Gå til innhold

Til alle dere treningssmartinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg altså gjort det. Jeg har testet intervalltrening for aller første gang. Jeg er en typisk halv tolv-løper, tre langturer i uka på 7-10 km, uten å bli skikkelig dausliten.

Men nå da, etter denne treningsøkten var jeg så sliten at mannen min nesten ikke fikk ett ord ut av meg på en time.

Dette er økten: ca 150 meter lang motbakke med kanskje 4% stigning (sammenlignet med mølle). Ga alt opp bakken, rolig ned igjen, og gjentok 11 ganger. S-l-i-t-e-n.

Dette tok jo ikke så lang tid, kanskje 20 minutter eller noe.. Og det er her jeg trenger litt hjelp av dere flinke treningsmennesker: er det virkelig en kort økt som denne som er vidundertreningen alle snakker om? Treningen som kanskje kan ta knekken på magefettet en gang for alle?

Hvor ofte skal jeg gjøre dette her? Må jo kjøpe meg pulsklokke, har skjønt at maxpuls og 80% av ditten og 50% av datten liksom er greia.

Jeg er litt stolt av meg selv faktisk.. Intervalltrening er noe jeg har vært skeptisk til fordi man faktisk tar seg heelt ut. Men så klarte jeg det! Hurra!

Tips mottas for øvrig med stor takk.

Anonymous poster hash: 33074...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...