitler bestemt flertall kapitla / kapitlene

Nå ser jeg problemet!  :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Fitte og sleike. Fæle ord, og spesielt sammen.



Anonymous poster hash: ae4d1...8cb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

"Oppblåst" og "magefett". Gud og hvermann er oppblåste for tiden, det er som en jævla epidemi, og magefett er da ikke noe annerledes oppbygd enn feks armfett og lårfett. Jeg dauer snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke uttrykket kliss naken. Da ser for meg en klissete, svett og naken mann som lukter vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke uttrykket kliss naken. Da ser for meg en klissete, svett og naken mann som lukter vondt.

Synestesi much? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke uttrykket kliss naken. Da ser for meg en klissete, svett og naken mann som lukter vondt.

 

Dette reagerer jeg også på. Jeg trodde, inntil jeg kom på KG, at folk sa splitter naken. Ikke at jeg vet hvorfor det akkurat er "splitter" man sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synestesi much? :D

Godt poeng! :laugh:

Det er ikke alltid så lett å holde rede på sanseinntrykka for en stakkars synestetiker.

 

Dette reagerer jeg også på. Jeg trodde, inntil jeg kom på KG, at folk sa splitter naken. Ikke at jeg vet hvorfor det akkurat er "splitter" man sier.

Jeg er også vant med at det heter splitter naken, men har lagt merke til at flere nettaviser skriver kliss naken. Uansett synes jeg det er ekkelt. Hva slags kliss er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

"Hårete".

 

En hårete situasjon, i betydningen en tøff situasjon/hendelse.

 

Teit uttrykk.

Anonymous poster hash: 5063c...cfd

 

Veldig enig! "Hårete mål" har jeg lagt mest merke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...